Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal spise alene i dag og har ikke fått handla, så det blir nok pasta m/brokkoli og bogskinke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har spist svineribbe bare en gang i jula, så i kveld blir det ribbe med surkål, rødkål, rosenkål og en vanvittig god saus. Og gode poterer så klart. :)

Skrevet
Har spist svineribbe bare en gang i jula, så i kveld blir det ribbe med surkål, rødkål, rosenkål og en vanvittig god saus. Og gode poterer så klart. :)

Det hørtes mye bedre ut enn den (tørre)kalkunen jeg skal spise.

Skrevet

I dag blir det provencalskinspirert lammestek, fløtegratinerte poteter, rødvinsaus, ovnsbakte grønnsaker og nybakt urte/hvitløksbrød. Crème brûlée til dessert.

Ellers skjønner jeg ikke at folk klager på tørr kalkun. Har aldri opplevd at kalkunen blir tørr, tror dere steker den for lenge. Kalkun er kjempegodt, men det har vi 1. juledag så nyttårsaften blir noe annet.

Skrevet

Kyllingterrin fylt med kalvebrissel og sultanrosiner

serveres med urtesalat og portvinsgelé

Safranduftende skalldyrsconsommé med hummerfylt ravioli

Indrefilet av okse med asparges, tomatconfi, sellerirotpuré og bordelaisesaus

Sjokoladefondant med limetrøffel og bringebærcoulis

Vi skal på Wallmans og spise nyttårsmiddag, og se på det flotte showet :)

Gleder meg..

Skrevet

Halloooo :) Kalkun er nydelig mat....er den tørr er den nok tilberedt feil. Vi spiser kalkun i kveld :)

Skrevet (endret)

Jeg elsker kalkun -skjønner heller ikke alle som sier at det er så tørt.

Det er da mye bedre med deiilg kalkunkjøtt en den ekle feite ribba....

Jeg gleder meg til kalkun i dag (for vi var hos svigers på julaften og måtte spise ribbe).

Vi skal ha kalkun m mandelpoteter, fløtesaus, gulrøtter, rosenkål også tror jeg vi hadde noen andre grønnsaker også.

Til dessert skal vi ha hjemmelaget sjokolademousse og vaniljesaus....

Og masse deilig vin til...

Endret av *Emma*
Skrevet
Halloooo :)  Kalkun er nydelig mat....er den tørr er den nok tilberedt feil. Vi spiser kalkun i kveld :)

Det er ikke jeg som skal tilberede kalkunen, og jeg kan jo ikke fortelle verten hvordan han skal lage maten heller synes jeg. Men med masse saus så går det nok ned.

Skrevet
Det er ikke jeg som skal tilberede kalkunen, og jeg kan jo ikke fortelle verten hvordan han skal lage maten heller synes jeg. Men med masse saus så går det nok ned.

Sant....har laget veldig mange kalkuner, men har enda til gode å mislykkes. Håpert for din del at sausen smaker godt da :)

Skrevet

Vi skal bort i kveld, men har hørt rykter om at det serveres helstekt indrefilét :)

Skrevet

Forret: Avocado med sjalottløk, rømme, lime og rogn

Hovedrett: Indrefilet av rein med fenikkel, babygulrot hasselbakcpotet og soppsaus

Dessert: Marinerte multer med brunsukkerrømme.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg skal ha diverse skalldyr som reker, kamtsjatkakrabbe og hummer. Serveres med hjemmelaget aioli og nystekte baguetter. En tørr champagne hører med.

Til dere som steker kalkun selv, og synes den blir tørr. Langtidsstek den på maks 150 grader. Pensle med smør hver halvtime. Snu den rundt i ovnen, så får du lårene stekt samtidig som bryststykkene. Bryststykkene har en tendens til å bli tørre før lårene er stekt hvis den ligger på rygg hele tiden. Så stek den først liggende med bryststykkene ned, så med den ene siden og så den andre siden ned og så med ryggen ned til slutt.

Et annet alternativ kan være å partere den først, og så steke lårene en stund før du legger bryststykkene inn i ovnen. Da får du jo ikke ha i stuffing, men alt kjøttet blir samtidig stekt.

Skrevet

Like selvfølgelig som vi spiser pinnekjøtt på julaften så spiser vi ... kalkun i dag :sjarmor: Snakk om variasjon i kosten!

Skrevet

Idag blir det pinnekjøtt :sjarmor:

Skrevet

Resten av gårdagens nydelige lammestek.

Skrevet

Krydrede kjøttboller med romanosalat, tomat-agurk-løk-paprika-mozzarella-salat, aioli og potetstappe.

Skrevet

Hjemmelaget fiskegrateng, kokte poteter og restlageret av friske grønnsaker kjøpt inn til jul: Rosenkål, blomkål, brokkoli og gulrøtter.

Til dessert blir det sjokolade- og pæreterte fra i går. :sikle:

Skrevet

Kyllingsuppe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...