Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

 I dag lagde jeg lagde fesenjon av kokte kyllinglår. Gryterett av valnøtter og granateple/granateplepaste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lady Lovelylocks skrev (På 23.4.2022 den 20.22):

Stekte biff i airfryer. Ble ikke bra. Løk, saus og poteter ved siden av ble godt da.

Ble den stekt for lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nilus skrev (48 minutter siden):

 I dag lagde jeg lagde fesenjon av kokte kyllinglår. Gryterett av valnøtter og granateple/granateplepaste.

Det er en av rettene jeg har på lista over ting jeg vil lage! :tommelsmil: 

Middagen min i dag ble ikke fullt så spennende: Fullkornsspaghetti med bacon, sommerkål, hvitløk, frisk rosmarin, pinjekjerner og parmesan.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en av rettene jeg har på lista over ting jeg vil lage! :tommelsmil: 

Middagen min i dag ble ikke fullt så spennende: Fullkornsspaghetti med bacon, sommerkål, hvitløk, frisk rosmarin, pinjekjerner og parmesan.

Anonymkode: ad006...80d

Er ikke veldig vanskelig å lage. Tar bare veldig lang tid. Husk å ikke brenne valnøttene. Lettere å "riste" dem hele i ovnen. Deretter ta de i en miksmaster eller lignende. Jeg kokte kyllinglår. Plukket av kjøttet, og brukte kraften som base. Justere med sukker hvor sur eller søt du vil ha den.la det redusere til ser at fettet fra valnøttene. Krydre med safran, kardemomme, kanel om du vill. Løk er et must, men jeg liker hvitløk også. Min vri på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nilus skrev (14 timer siden):

Ble den stekt for lenge?

Jepp, og så glemte jeg å skru ned temperaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det fiskekaker med poteter og raspa gulrøtter. Man kan si hva man vil om Lofoten, men fiskekaker kan de lage. :spise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rester fra gårsdagens konfirmasjon: Holte kylling, konfitert svinenakke, poteter med havsalt. Kake til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Karbonader med grønnsaker idag :)

Anonymkode: b10ed...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokkelering og ishockeykamp resulterte i Wiener Schnitzel, nypoteter, hvit asparges, og sauce hollaindaise til middag og basilikum-mascarpone-mousse med syrlig jordbærsaus og lønnesirup-valnøtt-honeycomb* til dessert. 

*kommer ikke på det norske navnet

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling med 40 (eg. 82!) fedd hvitløk, poteter kokt sammen med kyllingen og hvitløken, samt bittersalater og brød. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...