SoWhat? Skrevet 3. oktober 2020 #49601 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg er veldig glad i dipper og sauser, og i dag fikk jeg veldig lyst på Raita( indisk/pakistansk) Hadde grillet laks til, og noen friterte potetskiver. Nam
Hellasinmyheart Skrevet 3. oktober 2020 #49602 Skrevet 3. oktober 2020 I dag skal vi ha nachosform med hjemmelaget guacamole. Skikkelig kosemat på en lørdag. Gleder meg.
Kruset Skrevet 3. oktober 2020 #49603 Skrevet 3. oktober 2020 Har ikke postet her, men denne uka har jeg spist mye deilig mat. Mandag ble enkelt, spagetti med kjøttsaus. Tirsdag: Kyllinggryte. Tomatsaus med en skvett fløte i. Oppi var denne gangen brokkoli, løk og grønn paprika, i tillegg til kyllingfilet. Ris inntil. Favoritt i familien, mannen som lager. Onsdag: Poteter, tomater, løk og lam (fårikålkjøtt) stekt i ildfast form. Litt usikker på om mannen hadde noe mer oppi? Uansett noe av det beste han har servert. Torsdag: Laks, pasta, pesto. Spinat og tomat stekt i smør, og hadde oppi en liten skvett fløte. Fredag: Enda en familiefavoritt. Makaronigrateng med bacon og løk. Serverer med poteter, smeltet smør og blomkål. Og i dag, en enkel pizza med tomatsaus, mozarella, spinat, pesto, pinjekjerner og tomat. 3
Frøken.stille Skrevet 3. oktober 2020 #49604 Skrevet 3. oktober 2020 Nå står det en hjemmelaget pizza i ovnen med altfor mye fyll 😋 1
elien Skrevet 3. oktober 2020 #49605 Skrevet 3. oktober 2020 I dag ble det pizza med blant annet rester av biff fra i går Fikk god hjelp av yngste datter 1
Lady Lovelylocks Skrevet 3. oktober 2020 #49606 Skrevet 3. oktober 2020 Hvit pizza med potet og bacon. 1
MarianneE Skrevet 4. oktober 2020 #49607 Skrevet 4. oktober 2020 I dag skal jeg lage kjøttkaker i brun saus 2
Brunhilde Skrevet 4. oktober 2020 #49608 Skrevet 4. oktober 2020 Tikka masala fra Trines matblogg. Kyllingen har ligget i marinade siden i går kveld. Den pleier å bli god, så jeg satser på at den gjør det i dag også. 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. oktober 2020 #49609 Skrevet 4. oktober 2020 Har en del ferdig stekt karbonadedeig fra i går, så koker noe makaroni og spiser det i dag + et glass pastasaus.
Hellasinmyheart Skrevet 4. oktober 2020 #49610 Skrevet 4. oktober 2020 Pannestekt torsk med sprøstekt bacon, rødløk og ertepure blir det i dag.
Kruset Skrevet 4. oktober 2020 #49611 Skrevet 4. oktober 2020 Kjøttkaker i brun saus, poteter og kålstuing. Gleder meg skikkelig! 2
SoWhat? Skrevet 4. oktober 2020 #49612 Skrevet 4. oktober 2020 En favoritt i dag. Stekt kalkunfilet med waldorfsalat, potetstappe og brun saus.
MarianneE Skrevet 4. oktober 2020 #49613 Skrevet 4. oktober 2020 8 timer siden, MarianneE skrev: I dag skal jeg lage kjøttkaker i brun saus Nei, det blir vist crispy chicken og ris. Brokkoli og gulrøtter 1
Rumle Skrevet 4. oktober 2020 #49614 Skrevet 4. oktober 2020 22 timer siden, Kruset skrev: Har ikke postet her, men denne uka har jeg spist mye deilig mat. Mandag ble enkelt, spagetti med kjøttsaus. Tirsdag: Kyllinggryte. Tomatsaus med en skvett fløte i. Oppi var denne gangen brokkoli, løk og grønn paprika, i tillegg til kyllingfilet. Ris inntil. Favoritt i familien, mannen som lager. Onsdag: Poteter, tomater, løk og lam (fårikålkjøtt) stekt i ildfast form. Litt usikker på om mannen hadde noe mer oppi? Uansett noe av det beste han har servert. Torsdag: Laks, pasta, pesto. Spinat og tomat stekt i smør, og hadde oppi en liten skvett fløte. Fredag: Enda en familiefavoritt. Makaronigrateng med bacon og løk. Serverer med poteter, smeltet smør og blomkål. Og i dag, en enkel pizza med tomatsaus, mozarella, spinat, pesto, pinjekjerner og tomat. Mye godt! Hvilken oppskrift bruker du på makaronigratengen? Og tror du det kunne funket med rosenkål inni den?
Rumle Skrevet 4. oktober 2020 #49615 Skrevet 4. oktober 2020 Her blir det lammebiff med med fløtepoter, stekte rosenkål, småløk og gulrøtter. Tyttebærsyltetøy ved siden av. Veldig forutsigbare helgemiddager her om høsten 1
Kruset Skrevet 4. oktober 2020 #49616 Skrevet 4. oktober 2020 4 minutter siden, Rumle said: Mye godt! Hvilken oppskrift bruker du på makaronigratengen? Og tror du det kunne funket med rosenkål inni den? Gammel familieoppskrift den der: 100 g makaroni 1/2 l melk 200 g bacon 1 løk 3 egg Ost Salt, pepper og aromat Koker makaroni i melk, tilsetter løk og bacon, og egg etter litt nedkjøling. Krydrer, har i ildfast form, og strør over ost. Stekes på 170-200 grader i ca. 1 time. Kan sikkert være godt med rosenkål i, brokkoli pleier jo i alle fall å være godt i tilsvarende retter. Bør sikkert da koke rosenkål et par minutter først. Bonus: rester av dette er faktisk innmari godt på brødskiva! 3
Rumle Skrevet 4. oktober 2020 #49618 Skrevet 4. oktober 2020 1 minutt siden, Kruset skrev: Gammel familieoppskrift den der: --- Nam nam den må prøves snart! Tusen takk for oppskrift! 1
Muskath Skrevet 4. oktober 2020 #49619 Skrevet 4. oktober 2020 Kyllingboller, potetmos og pannestekte rotgrønnsaker. Saus laget i grønnsakpannen med litt matfløte og seterrømme. Tror det skal bli godt.
SoWhat? Skrevet 5. oktober 2020 #49620 Skrevet 5. oktober 2020 Rester av kalkun fra i går, spagetti og stekt broccoli. Brun saus også rester fra i går
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå