AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #51741 Del Skrevet 4. april 2021 Lagde saus av løk, hvitløk, selleri, gulrot, tomatpuré og tomater. Og krydder. Kokte lenge og moste med stavmikser, blandet med stekt karbonadedeig. Ble vel en slags bolognese. Hadde pasta og store mengder parmesan til. Anonymkode: 2761c...403 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. Ops Skrevet 4. april 2021 #51742 Del Skrevet 4. april 2021 Hjemmelaget pizza 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 4. april 2021 #51743 Del Skrevet 4. april 2021 Hjemmelaget pizza her og 🍕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvi33 Skrevet 5. april 2021 #51744 Del Skrevet 5. april 2021 I dag skal vi ha Sodd. Lenge siden sist og jeg gleder meg😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #51745 Del Skrevet 5. april 2021 I dag har jeg et kjøleskap halvfullt av rester og et hode ganske fullt av idéer - men ingen hvitløk, hvilket gjør det hele litt vanskeligere. Så dagens middag kan bli: Gulrotsuppe med ingefær, kokosmelk og koriander Tagliatelle med strimlet squash og erter i fløtesaus med sitron og gressløk Gnocchi (som jeg i så fall må lage) med konfiterte cherrytomater og tynnskåret lammefilet, enten med fløtesaus med blåskimmelost, eller med brunet smør med sitron og rosmarin + parmesan. Vurderer også en kombinasjon av fylte grønne paprika og fylt squash (vegetarisk fyll?), men der er jeg ikke helt i mål. Kanskje jeg burde lage en egen tråd med poll. Har også mer enn brune bananer nok til et bananbrød til dessert. Anonymkode: ad006...80d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. april 2021 #51746 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Lagde saus av løk, hvitløk, selleri, gulrot, tomatpuré og tomater. Og krydder. Kokte lenge og moste med stavmikser, blandet med stekt karbonadedeig. Ble vel en slags bolognese. Hadde pasta og store mengder parmesan til. Anonymkode: 2761c...403 Jeg har alt dette i hus og tror jeg skal gjøre det samme. Kyllingfilet som går ut på dato i morgen har jeg og, panere disse og servere med pastaen og saus. Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittyfox Skrevet 5. april 2021 #51747 Del Skrevet 5. april 2021 Hjemmelaget Bali kyllinggryte med ris i dag 😋 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. april 2021 #51748 Del Skrevet 5. april 2021 Laksefilet med sitronpepper, poteter, agurksalat og rømme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 5. april 2021 #51749 Del Skrevet 5. april 2021 I dag skal vi ut på tur så det blir en digg middag i kveld. Medium stekt entrecôte til mannen, ytrefilet av okse til meg, hasselbackpoteter, soppstuing, grønnsaker, skysaus og et deilig glass rødvin ved siden av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 5. april 2021 #51750 Del Skrevet 5. april 2021 Påskemenyen 2021: Skjærtorsdag: Quiche Lorraine med en liten salatbukett ved siden av. Dessert: Ferske praliner fra min lokale konfekt-dealer Langfredag: Stekt skrei med concasse av tomater, baconterninger, og fennikel stekt sammen med chili og hvitløk. Dessert: Cannoli fra italiener'n Påskeaften: Stekt salsiccia i tomatsaus med tagliatelle. Desserten bestod av blodappelsinsorbet. 1. påskedag: Indrefilet av lam, risotto med parmesan og trøffel, stekt skogssopp, spinat sautert med hvitløk, ovsnbakte sjalottløk og cherrytomater. Hjemmelagde beignets med vaniljekrem til dessert. 2. påskedag/I dag: Mitt siste selv-konfiterte andelår, stekte poteter, og bladsalat med sennepsvinaigrette. Dessert: Restene av lørdagens blodappelsinsorbet. I morgen og resten av uka: Havresuppe og annen kaloriredusert kost, samt 10 000 skritt om dagen. Tror det behøves etter siste ukes kulinariske eksesser. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 5. april 2021 #51751 Del Skrevet 5. april 2021 Nå står CrockPotten og godgjør seg med en alt i ett okse-gryte, tomatisert saus, løk, rødløk, hvitløk, gulrot og potet. Mulig jeg hiver noe fløte eller cremefresh oppi til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 5. april 2021 #51752 Del Skrevet 5. april 2021 Tomatsuppe med egg og pølsebiter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. april 2021 #51753 Del Skrevet 5. april 2021 Lagde kjøttboller av resten av kjøttdeigen. Og puttet ostebiter i midten. Det har jeg ikke prøvd før, men det var godt. Orket ikke mer styr, så stekte bare kantarell og hadde ferdig potetmos ved siden av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 5. april 2021 #51754 Del Skrevet 5. april 2021 I dag blir det hjemmelaget lasagne og en grønn salat til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østkantgutt1913 Skrevet 5. april 2021 #51755 Del Skrevet 5. april 2021 Fish and chips her i dag.. Nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 5. april 2021 #51756 Del Skrevet 5. april 2021 Er fortsatt påske så ble karamellpudding med karamellsaus til dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #51757 Del Skrevet 5. april 2021 Moussaka med potet i stedet for aubergine! Hadde noen poteter og noe lammekjøttdeig som måtte brukes opp Anonymkode: c2735...7b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 5. april 2021 #51758 Del Skrevet 5. april 2021 Hunter7 skrev (8 timer siden): Påskemenyen 2021: ... I morgen og resten av uka: Havresuppe og annen kaloriredusert kost, samt 10 000 skritt om dagen. Tror det behøves etter siste ukes kulinariske eksesser. Omtrent det samme som her, bare at her har de 10000 skrittene om dagen vært med i påska også, og så bytter jeg nok havresuppa mot rett-i-koppensuppe av ymse slag. Kjenner at det er på tide. Påskens utskeielser ble forøvrig avsluttet med en anselig mengde sushi fra en av de lokale sjappene og is til dessert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 6. april 2021 #51759 Del Skrevet 6. april 2021 5 hours ago, Brunhilde said: Omtrent det samme som her, bare at her har de 10000 skrittene om dagen vært med i påska også, og så bytter jeg nok havresuppa mot rett-i-koppensuppe av ymse slag. Kjenner at det er på tide. Påskens utskeielser ble forøvrig avsluttet med en anselig mengde sushi fra en av de lokale sjappene og is til dessert. Til vanlig spiser jeg ikke så mye mat over så mange dager - og da holder det med de daglige gåturene. Men nå ble det som sagt mye mer enn til vanlig og betydelig mindre slendring gatelangs (det ble mest mellom kjøkken, spisebord, og sofa). Bukselinningen har allerede fått sin sedvanlige høytids-tranghet, så da er det bare å skru tilbake kaloriinntaket og øke aktivitetsnivået. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. april 2021 #51760 Del Skrevet 6. april 2021 (endret) Har usedvanlig kjipe fiskekaker i fryseren, jeg tror de får opp av fryseren og selskap av hjemmelaget gucamole, noe salat og noe burgerbrød som vi og har liggende. Endret 6. april 2021 av MarianneE 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå