Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

sushi på meg, pizza på de to andre.

Igår lagde jeg fiskesuppe fra bunnen av.

Det var nam...

Videoannonse
Annonse
Gjest Vinglepetra
Skrevet

I dag blir det kylling gryte med salat, *eksamensmat* . Litt off topic: Er jeg den eneste her på KG som faktisk liker litt tyggemotstand på kjøttkakene mine?, alle skal ha myke kjøttkaker, mens jeg liker mine harde og kompakte...Er jeg sær?

Skrevet

Tips for perfekt konsistens på kjøttkaker mottas gjerne! ;)

Denne gangen brukte vi denne oppskriften:

400 gram kjøttdeig

1,5 ts salt

1/4 ts pepper

1/4 ts malt muskat

1/4 ts malt ingefær

2 ss potetmel

1 1/2 dl vann eller melk

Fra VGD.

Har prøvd en del varianter av oppskrifter som ser relativt lik ut, men resultatet ble helt annerledes! Vi lurer på om det kan ha noe med kjøttdeigen å gjøre, da vi forsøkte en ny variant fra Gilde.Hadde også litt hakket løk i deigen. Og en liten teskje bakepulver til 1 kg kjøttdeig.

Dette ble rotete, beklager. :ler:

---

I dag ble det fiskekaker i gårdagens perfekte brunsaus med kokte poteter og og gulrøtter og litt stekt løk.

• Liker 1
Skrevet

Pannekaketårn!

Aldri prøvd, smakt eller hørt om før i dag..

http://www.matprat.n...ketarn#comments

Kan ikke skjønne at pannekakerøra skal være så tynn, men... Vi smaker!

Ble det godt? Har lyst til å lage dette i morgen :)

Gjest Reza08
Skrevet

I dag blir det kylling gryte med salat, *eksamensmat* . Litt off topic: Er jeg den eneste her på KG som faktisk liker litt tyggemotstand på kjøttkakene mine?, alle skal ha myke kjøttkaker, mens jeg liker mine harde og kompakte...Er jeg sær?

Liker også litt tyggemotstand i kjøttkaker. Hvis de er så myke som en bløtkake, blir det litt for mykt. Så lenge de ikke er steinharde, er det godt med litt motstand.

Skrevet

En slags wok med reste grønnsaker, pølsebiter og risnudler.

Skrevet

Idag blir det hjemmelaget ravioli med kjøttdeig og ricottafyll :jepp:

Skrevet

Kyllingbryst laget i sånn Maggi juciy chickenpose med paprikasmak og rotmos (av potet, gulrot og kålrabi)

Skrevet (endret)

Tacotortilla blir det i dag

Endret av Rumle
Skrevet

Enig med deg - det må være tyggemotstand i kjøttkakene! :)

Skrevet

Vegetar fullkornslasagne :)

Gjest LadySizz
Skrevet

Ikveld blir det stekt kylling med stekte gulrøtterstrimler og paprika,fullkornsris og dynket i bernaise :)

Skrevet

I går thai mat ute.

I dag langtidsstekt svinecarre med karamellisert gulrot og sellerirot, og poteter av noe slag. Muligens Ovnstekte ?

Skrevet

I går ble det andebryst med persillerot, asparges, balsamicosaus og ovnstekte poteter med timian. NAM!

Skrevet (endret)

I dag tror jeg det blir grillede indiskmarinerte kyllinglår med ris, og en salat av tomat, ruccola, rå brokkoli, avocado og soltørket tomat. Pluss en slags urtedressing av rømme e.l.

Edit: Lette gjennom hele fryseren etter kyllinglårene, men fant ingen... Så da ble det full opprydding i den stappa fryseren, med listelaging over alt innhold - nå skal vi spise opp det gamle vi har før vi begynner å kjøpe inn igjen! Så i dag blir det grove kjøttpølser og julepølser med grov rotmos til. :)

Endret av finkel
  • Liker 1
Skrevet

Fredag: Peppes pizza

Lørdag: Grandiosa frossen pizza

Søndag: McDonalds mat

Gjest Naria
Skrevet

Kylling cacciatore med asparges og ovnstekt søtpotet. Banankake med limeglasur til dessert.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

I går: chicken tikka, med ris og salat. Samt ett par av mine hjemmebakte pizzaboller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...