Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Pytt-i-panne stekt i ribbefett.

Stekte restepoteter og -gulrøtter, resteskinke og kjøttpølse i biter iblandet rå løk og syltede rødbeter. Striper med ketchup, salt, nykvernet pepper og speilegg over.

Grove ferske baguetter med meierismør.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Innsikten skrev (19 timer siden):

Det ble fiskepinner og pommes frites, rett fra pose 🙈 Og pannekaker til dessert... Uff, vi må skjerpe oss, dette er helt bak mål. Starte uken sånn 😅 Men herfra kan det bare bli bedre da. 

Syns det virker som en grei start jeg 😄 fiskepinner og pommes frites. Og pannekaker. Sånn "jafs-mat" 🙂

Men ja, greit å få i seg litt sunnere også! 🙂 tenker dere gjør. 

Skrevet

Jeg elsker poteter i alle varianter, akkurat som med pasta! Men fløtegratinerte er nederst på lista faktisk. Er ikke veldig glad i koteletter heller, men i dag ble det nettopp det. Sammen er det godt  😄

og med tyttebærsyltetøy og kokte gulrøtter ble det veldig godt! Hadde ikke saus, men sjy til. 

• Liker 1
Skrevet

Lettsaltet torsk, ris og wokgrønnsaker. Det var det som fantes i kjøleskapet hehe

• Liker 2
Skrevet

Kyllingsalat og ciabatta til lunsj og middag.

Blodappelsin og et rødt eple som også er rødt inni til dessert. Husker ikke artsnavnet. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Laks med godt krydrede, råstekte poteter og smørdampede aspargesbønner.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Grandiosa med salat, tabasco og rømme 😅

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Vårruller, ris og sweet chili saus. 

Skrevet

Pasta med spinat, aromasopp, hvitløk og rester av kremfløte. Nyrevet parmesan og kvernet pepper på toppen. 

• Liker 1
Skrevet

Improvisert kjapp middagsløsning: Dutch baby ovnspannekake med parmesan, chèvre, oliven og cherrytomater, og en grønn salat med avokado.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 3
Skrevet

Kylling ovnsbakt i tomatsaus med wok & eggnudler 

Skrevet (endret)

Nattmat"middag" litt senere.

Knabba denne fra lageret.   Serveres med tyttebærsyltetøy og Korni flatbrød.

PS.   Blir med sukkererter og skivede tomater på si'a.

Screenshot_2021-01-26-22-26-49-1.png

Endret av Jerry Lee
  • Liker 2
Skrevet
elien skrev (19 timer siden):

I dag blir det kjøttdeig gryte (pimper opp en toro kjøttkakesaus) av svinekjøttdeig og løk, rødløk, gulrot og paprika i og skal ha hjemmelaget potetstappe til :) 

Og hvordan "pimper" DU brun posesaus?  ☺

Skrevet

Hjemmelagde kjøttkaker, brun saus, potetmos, kokte grønnsaker og tyttebærsyltetøy.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Jerry Lee skrev (16 minutter siden):

Og hvordan "pimper" DU brun posesaus?  ☺

Nr. 1 bruker litt fløte og mindre vann

Nr. 2 Har oppi en mengde krydder av forskjellig typer (gastromat, natviks blanding, sikkert noe mer men husker ikke alt nå når maten ligger i magen)

Nr. 3 når jeg steker kjøttdeig først med litt krydder (poultry blanding,ancobe chili, peppermix) også der, har det i sausen. steker grønnsaker i samme pannen, og har igjen litt mer krydder i (røkt paprika, vanlig paprika, hvitløkpulver)

Nr. 4 når grønnsakene begynner å bli ferdige, så surrer jeg tomatpure på pannen, for å få ut råsmaken

Nr. 5 smakte til slutt med wosheser saus (kan hverken skrive det eller si det :P )

Men det var i dag, pimper ikke altid på samme måten :) 

Endret av elien
  • Liker 1
Skrevet (endret)
elien skrev (1 minutt siden):

dobbelpost

Endret av elien
Skrevet
elien skrev (9 timer siden):

Nr. 1 bruker litt fløte og mindre vann

Nr. 2 Har oppi en mengde krydder av forskjellig typer (gastromat, natviks blanding)

Nr. 3 når jeg steker kjøttdeig først med litt krydder (poultry blanding,ancobe chili, peppermix) også der, har det i sausen. steker grønnsaker i samme pannen, og har igjen litt mer krydder i (røkt paprika, vanlig paprika, hvitløkpulver)

Nr. 4 når grønnsakene begynner å bli ferdige, så surrer jeg tomatpure på pannen, for å få ut råsmaken

Nr. 5 smakte til slutt med wosheser saus (kan hverken skrive det eller si det :P )

Men det var i dag, pimper ikke altid på samme måten :) 

Oi. Voldsomt.   😉

Sjøl rører jeg bare inn geitost og tyttebærsyltetøy.   Og av og til knuste einerbær.   ☺   Fløte om jeg har...En melkeskvett om ikke. 

• Liker 1
Skrevet
Jerry Lee skrev (6 minutter siden):

Oi. Voldsomt.   😉

Sjøl rører jeg bare inn geitost og tyttebærsyltetøy.   Og av og til knuste einerbær.   ☺   Fløte om jeg har...En melkeskvett om ikke. 

Men må bare tilføye, når jeg lager saus fra bunnen av, så kryddre jeg like mye. Er nok kryddernerd i tillegg til pølsoman ;) 

• Liker 1
Skrevet
elien skrev (9 timer siden):

Men må bare tilføye, når jeg lager saus fra bunnen av, så kryddre jeg like mye. Er nok kryddernerd i tillegg til pølsoman ;) 

...og guggofil....   😉

Jeg bruker stort sett det samme i hjemmelaget i tillegg til kraft og/eller ymse fett om jeg har.  Har jeg fløte eller rømme går det i en skvett av det.  ☺

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...