Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Grillede kyllingvinger, ris, salat og tandoorisaus fra bunn hvis jeg gidder 😅

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag blir det spagetti med kjøttboller og pølsebiter, og naturligvis tomatsaus. :) 

• Liker 1
Skrevet

Kyllingsuppe 😊

• Hjerte 1
Skrevet

Suppe av hokkaidogresskar, poteter, søtpotet, løk, hvitløk, chili, ingefær, buljong, matfløte og creme fraiche. Servert med kokt egg og litt varm bagett med kyllingpålegg og rabagastost. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Nok en dag med "Vi lager middag på det vi allerede har" I fryseren fant jeg kyllingfilet, jeg har currypaste, kokosmelk, div grønnsaker, nudler. Veldig enkelt!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Rester av kyllingsuppen jeg lagde på mandag. Det er ikke kjempemye, så jeg tenker det blir en hvitløkbagett ved siden av. God vintermat med mye smak.

• Hjerte 1
Skrevet

Skulle være fornuftig som @Brunhilde og ta rester, men HusetsHerre og jeg ble hjemme uten barn så da ble det Max Burger :sjenert:

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

I går: Tomatisert grønnsakssuppe med Puy-linser og perlespelt. 

Litt bananbrød til dessert.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Skrevet
MarianneE skrev (På 27.1.2026 den 15.38):

Nok en dag med "Vi lager middag på det vi allerede har" I fryseren fant jeg kyllingfilet, jeg har currypaste, kokosmelk, div grønnsaker, nudler. Veldig enkelt!

MarianneE skrev (På 28.1.2026 den 17.13):

Skulle være fornuftig som @Brunhilde og ta rester, men HusetsHerre og jeg ble hjemme uten barn så da ble det Max Burger :sjenert:

:opplyser:

Restene ble spist i dag! Av kyllinggryta altså, ikke rester av Maxburger 😄

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Lam rogan josh med aromatisk ris, salat og en god rødvin 🍷 som visstnok skal passe utmerket til middagen ;) 

Det er ukens første skikkelige middag, dessverre gått for en del raske løsninger de siste dagene. 

Endret av Stacy__
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Stacy__ skrev (16 minutter siden):

Lam rogan josh med aromatisk ris, salat og en god rødvin 🍷 som visstnok skal passe utmerket til middagen ;) 

Det er ukens første skikkelige middag, dessverre gått for en del raske løsninger de siste dagene. 

Det høres veldig godt ut. Kos deg 😊

Skrevet (endret)
Brunhilde skrev (40 minutter siden):

Det høres veldig godt ut. Kos deg 😊

Takk ☺️ Det var veldig vellykket ;) 

Endret av Stacy__
AnonymBruker
Skrevet

Ferdigkjøpte ferske gnocchi i en rest ragu med  kalvekjøttdeig (fra fryseren, med ovnsstekte båter av aubergine, bøffelmozzarella, parmesan og frisk basilikum.

Et stykke pærekake med vaniljeis til dessert.

• Liker 1
Skrevet

Det ble et stykke suksessterte til dessert 🍰

Stacy__ skrev (1 time siden):

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I kveld ble det bretonske bokhvetepannekaker med fyll av speilegg, revet comté og hhv røkt skinke og spekeskinke (sistnevnte lagt på toppen av pannekaken etter steking).

Grønn salat til, og sider, både fra Hardanger og fra Bretagne. Den franske passet best til maten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I går: Udonnudler, salma i terninger, brokkoli, cashewnøtter og enkel saus av hvitløk, chili, ingefær, mørk kinesisk soyasaus, riseddik og sesamolje.

I dag: Minestrone med tomat, rotgrønnsaker, kyllingkraft, bacon, hvite bønner, litt makaroni, masse mangold, og nylaget pesto som smørøye. Nybakte knafrie rundstykker til.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

I går: Hjemmelaget fiskegrateng med purre, makaroni og rester av kveite, torsk og piggvar. Dampede mandelpoteter, kokte gulrøtter og gressløksmør til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stekte fileter av fersk lomre (en liten flyndre, kanskje min favorittfisk), oransje og lilla søtpotetfries, hjemmelaget tartarsaus med kapers og gressløk, og tomatsalat med sjalottløk, hvit balsamico og litt babyleaf-salat.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...