Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

23 hours ago, SVK said:

I dag ble det pizza fra det lokale gatekjøkkenet til middag. :spise:

I dag ble det pizzarester og eggerøre til middag. :spise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ruskevær ute (regn, vind, og torden) og etter ei uke med lange skrivebordsdager og null matlaging (knekkebrød og yoghurt er riktignok mat, men ikke akkurat noe som vitner om større aktivitiet på kjøkkenbenken), så ble det pasta med røkelaks og kapers, samt noen snertne cherrytomater i aften. 
Desserten kom fra butikken, og var ostekake med sjokoladetrekk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var helt utslitt igår (Søndag) derfor ble middagen Tortillas med imat Fraiche, spinat, kokt skinke, gulost, avokado & fetaost med chili. 

Idag er planen Pai med pesto! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele familien i karantene og ventekarantene, så i dag blir grillen gjort klar og vi legger på sommerkoteletter og pølser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det søsterbesøk igjen, og på menyen står steambuns med asiastisk ribbe. Har kjøpt ferdige buns som jeg steeamer selv. Ribben er først ligget med kinesisk 5 krydder et døgn, så er den trykkkokt, så ligget i en glaze/marinade over natten før jeg griller den. Med nykål (vis jeg finner på butikken), rødløk, paprika og mais. (Isberg som reserve for nykål (elsker nykål)) :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ramen med kylling og hjemmelaget buljong 👌

Anonymkode: 5e336...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spaghetti og kjøttsaus med kjøttdeig, løk, litt bacon, champignon og tomater pluss oliven. Gratinerte med Norwegia. 

Jeg digger Norwegia som smeltet ost. Men bare et tips. La den ligge litt ute fra kjøleskap før gratinering  🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det pastasalat med kylling. Det blir lunsj i morgen også, for det ble alt for mye. Veldig godt på en varm dag.

Anonymkode: 44834...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rester av høyrygg med ingefær og stjerneanis fra fryseren. Kokte jasminris til og stekte masse brokkoli kjapt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kveldsmiddag :P Fant noen nye pølser fra Gilde på Kiwi i dag på dato, plukket de med meg. Var en pk, med 2 baconpølser og 2 ostepølser. Hadde dem med gugge og sprø løk. De var veldig gode, og det blir gjenkjøp, selv om jeg ikke smakte noe forskjell på dem :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag  ble det dato middag, fant biff ytrefile nedsatt, og potet på dato og hadde noe fløte jeg måtte bruke. Så det ble biff med fløtepotet og brokkoli :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...