Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

I dag blir det entrecôte tilberedt sous vide, potetpuré med bittelitt trøffelolje, rødvins- og balsamicosaus og ett eller annet grønt ved siden av.

:wow: som vanlig :laugh:

Her blir det hjemmelagde karbonadekaker med stekt kål og rørte tyttebær :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag ble det finnbiff/reinskav med hjemmelaget potetmos og tyttebærsyltetøy til. Sto å putra i timesvis og ble skikkelig mørt og godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blodpannekaker med hjemmelaget eplemos på. Ser digg ut mens man steker dem, ikke sant? :P

Men faktisk var det godt! Bland matblod, mel, melk, egg og sukker (eller sukrin og stevia som jeg brukte), salt, kanel, nellikpulver og ingefærpulver. La svelle i en halvtime-time. Stek som tykke pannekaker på middels varme.

10628860_10154683808850297_4982890508179

But why...? :sjokkert: Matblod kan da umulig være godt?? Kjenner jeg blir kvalm av tanken :P

Anonymous poster hash: a6e98...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

But why...? :sjokkert: Matblod kan da umulig være godt?? Kjenner jeg blir kvalm av tanken :P

Anonymous poster hash: a6e98...d06

Det ble faktisk veldig godt! :) Grunnen til at jeg kom på ideen om å prøve matblod var først og fremst fordi jeg nesten ikke spiser kjøtt, ergo er det viktig for meg å få i meg nok jern, og da er vel blod en av de beste kildene? Også ble jeg fryktelig nysgjerrig på hvordan det ville smake :P

Har nå kjøpt inn to nye halvliter-spann for å lage mer :D Nam nam nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble faktisk veldig godt! :) Grunnen til at jeg kom på ideen om å prøve matblod var først og fremst fordi jeg nesten ikke spiser kjøtt, ergo er det viktig for meg å få i meg nok jern, og da er vel blod en av de beste kildene? Også ble jeg fryktelig nysgjerrig på hvordan det ville smake :P

Har nå kjøpt inn to nye halvliter-spann for å lage mer :D Nam nam nam.

Det så spesielt ut ja, men jeg har alltid hatt lyst til å smake det ! og blodpudding. Men hvor i all verden får du tak i disse spannene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så spesielt ut ja, men jeg har alltid hatt lyst til å smake det ! og blodpudding. Men hvor i all verden får du tak i disse spannene ?

ULTRA har det i frysedisken, sannsynligvis ICA, Meny og andre kjeder med større utvalg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...