Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag blir det nydelig marokkansk lammegryte med couscous til middag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idag skal vi ha Crêpes med røkt kolje, parmesansaus, erter, gulrøtter og salat ved siden av. Til dessert skal vi ha Cranachan, en skotsk klassiker: krem tilsatt whisky, honning og ristede havregryn, servert med friske bringebær :sikle:

Skrevet

Igår ble det hjortefilet med kantarellsaus, sukkererter og ovnsbakte poteter og gresskarbiter. Og deilig rødvin..

Idag blir det ovnsstekte grønnsaker og kylliglår marinert i sennep, honning, sitron, rosmarin og timian.

Gjest bamsemums
Skrevet

Ikveld er det okstestek med hjemmelagd soppsaus, asparges og halve stekte poteter til. Dessert, sjokoladekake med is og krem. :sikle:

Skrevet

Kyllingfileer med sjølplukka steinsopp og kantareller (ja da, ingen grunn til å ringe giftsentralen, det ER kantareller ;) ) i rømme og ris. Hmmmmmm.

Skrevet

Lørdag hadde vi svinestek med kokte poteter, brokkoli og soppsaus, og rester av dette på søndag.

I dag skal vi ha diverse grønnsaker (squash, løk, paprika, sopp mais bl.a) og ost som jeg pakker inn i butterdeig og steker i ovnen.

Skrevet

I dag har jeg planlagt kylling og ris. Eller muligens pommes frites for å gjøre det litt "enklere" (ikke det at pommes frites er enklere enn ris, men mer at kylling og ris for meg er mer helgemat. Det VAR jo meninga det skulle være helgemat, men med min forlovede bortreist hele helga tar jeg det på mandagen i stedet, jeg spiste bare "alenehjemmemat" (og DET er enkle greier det, ostesmørbrød og sånn) i helga, gadd ikke lage "skikkelig mat" til bare meg)

Med salat til, og gjerne noe saus, i alle fall om det blir ris.

Skrevet

Idag blir det moussaka med gresk salat. Og så fikk jeg innfall og bakte en gulrotkake igår, så det blir dessert.

Skrevet

tomatsuppe......og nybakt brød m spekeskinke og philly ost....

Skrevet

Blandet grønn salat med chilikrydret kyllingbryst i strimler, avokado, tomat, rødløk, kidneybønner og lime/olivenoljedressing. Olivenloff og litt rømme ved siden av.

Skrevet

Tømme-kjøleskapet-middag i dag: Pasta med spekeskinke, tomater, fetaost, fersk oregano og litt parmesan. Tror jeg har en purrerest liggende, så kanskje litt purre også.

Skrevet

Pitabrød med stekt laks, woket brokoli og kinakål, og dressing av dijon-sennep og creme fraiche. Det ble kjempegodt og tok veldig kort tid, så det blir garantert gjentatt. Men neste gang tror jeg det blir med grove pitabrød om jeg husker å kjøpe når jeg er innom stedet der de selger sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...