Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 timer siden, *Stjerne*støv* skrev:

Pinnekjøtt av reinsdyr hørtes kjempe godt ut! (Selv om jeg for dårlig samvittighet av å spise vilt 😂) 

tilberedes det likt som vanlig pinnekjøtt? :) 

Jeg derimot har bedre samvittighet når jeg spiser vilt :)

Ja, tilberedes på samme måte. Er litt tørrere enn pinnekjøtt av lam/sau, men det kommer nok av at det er mindre fett på reinsdyret. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, hjertesukka skrev:

Salmalaks i folie, sammen med broccoli, gulrøtter, hvitløk, sitronsaft, pepper, olje, salt og smør.  Stekt i ovnen ca 1/2 time. Kokte poteter, rømme og perletomater til.

*noterer*  :spise:

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Nydelig. Men ikke poteter på si'a? :)

Det blir unødvendig når det er poteter i gratengen. 

Skrevet
Akkurat nå, Ruskemor skrev:

Jeg derimot har bedre samvittighet når jeg spiser vilt :)

Ja, tilberedes på samme måte. Er litt tørrere enn pinnekjøtt av lam/sau, men det kommer nok av at det er mindre fett på reinsdyret. 

Vilt er magrere enn tamme matdyr, ja. Men så godt.  :)

Skrevet
Akkurat nå, Nori skrev:

Det blir unødvendig når det er poteter i gratengen. 

Ja, vel. Er langt over middels potetmenneske jeg, da.  :)

Skrevet

Dal. Med tzatziki , hummus, gulrot og agurk staver , krydret ris ved siden av . 

Gjest Holititten
Skrevet

Idag skal jeg ha en av favorittene mine, som er kjempeenkel, god og ikke minst billig for en student som meg! Det er fiskekake-burger! Har fiskekake, salat, rødløk, agurk og evt en coleslaw om jeg føler meg fjong, på ciabatta. Synes ciabatta er bedre enn burgerbrød man kjøper, selv om selvlagde alltid er best da. Men det strekker ikke tiden til i skolehverdagen.

Skrevet

Hvitløkwraps med soyamince, hjertesalat, agurk, tomat, paprika, mais, rødløk, alfa-alfaspirer, jalapeñorelish og salsa. 

Skrevet

Idag blir det laks med smørstekte asparges! :)

Skrevet

Svinekjake med ovnsbakte rotgrønnsaker, potetmos og peppersaus. Ikke så aller verst :)

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

I går, Panert torsk med poteter og raspa gulerøtter.

I dag, kyllingvinger med pastasalat.

Skrevet

Fiskesuppe

Skrevet

Vegansk cheeseburger i grovt brød, med alfa-alfaspirer, rødløk, tomat, paprika, agurk, jalapeño, ketchup og sterk sennep. Litt fries ved siden av. 

Får vel mangelsykdommer av denne perioden med omtrent bare wraps og burger, men det er jo såååå godt! :ler:

Skrevet

Poteter, gulrøtter, kål'abi, erter, purre og rødløk frest i jerngryte. 

En rest brun saus og litt oksekraft helles over. Koke mørt. Kjøttpølser tilsettes.

Serveres med et par speilegg på toppen og ferskt brød med meierismør på si'a.

• Liker 2
Skrevet

Tikka masala med oumph og tomater, fullkornris, naan og mangochutney. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Poteter, gulrøtter, kål'abi, erter, purre og rødløk frest i jerngryte. 

En rest brun saus og litt oksekraft helles over. Koke mørt. Kjøttpølser tilsettes.

Serveres med et par speilegg på toppen og ferskt brød med meierismør på si'a.

Ohyeah! Er på vei til rester :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Pasta Puttanesca.

• Liker 1
Skrevet (endret)
På Tuesday, March 07, 2017 den 18.00, Kruset skrev:

Svinekjake med ovnsbakte rotgrønnsaker, potetmos og peppersaus. Ikke så aller verst :)

Hvor lenge måtte du koke kjaken? 

Lærte av Scott Rea at det er det seigeste kjøttet fordi de musklene brukes mest.  Men at det kjøttet blir det beste på hele dyret.  :vetikke:

Endret av Jerry Lee
Skrevet
7 timer siden, Jerry Lee skrev:

Hvor lenge måtte du koke kjaken? 

Lærte av Scott Rea at det er det seigeste kjøttet fordi de musklene brukes mest.  Men at det kjøttet blir det beste på hele dyret.  :vetikke:

Jeg fikk den ferdig (matkasse), så jeg varmet bare, ca. 5 min. Kjøttet var ganske godt, langt bedre og mer spennende enn vanlig svinekjøtt. Ikke var det seigt heller :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...