Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Quiche med masse og mange grønnsaker, toppet og ispedd med gruyere og parmesan (+ fløte, egg, og en rest ricotta). Ymse vintersalatblader (endive, frisee, radicchio ++), granateplekjerner, og ristede valnøtter, samt klassisk vinaigrette ved siden av. 

Små ricotta-pannekaker flankert av sitronsorbet, ristede pistasjnøtter, og en saus av - ENDELIG er de her - blodappelsiner* og ung ingefær. 

*Har tilfeldigvis fått tak i et parti hvor fruktkjøttet/-saften er dyp, dyp rubinrød, nærmest rødsvart. Herremin så sexy. O lala! Og skreien har sågar meldt sin ankomst. Min personlige "Skrei og blodappelsin"-festival kan med andre ord gå av stabelen. :bolledeig::juhu::skya:

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Hunter7 skrev (1 minutt siden):

Quiche med masse og mange grønnsaker, toppet og ispedd med gruyere og parmesan (+ fløte, egg, og en rest ricotta). Ymse vintersalatblader (endive, frisee, radicchio ++), granateplekjerner, og ristede valnøtter, samt klassisk vinaigrette ved siden av. 

Små ricotta-pannekaker flankert av sitronsorbet, ristede pistasjnøtter, og en saus av - ENDELIG er de her - blodappelsiner* og ung ingefær. 

*Har tilfeldigvis fått tak i et parti hvor fruktkjøttet/-saften er dyp, dyp rubinrød, nærmest rødsvart. Herremin så sexy. O lala! Og skreien har sågar meldt sin ankomst. Min personlige "Skrei og blodappelsin"-festival kan med andre ord gå av stabelen. :bolledeig::juhu::skya:

Haha, du er heldig. Min venninne lette og lette etter blodappelsin fikk jeg melding om, men der hun bor får hun ikke inn. Hun elsker dem.

Anonymkode: 06c0b...b7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I går: Spaghetti puttanesca med en miks av svarte kalamataoliven og grønne manzanilla-oliven, og selvsagt tomatboks, kapers, hvitløk, chiliflak og salte ansjos.

Ansjosene holdt jeg faktisk på å glemme da jeg laget sausen mens vi sto og pratet om noe helt annet, så i stedet for å la dem smelte i olivenolje først sammen med hvitløk og chili måtte de hakkes og hives i sausen etter at tomater + det øvrige allerede var tatt i. Morsomt nok ble det den beste puttanescaen vi har laget på lenge. :ler: Så fra nå av skal jeg jammen gjøre det sånn.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Skrevet

I dag blir det fiskeburger i grovt pitabrød. Tomat som eneste grønnsak, for jeg gidder ikke å gå på butikken. :ler:

• Liker 2
Skrevet

Potet og purresuppe med sprøstekt chorizo i.

Skrevet

Igår: Bucatini med masse grønnsaker - mangold, gulrot, pastinakk, løk, hvitløk, spisspaprika, brokkoli, stangselleri, zucchini og oliven. Mengder av fersk persille over. Blodappelsin og sitronsorbet til dessert.

Ikveld ble det «fish and chips» i havna, etterfulgt av tindved-mousse, sjokolade og marsipan på hotellrommet. Helgeferie ved havet! 

• Liker 1
Skrevet

I dag ble det en ekte retromiddag i ruskeværet. Ostefondue med fersk baguett, ibericoskinke og syltede grønnsaker 

Skrevet

Oksekjaker med potet- og sellerirotpure, tindved-glaserte gulrøtter, og tyttebærsaus.

Bringebær- og rabarbrakompott med eplesorbet og kokosskum avrundet det hele. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Rester fra i går. Potet-og purresuppe. Og stekt tacolefsetoast med kyllingpålegg og rabagast. Mokkabønner til dessert👵🏻😄

Skrevet

Tomatsuppe av og med ovnsbakte tomater, gulrøtter, pastinakker, spisspaprika, rødløk, og hvitløk, samt passerte tomater. En fløterest fant også veien oppi kokekaret, mens noen skalker gruyere og parmesan ble  finrevet og så til ostesmørbrød. 

• Liker 1
Skrevet
Hunter7 skrev (På 15.1.2026 den 0.11):

Oohhh... Da vet jeg hva som blir middag I morgen. Har en ferdig paideig i fryseren, litt rester av div ost og jeg har skinke liggende. Trenger bare fløte 😄 Litt salat av ymse slag og. Tusen takk for inspirasjon!

Prøver å tømme husets matlager før det kjøpes nytt 

• Liker 1
Skrevet
Brunhilde skrev (På 15.1.2026 den 11.06):

I dag blir det fiskeburger i grovt pitabrød. Tomat som eneste grønnsak, for jeg gidder ikke å gå på butikken. :ler:

Det ble potet og gulrot den dagen, men i dag! 😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I dag ble det rød kyllingsuppe med varme rundstykker. Mais, løk, paprika, hvitløk, tomat, kylling, kraft og krydderier. Mye god næring i suppe.

I går ble det ravioli med ostesaus, rask middag på farten. 

Dagen før fiskeboller i hvit saus, gulrot og kålrot som grønnsaksalibi.

Anonymkode: ab2cc...5ff

AnonymBruker
Skrevet

Forrett: Linsesuppe
Hovedrett: Libanesisk kyllinglår med poteter, shirazi-salat og flatbread
Dessert: Sitronmousse

Samboer er fransk og er vant til flere retter til middag, så prøver å få det til når jeg kan. Tre retter er egentlig litt lite, hos foreldrene hans får vi fem retter til lunsj og fem til middag, men det blir litt mye for meg 😅

Anonymkode: e08b8...e8c

• Liker 1
Skrevet

Kyllingnuggets fra bunn, ris og.... Tja, sweet&sour? 

• Liker 1
Skrevet

Kyllingvinger, løkringer, potet og tomat. 

Skrevet

Pizza fra den lokale sjappa ;) 

• Liker 1
Skrevet

Tacolørdag her i huset 

Skrevet

I dag blir det hjemmelaget burger med hjemmelagde potetbåter. Gleder meg. 

Skrevet

I dag blir det samme som i går til middag: pizza fra Dominos.no

Verken jeg eller sønnen spiste opp pizzaen vi hadde bestilt (hver vår pizza), så da blir det rester i kveld til middag. Skulle egentlig lage Marry-Me-Chicken i kveld, men det får bli middagen i morgen istedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...