Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Jerry Lee

Pytt-i-panne stekt i ribbefett.

Stekte restepoteter og -gulrøtter, resteskinke og kjøttpølse i biter iblandet rå løk og syltede rødbeter. Striper med ketchup, salt, nykvernet pepper og speilegg over.

Grove ferske baguetter med meierismør.

Endret av Jerry Lee
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

SoWhat?
Innsikten skrev (19 timer siden):

Det ble fiskepinner og pommes frites, rett fra pose 🙈 Og pannekaker til dessert... Uff, vi må skjerpe oss, dette er helt bak mål. Starte uken sånn 😅 Men herfra kan det bare bli bedre da. 

Syns det virker som en grei start jeg 😄 fiskepinner og pommes frites. Og pannekaker. Sånn "jafs-mat" 🙂

Men ja, greit å få i seg litt sunnere også! 🙂 tenker dere gjør. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SoWhat?

Jeg elsker poteter i alle varianter, akkurat som med pasta! Men fløtegratinerte er nederst på lista faktisk. Er ikke veldig glad i koteletter heller, men i dag ble det nettopp det. Sammen er det godt  😄

og med tyttebærsyltetøy og kokte gulrøtter ble det veldig godt! Hadde ikke saus, men sjy til. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
elvital

Lettsaltet torsk, ris og wokgrønnsaker. Det var det som fantes i kjøleskapet hehe

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hunter7

Kyllingsalat og ciabatta til lunsj og middag.

Blodappelsin og et rødt eple som også er rødt inni til dessert. Husker ikke artsnavnet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brunhilde

Laks med godt krydrede, råstekte poteter og smørdampede aspargesbønner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Hut

Pasta med spinat, aromasopp, hvitløk og rester av kremfløte. Nyrevet parmesan og kvernet pepper på toppen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Improvisert kjapp middagsløsning: Dutch baby ovnspannekake med parmesan, chèvre, oliven og cherrytomater, og en grønn salat med avokado.

Anonymkode: ad006...80d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jerry Lee

Nattmat"middag" litt senere.

Knabba denne fra lageret.   Serveres med tyttebærsyltetøy og Korni flatbrød.

PS.   Blir med sukkererter og skivede tomater på si'a.

Screenshot_2021-01-26-22-26-49-1.png

Endret av Jerry Lee
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Jerry Lee
elien skrev (19 timer siden):

I dag blir det kjøttdeig gryte (pimper opp en toro kjøttkakesaus) av svinekjøttdeig og løk, rødløk, gulrot og paprika i og skal ha hjemmelaget potetstappe til :) 

Og hvordan "pimper" DU brun posesaus?  ☺

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr. Ops

Hjemmelagde kjøttkaker, brun saus, potetmos, kokte grønnsaker og tyttebærsyltetøy.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
elien
Jerry Lee skrev (16 minutter siden):

Og hvordan "pimper" DU brun posesaus?  ☺

Nr. 1 bruker litt fløte og mindre vann

Nr. 2 Har oppi en mengde krydder av forskjellig typer (gastromat, natviks blanding, sikkert noe mer men husker ikke alt nå når maten ligger i magen)

Nr. 3 når jeg steker kjøttdeig først med litt krydder (poultry blanding,ancobe chili, peppermix) også der, har det i sausen. steker grønnsaker i samme pannen, og har igjen litt mer krydder i (røkt paprika, vanlig paprika, hvitløkpulver)

Nr. 4 når grønnsakene begynner å bli ferdige, så surrer jeg tomatpure på pannen, for å få ut råsmaken

Nr. 5 smakte til slutt med wosheser saus (kan hverken skrive det eller si det :P )

Men det var i dag, pimper ikke altid på samme måten :) 

Endret av elien
Lenke til innlegg
Del på andre sider
elien
elien skrev (1 minutt siden):

dobbelpost

Endret av elien
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jerry Lee
elien skrev (9 timer siden):

Nr. 1 bruker litt fløte og mindre vann

Nr. 2 Har oppi en mengde krydder av forskjellig typer (gastromat, natviks blanding)

Nr. 3 når jeg steker kjøttdeig først med litt krydder (poultry blanding,ancobe chili, peppermix) også der, har det i sausen. steker grønnsaker i samme pannen, og har igjen litt mer krydder i (røkt paprika, vanlig paprika, hvitløkpulver)

Nr. 4 når grønnsakene begynner å bli ferdige, så surrer jeg tomatpure på pannen, for å få ut råsmaken

Nr. 5 smakte til slutt med wosheser saus (kan hverken skrive det eller si det :P )

Men det var i dag, pimper ikke altid på samme måten :) 

Oi. Voldsomt.   😉

Sjøl rører jeg bare inn geitost og tyttebærsyltetøy.   Og av og til knuste einerbær.   ☺   Fløte om jeg har...En melkeskvett om ikke. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
elien
Jerry Lee skrev (6 minutter siden):

Oi. Voldsomt.   😉

Sjøl rører jeg bare inn geitost og tyttebærsyltetøy.   Og av og til knuste einerbær.   ☺   Fløte om jeg har...En melkeskvett om ikke. 

Men må bare tilføye, når jeg lager saus fra bunnen av, så kryddre jeg like mye. Er nok kryddernerd i tillegg til pølsoman ;) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jerry Lee
elien skrev (9 timer siden):

Men må bare tilføye, når jeg lager saus fra bunnen av, så kryddre jeg like mye. Er nok kryddernerd i tillegg til pølsoman ;) 

...og guggofil....   😉

Jeg bruker stort sett det samme i hjemmelaget i tillegg til kraft og/eller ymse fett om jeg har.  Har jeg fløte eller rømme går det i en skvett av det.  ☺

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...