Pingting Skrevet 2. oktober 2014 #33401 Skrevet 2. oktober 2014 Blodpannekaker med hjemmelaget eplemos på. Ser digg ut mens man steker dem, ikke sant? Men faktisk var det godt! Bland matblod, mel, melk, egg og sukker (eller sukrin og stevia som jeg brukte), salt, kanel, nellikpulver og ingefærpulver. La svelle i en halvtime-time. Stek som tykke pannekaker på middels varme. Kult! Hvor får man tak i matblod, egentlig
MarianneE Skrevet 2. oktober 2014 #33402 Skrevet 2. oktober 2014 Blodpannekaker med hjemmelaget eplemos på. Ser digg ut mens man steker dem, ikke sant? Men faktisk var det godt! Bland matblod, mel, melk, egg og sukker (eller sukrin og stevia som jeg brukte), salt, kanel, nellikpulver og ingefærpulver. La svelle i en halvtime-time. Stek som tykke pannekaker på middels varme. La du dette ut på facebooken til cøliaki foreningen tidligere idag? Var et nesten identisk innlegg der.
Vulpes Skrevet 2. oktober 2014 #33403 Skrevet 2. oktober 2014 Kult! Hvor får man tak i matblod, egentlig I frysedisken hos mange av de vanlige matbutikk-kjedene Selges i hvite plastspann på 500 g, står MATBLOD på dem. Jeg var ikke klar over dette før nå nylig, trodde man måtte til en slakter for å få tak i sånt. Fant et bilde på Facebook, sånn ser spannet ut. La du dette ut på facebooken til cøliaki foreningen tidligere idag? Var et nesten identisk innlegg der. Nei, jeg er ikke medlem der. Sjekket innom Facebook-siden deres nå og så innlegget du refererer til, morsomt sammentreff
skruf Skrevet 2. oktober 2014 #33404 Skrevet 2. oktober 2014 Blodpannekaker er supergodt! Her ble det tidenes kjipeste middag idag. Supertravel dag, var hjemme i ca 25min før jeg måtte ut igjen på møte som tok evigheter. Dagens middag ble to skiver med jarlsberg, skinke, hjertesalat og agurk.
LittDiva Skrevet 3. oktober 2014 #33405 Skrevet 3. oktober 2014 Bucatini med tomatsaus , tunfisk og cottage cheese.
Edie Skrevet 3. oktober 2014 #33406 Skrevet 3. oktober 2014 Vårruller med ris og mango chutney (var tom for sweet chili saus)
Rumle Skrevet 3. oktober 2014 #33407 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Ris, med stekt squash, hvitløk, semi-soltørkede cherrytomater og lammekjøtt Endret 3. oktober 2014 av Rumle
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #33408 Skrevet 3. oktober 2014 Fiskeform med revet gulrot og hjemmelaget potetmos Anonymous poster hash: f3eb2...a82
Rumle Skrevet 3. oktober 2014 #33410 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Dette ble skikkelig god kosemat Vet ikke helt hva jeg skal kalle retten, da. Lefser: Kikertmel, vann, ønsket krydder. Stekes som pannekaker. Tacoboller: Veganmisjonens quinoaboller thai style. Jeg jukser og steker dem i ovnen. Tilsetter gjerne litt typiske tacokryddere for å få mer tacosmak på retten. Chilisalsa: Tomatpuré, hakkede tomater, hvitløk, spisskummen, fersk koriander, litt søtning, fersk chili, tabascosaus, sitronsaft. Bruk stavmikser. Tilbehør: Hjemmelaget hummus og guacamole, og diverse grønnsaker (f.eks. tomat, rødløk, koriander, salat, mais, agurk, ev. litt revet gulrot) De lefsene så utrolig gode ut! Lyst å dele oppskrift? Og NÅ først ser jeg jo at du faktisk skrev det i det opprinnelige innlegget Men, vann til passe deigkonsistens da? Eller pannekakekonsistens og steke i stekepannen? Endret 3. oktober 2014 av Rumle
Vulpes Skrevet 3. oktober 2014 #33411 Skrevet 3. oktober 2014 De lefsene så utrolig gode ut! Lyst å dele oppskrift? Og NÅ først ser jeg jo at du faktisk skrev det i det opprinnelige innlegget Men, vann til passe deigkonsistens da? Eller pannekakekonsistens og steke i stekepannen? Jeg bare slumpet oppi vann, lot det bli sånn ca pannekakekonsistens. Kanskje som en littegranne tykk pannekakerøre? Husker ikke nøyaktig, tror heller ikke det egentlig er noe fasitsvar Tykkere røre blir tykkere lefser, mens for tynn røre tror jeg fort vil falle fra hverandre når man prøver å snu lefsen i pannen. PS: Når jeg tenker meg om tror jeg at jeg hadde oppi ørlittegranne xanthan gum (viktig å bruke LITE!). Det gjør at lefsene ikke så lett faller fra hverandre. Fås kjøpt på iHerb, ellers tror jeg at det som kalles johanneskjernebrødmel og som fås kjøpt i norske helsekostbutikker er sånn ca det samme. 1
Rumle Skrevet 3. oktober 2014 #33412 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg bare slumpet oppi vann, lot det bli sånn ca pannekakekonsistens. Kanskje som en littegranne tykk pannekakerøre? Husker ikke nøyaktig, tror heller ikke det egentlig er noe fasitsvar Tykkere røre blir tykkere lefser, mens for tynn røre tror jeg fort vil falle fra hverandre når man prøver å snu lefsen i pannen. PS: Når jeg tenker meg om tror jeg at jeg hadde oppi ørlittegranne xanthan gum (viktig å bruke LITE!). Det gjør at lefsene ikke så lett faller fra hverandre. Fås kjøpt på iHerb, ellers tror jeg at det som kalles johanneskjernebrødmel og som fås kjøpt i norske helsekostbutikker er sånn ca det samme. Takk!
MarianneE Skrevet 4. oktober 2014 #33413 Skrevet 4. oktober 2014 Spagetti med tacokjøttdeig og revet gulost.
Gjest Doh Skrevet 4. oktober 2014 #33414 Skrevet 4. oktober 2014 Kylling tikka masala fra Trines matblogg. Namnam
Pingting Skrevet 4. oktober 2014 #33415 Skrevet 4. oktober 2014 Røkt reinsdyrhjerte, tyttebærrømme, salat og godt brød 1
MissStiles Skrevet 5. oktober 2014 #33417 Skrevet 5. oktober 2014 Fredag: Hamburger Lørdag: Biff med peppersaus med pommes frites
Express Skrevet 5. oktober 2014 #33418 Skrevet 5. oktober 2014 I går var det urtepanert ørret med kokte grønnsaker og poteter til middag. I dag blir det biffsalat.
LittDiva Skrevet 5. oktober 2014 #33419 Skrevet 5. oktober 2014 I dag blir det kikertburgere fra veganmisjonens oppskrifter , ovnsstekte grønnsaker , bulgur og rømmedressing.
Pingting Skrevet 5. oktober 2014 #33420 Skrevet 5. oktober 2014 I dag blir det entrecôte tilberedt sous vide, potetpuré med bittelitt trøffelolje, rødvins- og balsamicosaus og ett eller annet grønt ved siden av. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå