Ruskemor Skrevet 5. mars 2017 #37421 Skrevet 5. mars 2017 16 timer siden, *Stjerne*støv* skrev: Pinnekjøtt av reinsdyr hørtes kjempe godt ut! (Selv om jeg for dårlig samvittighet av å spise vilt 😂) tilberedes det likt som vanlig pinnekjøtt? Jeg derimot har bedre samvittighet når jeg spiser vilt Ja, tilberedes på samme måte. Er litt tørrere enn pinnekjøtt av lam/sau, men det kommer nok av at det er mindre fett på reinsdyret.
Jerry Lee Skrevet 5. mars 2017 #37422 Skrevet 5. mars 2017 Akkurat nå, hjertesukka skrev: Salmalaks i folie, sammen med broccoli, gulrøtter, hvitløk, sitronsaft, pepper, olje, salt og smør. Stekt i ovnen ca 1/2 time. Kokte poteter, rømme og perletomater til. *noterer* 1
Gjest Nori Skrevet 5. mars 2017 #37423 Skrevet 5. mars 2017 2 minutter siden, Jerry Lee skrev: Nydelig. Men ikke poteter på si'a? Det blir unødvendig når det er poteter i gratengen.
Jerry Lee Skrevet 5. mars 2017 #37424 Skrevet 5. mars 2017 Akkurat nå, Ruskemor skrev: Jeg derimot har bedre samvittighet når jeg spiser vilt Ja, tilberedes på samme måte. Er litt tørrere enn pinnekjøtt av lam/sau, men det kommer nok av at det er mindre fett på reinsdyret. Vilt er magrere enn tamme matdyr, ja. Men så godt.
Jerry Lee Skrevet 5. mars 2017 #37425 Skrevet 5. mars 2017 Akkurat nå, Nori skrev: Det blir unødvendig når det er poteter i gratengen. Ja, vel. Er langt over middels potetmenneske jeg, da.
LittDiva Skrevet 6. mars 2017 #37426 Skrevet 6. mars 2017 Dal. Med tzatziki , hummus, gulrot og agurk staver , krydret ris ved siden av .
Gjest Holititten Skrevet 6. mars 2017 #37427 Skrevet 6. mars 2017 Idag skal jeg ha en av favorittene mine, som er kjempeenkel, god og ikke minst billig for en student som meg! Det er fiskekake-burger! Har fiskekake, salat, rødløk, agurk og evt en coleslaw om jeg føler meg fjong, på ciabatta. Synes ciabatta er bedre enn burgerbrød man kjøper, selv om selvlagde alltid er best da. Men det strekker ikke tiden til i skolehverdagen.
FantasDick Skrevet 6. mars 2017 #37428 Skrevet 6. mars 2017 Hvitløkwraps med soyamince, hjertesalat, agurk, tomat, paprika, mais, rødløk, alfa-alfaspirer, jalapeñorelish og salsa.
Kruset Skrevet 7. mars 2017 #37430 Skrevet 7. mars 2017 Svinekjake med ovnsbakte rotgrønnsaker, potetmos og peppersaus. Ikke så aller verst 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. mars 2017 #37431 Skrevet 7. mars 2017 I går, Panert torsk med poteter og raspa gulerøtter. I dag, kyllingvinger med pastasalat.
FantasDick Skrevet 7. mars 2017 #37433 Skrevet 7. mars 2017 Vegansk cheeseburger i grovt brød, med alfa-alfaspirer, rødløk, tomat, paprika, agurk, jalapeño, ketchup og sterk sennep. Litt fries ved siden av. Får vel mangelsykdommer av denne perioden med omtrent bare wraps og burger, men det er jo såååå godt!
Jerry Lee Skrevet 8. mars 2017 #37435 Skrevet 8. mars 2017 Poteter, gulrøtter, kål'abi, erter, purre og rødløk frest i jerngryte. En rest brun saus og litt oksekraft helles over. Koke mørt. Kjøttpølser tilsettes. Serveres med et par speilegg på toppen og ferskt brød med meierismør på si'a. 2
FantasDick Skrevet 8. mars 2017 #37436 Skrevet 8. mars 2017 Tikka masala med oumph og tomater, fullkornris, naan og mangochutney. 1
LittDiva Skrevet 8. mars 2017 #37437 Skrevet 8. mars 2017 2 timer siden, Jerry Lee skrev: Poteter, gulrøtter, kål'abi, erter, purre og rødløk frest i jerngryte. En rest brun saus og litt oksekraft helles over. Koke mørt. Kjøttpølser tilsettes. Serveres med et par speilegg på toppen og ferskt brød med meierismør på si'a. Ohyeah! Er på vei til rester 1
Jerry Lee Skrevet 9. mars 2017 #37439 Skrevet 9. mars 2017 (endret) På Tuesday, March 07, 2017 den 18.00, Kruset skrev: Svinekjake med ovnsbakte rotgrønnsaker, potetmos og peppersaus. Ikke så aller verst Hvor lenge måtte du koke kjaken? Lærte av Scott Rea at det er det seigeste kjøttet fordi de musklene brukes mest. Men at det kjøttet blir det beste på hele dyret. Endret 9. mars 2017 av Jerry Lee
Kruset Skrevet 9. mars 2017 #37440 Skrevet 9. mars 2017 7 timer siden, Jerry Lee skrev: Hvor lenge måtte du koke kjaken? Lærte av Scott Rea at det er det seigeste kjøttet fordi de musklene brukes mest. Men at det kjøttet blir det beste på hele dyret. Jeg fikk den ferdig (matkasse), så jeg varmet bare, ca. 5 min. Kjøttet var ganske godt, langt bedre og mer spennende enn vanlig svinekjøtt. Ikke var det seigt heller 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå