Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

idag blir det pannekaker til barna , og kanskje litt taco til oss voksene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idag skal vi ha steak and guinness pie med poteter og grønnsaker til middag, og rhubarb crumble med custard til dessert (kanskje ikke så vanskelig å gjette utifra menyen at jeg bor i UK ;) )

Skrevet

Krabber hvis jeg rekker å handle levenede før jeg drar hjem.

Hvis ikke blir det hjemmelagd sushi, har et fint stykke kveite og en fin fersk laksefilet hjemme.

Skrevet

Stekt ryggfilet av brosme, sitronbåter, ovnsbakte potetbåter, grillet asparges og romesco-saus (= grillet paprika, ristede mandler, rå hvitløk, cayenne, safran, soltørkede tomater).

Dessuten et stykke marsipankake, av alle ting, til dessert - en rest fra fryseren. Vi har kjøpt inn ferskt lam i stort i dag og skal fryse ned, så vi må rydde litt plass. :)

Skrevet

Det blir indrefilet av lam med fløtegratinerte poteter, broccoli og sopp.

Har lovt å lage noe godt til kjæresten.

Skrevet

Hjemmelaget lasagne av lammekjøttdeig, tomatsalat og varme rundstykker til.

Skrevet

Chicken tandori på Toro-vis, må gjøre litt lettvint en ensom lørdagskveld ;)

Skrevet

spiste Dolly til lunch i dag. Kom hjem fra jobb åtte etter en lang dag, blir bare noe brødmat på meg nå...

Skrevet

Jeg hadde masse poteter som måtte brukes opp, så hva er vel bedre enn å lage fløtegratinerte poteter? :). Ved siden av spiste vi entrecôte og haricots verts.

Skrevet (endret)
Jeg hadde masse poteter som måtte brukes opp, så hva er vel bedre enn å lage fløtegratinerte poteter? :). Ved siden av spiste vi entrecôte og haricots verts.

Hva er Haricots verts?

Endret av Violetta
Skrevet

I dag tester vi ut curry med braiserte lammeskanker, en Madhur Jaffrey-oppskrift. Lam, yoghurt og masse gode krydder på svak varme i en gryte i ovnen i 3 timer - matlaging etter mitt hjerte. :)

Tilbehør blir basmatiris (kanskje med litt linser i), frisk tomat/koriander-chutney og nystekte naanbrød. Og kanskje en mango til dessert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...