Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lørdagspizza for første gang. Aldri mer! Ekkel pizza og helt ordinær dressing. Æsj.

Liker ikke vanlig Grandiosa, så jeg er ikke veldig overrasket. Men må jo prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt.  :)

Tar litt tid å lage, men er ikke vanskelig.

Troika-kake

200 g malte mandler

200 g melis

3 eggehviter

75 g melis

1 dl vann

3 eggeplommer

150 g smør

1 ss kakao

1 pk rød gelé (bringebær)

3 dl vann

500 g marsipan til lokk

1 ½ plate sjokolade

2 ss delfiafett

Pisk eggehvitene stive og rør i mandler og melis. Stekes ved 170 grader i ca 30 min. i 26 cm form m/ bakepapir.

Trøffelkrem:

Kok melis og vann til litt seig masse (ca 8 min.) og avkjøl. Pisk eggeplommer, tilsett melismassen i en tynn stråle mens du pisker godt. Rør inn smøret i små biter, til slutt kakao.

Smør kremen på den avkjølte bunnen. Sett på kakeformringen. Ha så på gelé som har begynt å stivne (lag geléen med 3 dl vann, ikke med 5 som står på pakken). La den stivne helt. Kjevl marsipan til en tynn leiv, som legges over geléen og på sidene, formes glatt og fin. Smelt sjokolade/fett, som avkjøles litt og smøres forsiktig i et jevnt lag over marsipanlokket.

TUSEN TAKK! Du er en engel! Den skal prøves ved neste kakebakedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi grille, og det blir pølsespyd med div grønnsaker, hjemmelagd potetsalat og nykål med rømme (som på matprat.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tagliatelle med hjemmelaget soppsaus: Champignon, hvitløk, purre, tørket traktkantarell+bløtevannet, parmesan og litt crème fraîche.

Og kanskje grønn salat ved siden av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espera

Spicy kylling-"burger".

Dvs stekt kyllingbryst i varme ciabattabrød, med sennep, avocado og grønt. Chilisaus ved siden av - og muligens ovnsstekte potetbåter e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullkornspasta med hjemmelaget tomatsaus var planen :) Muligens med kjøttboller oppi, hvis jeg gidder... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...