Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lammefrikasse med potetmos til.

I går hadde vi tomatsuppe og pannekaker. (Etter hverandre, IKKE samtidig! :ler: )

Jeg trodde faktisk dere hadde det samtidig.

:ler:

Middagen vår er ferdig nå; sopp, bacon og kyllingfilet er stekt i panna og en boks fløte ble helt over og det hele har surret en 10 min.

Serveres med ris og brokkoli.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelaget kjøttsuppe kokt på svineknoke og med høstens gode grønnsaker.

Skrevet

Hjemmelaget matmuffins. (med rester)

Skrevet

Linsegryte med poteter og løk, ost og speilegg til. Prøver å spare penger.

Anonymous poster hash: f3eb2...a82
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Ukemeny lørdag til fredag; vi har ikke helt bestemt oss fra vi skal ha hvilke dager, men.

- Taco med hjemmelaget krydder, grønnsaker, ost, rømme, jalapeños og salsa. Lefser til de som vil ha det.

- Hjemmelagde kjøttkaker i brun saus, kokte poteter og gulrøtter.

- Røkt torsk med bacon, kokte poteter og gulrøtter.

- Hjemmelaget pasta carbonara.

- Bortekjøpte fiskekaker (så gode!) med fullkornmakaroni, kokte poteter, gulrøtter og smeltet smør.

- Hjemmelaget nachos

- Hjemmelaget pizza med grov bunn, tomatsaus, pepperoni, skinke, paprika og cheddarblanding.

Edit; taco i dag! :spise:

Endret av FantasDick
  • Liker 1
Skrevet

Det finnes en egen tråd for ukesmenyer.

Anonymous poster hash: 72716...8f7
  • Liker 2
Skrevet

Blomkål-, potet- og kikertcurry, veldig godt!

• Liker 1
Skrevet

Grove pitabrød med grønnsaksblanding og mye chili. (vegetar)

Skrevet

Løvbiff, ovnstekte poteter og gresk salat.

Ah, det fikk jeg skikkelig lyst på. :daane:

Etter en mislykket provencalsk kyllinggryte (og rester av den :dry: ) ble det i dag vegetar stir fry med vermiccelli. :spise:

Skrevet

Har satt en salt knoke til koking.

Ettpå skal den renses og brukes til å koke lapskaus.

Jeg elsker å lage søndagsmiddag som tar laaang tid!

• Liker 1
Skrevet

Igår: Lammekotelett med rosenkål og fløtegratinerte poteter.

Idag: Tror det blir torsk med blomkål/potet-stuing, brokkoli og chorizosalsa (fra trinebloggen)

Skrevet

Idag blir det kjøttkaker i brun saus med poteter, gulrøtter og ertestuing :) Og tyttebærsyltetøy ved siden av.

Skrevet

Det finnes en egen tråd for ukesmenyer.

Anonymous poster hash: 72716...8f7

Den er jo så lite aktiv, og hva er forskjellen om jeg skriver dag for dag eller samler opp hele uke i ett innlegg?

• Liker 5
Skrevet

I dag skal jeg ha hjemmelaget falafel med couscous, hummus tomatsalat, spinat og yoghurtsaus.

Anonymous poster hash: 5620a...7a0
Gjest BettyBoop
Skrevet

Er det lov å spørre om tips her og? Hva kan man bruke røkt svinekam til om man egentlig ikke liker det. Eller iallefall ikke den vanlige tilberedingsmetoden?

Skrevet

Er det lov å spørre om tips her og? Hva kan man bruke røkt svinekam til om man egentlig ikke liker det. Eller iallefall ikke den vanlige tilberedingsmetoden?

Den er vel ypperlig til nettopp hjemmelaget ertesuppe? Det ville jeg brukt den til, og jeg liker det egentlig ikke så godt som den er heller, men veldig godt med noe salt i suppen :jepp:

Skrevet

Dette ble skikkelig god kosemat :) Vet ikke helt hva jeg skal kalle retten, da.

Lefser: Kikertmel, vann, ønsket krydder. Stekes som pannekaker.
Tacoboller: Veganmisjonens quinoaboller thai style. Jeg jukser og steker dem i ovnen. Tilsetter gjerne litt typiske tacokryddere for å få mer tacosmak på retten.
Chilisalsa: Tomatpuré, hakkede tomater, hvitløk, spisskummen, fersk koriander, litt søtning, fersk chili, tabascosaus, sitronsaft. Bruk stavmikser.
Tilbehør: Hjemmelaget hummus og guacamole, og diverse grønnsaker (f.eks. tomat, rødløk, koriander, salat, mais, agurk, ev. litt revet gulrot)

10712388_10154667645270297_5219643202678

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...