Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her kommer eksmannen og hen eldste i dag, og på menyen står pinnekjøtt og røkt svinekam (langtidsstekt i ovn) med rotmos, poteter og saus (laget av svinekamskjy). Og planen er å teste ut Jacobs Utvalgte povlavarull til desert :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lager jeg kalkunbryst med hjemmelaget brun saus, poteter, dampet brokkoli og rosenkål og rødkål. Creme brulee til dessert. Eplekake og cookies til kaffe senere. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (1 time siden):

Det må helst være Dijon, jeg bruker den orginale Maiile!

Takk ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (6 minutter siden):

Her kommer eksmannen og hen eldste i dag, og på menyen står pinnekjøtt og røkt svinekam (langtidsstekt i ovn) med rotmos, poteter og saus (laget av svinekamskjy). Og planen er å teste ut Jacobs Utvalgte povlavarull til desert :) 

Gi tilbakemelding om den pavlovarullen er du snill. Har så lyst til å prøve den 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (Akkurat nå):

Gi tilbakemelding om den pavlovarullen er du snill. Har så lyst til å prøve den 😊

Det skal jeg, tok en sjans å bare prøve den, nå siden det er/var 3 for 2 på Jacobs Utvalgte nå 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde igjen pølsebrød fra tur i går, og de har jeg fylt med kylling, pesto og tomatskiver pluss mozerella. Egg og spinat pluss litt sitron. Og pepperoni, skinkestrimler og fetaost med litt hvitløksdressing. Steker brødene i panne ned lokk på begge sider noen minutter så osten blir smeltet og det blir sprø skorpe (uten lokk når jeg snur dem)

Veldig enkelt og godt. Er alene, så gidder ikke lage noe festmåltid i dag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, MarianneE said:

Denne gugga... Hva slags type sennep bruker dere? Vanlig type Idun eller noe annet?

Jeg bruker Iduns Pølsesennep Bod Sterk & Grov. Heston bruker "French's hot dog mustard"  som de selger på Meny: https://meny.no/varer/middagstilbehor/ketchup-og-sennep/sennep/mustard-yellow-41500763675

Den sennepen Heston bruker koster en del i Norge så du kan sikkert erstatte den med en billigere sennep eller en sennep du allerede har på kjøkkenet ditt. Koster ingenting å bruke sennepen man allerede har så det blir jo en billig måte å sjekke om det funker med den sennepen. Den sennepen du allerede har er vel trolig også den du liker best.

Oppskriften er fra 1:47 til 2:08 i videoen. Videoen er sponset av Waitrose og trolig derfor han bruker Waitrose sin ketchup. 

 

 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SoWhat? said:

Hadde igjen pølsebrød fra tur i går, og de har jeg fylt med kylling, pesto og tomatskiver pluss mozerella. Egg og spinat pluss litt sitron. Og pepperoni, skinkestrimler og fetaost med litt hvitløksdressing. Steker brødene i panne ned lokk på begge sider noen minutter så osten blir smeltet og det blir sprø skorpe (uten lokk når jeg snur dem)

Veldig enkelt og godt. Er alene, så gidder ikke lage noe festmåltid i dag. 

Jeg kaller det  du lagde et festmåltid! :spise:

Velkommen tilbake og god påske! 🐥

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt, poteter og kålrabistapperester fra i gå, sper på med stekt julepølse og løk stekt med pittelitt sukker, peppermix og salt for å ha nok til en middag. Ribbefett og lettrømme ved siden av 😀

Anonymkode: 5792e...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (5 minutter siden):

Jeg kaller det  du lagde et festmåltid! :spise:

Velkommen tilbake og god påske! 🐥

🙂 og tusen takk for det! God påske til deg også 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugresset skrev (På 1.4.2021 den 14.45):

Jeg tror det blir noe i jerngryta i dag. Helkokt kylling tar ca 3 timer og da detter kjøttet fra beina og brystet er så mørt det kan få blitt. Jepp, det må bli det. 

Hva jeg skal ha til er heller uvisst. Mulig jeg krydrer med hjemmelaget tacokrydder og får pulled chicken taco 👌 Da blir det standard taco tilbehør. 

Blir rester 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (6 timer siden):

Lammestek i går, pulled pork på burgerbrød i kveld. 

Det ble et spontant kjøp av taco fra foodtrucken til en bekjent. Fy så godt! 

 

20210402_155532.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MarianneE skrev (5 timer siden):

Gi tilbakemelding om den pavlovarullen er du snill. Har så lyst til å prøve den 😊

Nå har vi testet den her, ikke alle 4 likte den. Den var kanskje litt søt og tung, men når det var bringebær i skjeen så var det friskt og godt. Men det var kanskje litt lite bringebær i rullen. Og av oss 4, så var det bare 2 av oss som spiste et helt stykke. Kunne sikkert ha vært mye bedre med friske bær til, eller rørte bringebær. Vet ikke om det blir gjenkjøp.......

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det pannekaker. Jeg spiser med fetaost og samboeren bruker bacon og blåbærsylte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølse i lompe...litt kjip middag, men var sliten. Får håpe det blir litt mer spennende i morgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt🤩 Tilbehøret er dampet mår, poteter, kålrabistappe og rødkål. Sjokolademousse til dessert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...