Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lett søndagsmiddag etter gårsdagens utskeielser: ;)

Fullkornsspaghetti med grillet aubergine, kalamataoliven og middelhavsansjos i sterk tomatsaus krydret med oregano og frisk basilikum. Og selvsagt parmesandryss.

Det frister i tillegg med litt rødvin - vi har nemlig rester av olivenloff, aïoli og romesco fra i går. :)

Skrevet

Nakkekoteletter, erter, gulrøtter, "bernaise" og kokte poteter.

Skrevet

Kalkunfilet, poteter, broccoli, blomkål og fløtesaus

Skrevet

I dag skal vi ha indisk lammegryte med pilaffris, naanbrød, raita og poppadums. Bringebærmousse til dessert.

Skrevet

Lammestek med ovnsbakte grønnsaker, potetmos med masse fløte og meierismør og sjysaus. Fant verdens søteste vesle lammestek på 600 gram, passe til to stykker.

Til dessert blir det rødgrøt med skogsbær.

Skrevet

Fredag: Klubb og duppe

Lørdag: Kyllinglasagne

I går: Lammestek med kokte poteter, hjemmelagd soppsaus og kokt blomkål.

Idag: Makaronigrateng

Skrevet

Pasta med resten av bolognesesausen jeg laget lørdagen (og resten av rødvinen). :)

Skrevet

Finnbiff med hjemmelagede potetmos, dampet gulrot og tyttebærsyltetøy. Skulle ha vært søndagsmiddag men ble av diverse årsaker utsatt så da tar vi det i dag.

Skrevet

Eggenudler i grønnsakskraft med grønnkål, asparges, vårløk, frisk ingefær, chili og grillet entrecôte skåret i tynne strimler.

Gjest Deception
Skrevet

Ganske godt spørsmål, i grunnen. Sambo ymtet frampå om å spise pizza i byen (han har ferie og besøk), men det blir i så fall uten meg.

Jeg har lyst på fisk, selv om jeg spiste laks i går. Kanskje salt torsk?

Gjest Fruktfat
Skrevet

lørdag: rakfisk! :sikle:

søndag: kyllingkebab

i dag: antakelig fullkornsspaghetti med hjemmelaget saus.

Skrevet

I dag spiser vi middag på sykehuset hvor vi besøker svigermor.

Skrevet
Eggenudler i grønnsakskraft med grønnkål, asparges, vårløk, frisk ingefær, chili og grillet entrecôte skåret i tynne strimler.

Nesten samme som meg, men kjørte en variant med kylling og broccoli og sukkererter istedenfor asparges.

Skrevet

Omelett (bacon, purre, squash, grønnkål, chèvre), blandet grønn salat med tomater og olivenbrød.

Skrevet

I går ble det traktkantarellsuppe

I dag blir det pasta med steinsopp, traktis, og italiensk "chorizo"

Skrevet

Indisk kyllinggryte i dag, min versjon av Murgh Makhani. Mindre tomatpuré, mindre chili, uten koriander og med kardemommemasala i stedet for vanlig garam masala. Naanbrød, raita og mangochutney til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...