Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teriakymarinert laks og gratinert blomkål.. Underlig kombinasjon, men veldig godt :)

Skrevet

Vi hadde faktisk fersk makrell til middag i dag! Seint i sesongen, jeg veit, men det fulgte med en oppskrift i et eller annet blad for ikke så lenge siden, og jeg hadde lyst til å prøve. I stedet for å grille den så dampet jeg den med appelsin, laubaærblader, salt og pepper. Det blei kjempegodt! Putta den midt i ovnen på 200 grader i nesten 1 time.

2 makreller = 20 kroner, bare det :overrasket:

Woka litt grønnsaker ved siden av, og hadde ordentlig basmatiris ved siden av. Vellykka kveld med kjæresten :sjarmor:

Skrevet

Gemalen tar meg med på italiensk restaurant :briller2:

Skrevet

Det blir moussaka med baguetter og salat i stedet. Gubb er ikke lysten på pasta. ;)

Gjest bamsemums
Skrevet

Marinert svin ytrefileet med ovnstekte poteter, og annet tilbehør.

Skrevet

Entrecote, fløtegratinertepoteter, sjampinjongstuing og bearnaisesaus.

Skrevet

I dag skal vi ha strimlet svinekjøtt i pitabrød, sammen med båtpoteter, rødløk og fetaost. Og en gresk dressing :)

Og vi må ikke glemme en deilig spansk rødvin. Det er helg :hoppe:

Skrevet

Endringer i planene våre i dag, så det blir en noe improvisert lørdagsmeny: Tagliatelle med bacon, pastinakk, frisk timian, pinjekjerner og parmesan.

Til gjengjeld har vi hjemmebakt dessert for en gangs skyld - gulrot- og ananaskake. :)

Skrevet

I dag ble det spaghetti og kjøttsaus. I morgen skal vi ha hjortebiff, ovnsstekte poteter, broccoli og bearnaise. Nam-nam..

Skrevet

Vi har hatt ovnsstekt lammegryte med urtepotetmos og asparges. Ripasso-vin til.

Skrevet

I dag blir det kraftig tradisjonskost: Komler, kålrabi, gulrøtter, salt lammekjøtt og gårdsprodusert korv av lam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...