Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i dipper og sauser, og i dag fikk jeg veldig lyst på Raita( indisk/pakistansk)  Hadde grillet laks til, og noen friterte potetskiver. Nam

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag skal vi ha nachosform med hjemmelaget guacamole. Skikkelig kosemat på en lørdag. Gleder meg. 

Skrevet

Har ikke postet her, men denne uka har jeg spist mye deilig mat.

Mandag ble enkelt, spagetti med kjøttsaus.

Tirsdag: Kyllinggryte. Tomatsaus med en skvett fløte i. Oppi var denne gangen brokkoli, løk og grønn paprika, i tillegg til kyllingfilet. Ris inntil. Favoritt i familien, mannen som lager.

Onsdag: Poteter, tomater, løk og lam (fårikålkjøtt) stekt i ildfast form. Litt usikker på om mannen hadde noe mer oppi? Uansett noe av det beste han har servert.

Torsdag: Laks, pasta, pesto. Spinat og tomat stekt i smør, og hadde oppi en liten skvett fløte.

Fredag: Enda en familiefavoritt. Makaronigrateng med bacon og løk. Serverer med poteter, smeltet smør og blomkål.

Og i dag, en enkel pizza med tomatsaus, mozarella, spinat, pesto, pinjekjerner og tomat.

• Liker 3
Skrevet

Nå står det en hjemmelaget pizza i ovnen med altfor mye fyll 😋

• Liker 1
Skrevet

I dag ble det pizza med blant annet rester av biff fra i går :)

Fikk god hjelp av yngste datter

• Liker 1
Skrevet

Hvit pizza med potet og bacon.

• Liker 1
Skrevet

I dag skal jeg lage kjøttkaker i brun saus 

• Liker 2
Skrevet

Tikka masala fra Trines matblogg. Kyllingen har ligget i marinade siden i går kveld. Den pleier å bli god, så jeg satser på at den gjør det i dag også.

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Har en del ferdig stekt karbonadedeig fra i går, så koker noe makaroni og spiser det i dag + et glass pastasaus. 

Skrevet

Pannestekt torsk med sprøstekt bacon, rødløk og ertepure blir det i dag. 

Skrevet

Kjøttkaker i brun saus, poteter og kålstuing. Gleder meg skikkelig!

• Liker 2
Skrevet

En favoritt i dag. Stekt kalkunfilet med waldorfsalat, potetstappe og brun saus. 

Skrevet
8 timer siden, MarianneE skrev:

I dag skal jeg lage kjøttkaker i brun saus 

Nei, det blir vist crispy chicken og ris. Brokkoli og gulrøtter 

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, Kruset skrev:

Har ikke postet her, men denne uka har jeg spist mye deilig mat.

Mandag ble enkelt, spagetti med kjøttsaus.

Tirsdag: Kyllinggryte. Tomatsaus med en skvett fløte i. Oppi var denne gangen brokkoli, løk og grønn paprika, i tillegg til kyllingfilet. Ris inntil. Favoritt i familien, mannen som lager.

Onsdag: Poteter, tomater, løk og lam (fårikålkjøtt) stekt i ildfast form. Litt usikker på om mannen hadde noe mer oppi? Uansett noe av det beste han har servert.

Torsdag: Laks, pasta, pesto. Spinat og tomat stekt i smør, og hadde oppi en liten skvett fløte.

Fredag: Enda en familiefavoritt. Makaronigrateng med bacon og løk. Serverer med poteter, smeltet smør og blomkål.

Og i dag, en enkel pizza med tomatsaus, mozarella, spinat, pesto, pinjekjerner og tomat.

Mye godt! Hvilken oppskrift bruker du på makaronigratengen? Og tror du det kunne funket med rosenkål inni den? :nigo:

Skrevet

Her blir det lammebiff med med fløtepoter, stekte rosenkål, småløk og gulrøtter. Tyttebærsyltetøy ved siden av. Veldig forutsigbare helgemiddager her om høsten :ler:

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Rumle said:

Mye godt! Hvilken oppskrift bruker du på makaronigratengen? Og tror du det kunne funket med rosenkål inni den? :nigo:

Gammel familieoppskrift den der:

100 g makaroni

1/2 l melk

200 g bacon

1 løk

3 egg

Ost

Salt, pepper og aromat

Koker makaroni i melk, tilsetter løk og bacon, og egg etter litt nedkjøling. Krydrer, har i ildfast form, og strør over ost. Stekes på 170-200 grader i ca. 1 time.

Kan sikkert være godt med rosenkål i, brokkoli pleier jo i alle fall å være godt i tilsvarende retter. Bør sikkert da koke rosenkål et par minutter først.

Bonus: rester av dette er faktisk innmari godt på brødskiva!

• Liker 3
Skrevet

Quesadillas med selvvalgt innhold :) 

Skrevet
1 minutt siden, Kruset skrev:

Gammel familieoppskrift den der:

---

Nam nam den må prøves snart! Tusen takk for oppskrift! :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Kyllingboller, potetmos og pannestekte rotgrønnsaker. Saus laget i grønnsakpannen med litt matfløte og seterrømme. Tror det skal bli godt.

Skrevet

Rester av kalkun fra i går, spagetti og stekt broccoli. Brun saus også rester fra i går

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...