Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjemmelaget, men oppvarmet, pizza. Smart med store pizzaer som er slengt i frysen i tilfelle en bad hair day :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmebakt calzone (fylt med bl.a. tomatsaus, spekeskinke og mozzarella, og kanskje også spinat?) med salat og rømmedressing til.

Skrevet

Idag blir det yrefilet av reinsdyr , fløtegratinerte poteter ,stekt løk /sopp , rosenkål , minimais og saus av ett eller annet slag. og kanskje litt vin hvis jeg rekker å handle

Gjest Deception
Skrevet

I dag skal jeg lage moussaka med salat. I morgen blir det grillet laksefilet med tomat- og linsesalat. :)

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Det blir stekt lammeribbe som gnis inn med hvitløk og rosmarin før steiking + salt og pepper. Til det lager jeg tzatziki og en tomatsalat med rødløk, oliven, fetaost, balsamicoeddik, olivenolje og salt.

Serverer mine nystekte baguetter og rødvin til.

Mmmm. Deilig fingermat.

Skrevet

Oksestek med rødvinssaus og grønnsaker, og eplepai til dessert.

Også rødvin så klart. Og dette på restaurant. Jeg slipper å lage det selv. :hoppe:

Skrevet

Idag har kjæresten bursdag, så det ble litt ekstra til middag.. :)

Forrett : Blomkålsuppe

Hovedrett : Kyllingfilet med fetaost, stekte potetskiver, smørdampa champ og fløtesaus

Dessert : Ost og kjeks

Skrevet

Vi har hatt en deilig, lang kveld med middagsgjester. :) Serverte en meny med flere "repriser" fra retter vi har laget de siste ukene:

- Olivenloff, marinerte oliven og hjemmelaget aïoli.

- Kremede blåskjell med karri, safran og rotgrønnsaker. Mer olivenloff og aïoli. ;) Laroche Chablis 2005.

- Stekt uerfilet og ryggfilet av brosme, sitronbåter, grillet asparges, smørdampet blomkål, ovnsbakte potetbåter med frisk salvie og rosmarin og romesco (kald saus av grillet paprika, ristede mandler, hvitløk etc). Bourgeois Sancerre Grande Réserve 2005 (nytt bekjentskap - fantastisk vin!).

- Varme epleterter (med bunn av frossen butterdeig) med hjemmelaget vaniljeis. Belgisk konfekt, cognac og espresso.

God mat, god vin, gode venner - fornøyd! :)

Skrevet

Raspeball, saltkjøtt, kålrot, bacon og dampemør. Semulepudding til dessert.

(Det er vel strengt tatt ikke nødvendig med dessert etter en så kraftig middag, men av og til bare MÅ jeg ha semulepudding.) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...