Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

1 time siden, Eun skrev:

I dag blir det noodlebowl. Ikke la dere blende av det fancy navnet - det er bare nudler med diverse ferske grønnsaker, avokado og scampi (skulle egentlig ha tofu, men fant det ikke på nærbutikken vår). Toppes med hoisinsaus og hakkede peanøtter. OMG, jeg gleder meg 🔥 Hilsen matvrak-Eun.

Å, nam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble kjøttdeig med løk og div sopp og ostesaus her. Liker veldig godt sånn snaddermat iblant, som tar kort tid å lage,og er sånn passe sunt. Løk er sunt  😄

Så gjorde jeg det enda enklere og hev oppi kokt makaroni. Og så hadde jeg rundstykker med hvitløkssmør ved siden av. 

Dette var sånt jeg forholdsvis ofte serverte når jeg studerte og vi hadde gruppearbeid hjemme hos meg. Da serverte jeg ofte potetgull ved siden av. Kjøttdeig og saus er godt oppå potetgull. Jaja, jeg har nok til kvelds og i morgen tidlig også. Broren  min åt nemlig flyndre og tilbehør

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det hjemmelaget pizza. Med tunfisk, sopp og masse oliven. Man tager hva man haver 😋

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattmat"middag".

En god stabel stekt flesk, speilegg og tomatbønner.  Rå løk og tomat på si'a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Ćevapi med ovnsbakte grønnsaker og bladsalat til.

Nå tøyser du fælt, vel....    :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Jerry Lee said:

Nå tøyser du fælt, vel....    :fnise:

Neida, ćevapi er enkelt som bare det å lage selv. Det er små skinnfrie kjøttpølser* med masse hvitløk samt ymse krydder og urter - og omtrent like vanlig på Balkanhalvøya som kjøttkaker i den norske heimen. 

Rotgrønnsakene må jeg vel ikke forklare, ei heller bladsalaten (som riktignok bare var til pynt). 

Jeg er helt sikker på at du hadde likt det. 

*Pølsene lages av malt kjøtt fra storfe, lam, eller svin - evt. en blanding av storfe og lam. Rulles ut til omtrent tommelfinger store pølser, og stekes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rasket med en pose wokgrønnsaker som går ut på dato i dag da jeg var innom butikken, tenker den kan bli til noe sammen med et eller annet fra fryseboksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Neida, ćevapi er enkelt som bare det å lage selv. Det er små skinnfrie kjøttpølser* med masse hvitløk samt ymse krydder og urter - og omtrent like vanlig på Balkanhalvøya som kjøttkaker i den norske heimen. 

Rotgrønnsakene må jeg vel ikke forklare, ei heller bladsalaten (som riktignok bare var til pynt). 

Jeg er helt sikker på at du hadde likt det. 

*Pølsene lages av malt kjøtt fra storfe, lam, eller svin - evt. en blanding av storfe og lam. Rulles ut til omtrent tommelfinger store pølser, og stekes. 

Takk.  Høres fortreffelig ut.   :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut en kjøttpudding fra fryser'n i går så jeg får vel spise den.

Brun saus, poteter, kålstuing og tyttebærsyltetøy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisys monoegg med kolibrispytt, zebrahale og raske poteter.

Anonymkode: e6237...7d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøttkaker, brun saus, poteter, makaroni og gulrotstuing blir det i dag. Gleder meg! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto mellom kjøttpudding og middagspølser i dag, og det falt på siste. Lagde rotmos av poteter, gulrøtter og kålrabi, og stekte en haug med løk. Noe mat ser kjedelig ut, men det smaker såå godt! 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Daisys monoegg med kolibrispytt, zebrahale og raske poteter.

Anonymkode: e6237...7d5

Har du vært med på james cordens "spill your guts or fill your guts"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo et slag for kveldsmaten i dag: Ferskt brød med kokt egg i skiver, og svart te 

+ Monty Python and the Holy Grail på skjermen. Mat og show er viktig i karantene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftsuppe og venteboller... orker ikke tenke ut noe🤓

Anonymkode: b44ca...2db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...