Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Salvie-, sennep- og løkmarinerte kyllinglår stekt i ovn servert med hvitløkspotetmos og ovnsbakte rotgrønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Indisk red currygryte med karbonadedeig, løk, div grønnsaker, røde linser, rosiner og masse frisk koriander. Raita og lime-chutney ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Kremet suppe av røkt torskefilet, rotgrønnsaker, bacon og frisk timian, med et dryss av hakket kruspersille og revet sitronskall på toppen. Mørkt rugbrød ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fullkornslasagne med hvitløk, chili, rødløk og tomater, masse fersk basilikum på. basilikumdilla om dagen :fnise:

noen som har oppskrifter på noe som er godt med basilikum, som ikke er de "klassiske" pastarettene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

I dag lager jeg fiskekaker av sei og lyr.

Tilbehør blir enten kokte poteter, kålrabistappe og sprøstekt bacon, eller ovnsbakte potetbåter, grønn salat med klasetomater og aïoli (siden vi fremdeles har endel aïoli igjen fra lørdag). Får se hva vi får mest lyst på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen ønsket min hjemmelagede lasagne i dag. Så da trasker jeg avgårde i snøen for å kjøpe lasagneplater, snill som jeg er :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det blir tomatsuppe fra pose i dag, ettersom jeg fortsatt ikke har fått kjøpt inn ingrediensene til hjemmelaget, med masse makaroni og kanskje et grovt rundstykke eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurydike

En liten utprøving av to nye retter i dag:

- Kremet, currykrydret pastinakksuppe (takk til Nilma for oppskrift! :blomst:).

- Ovnsstekt kyllingbryst m/skinn (muligens marinert i sitron, hvitløk, timian og rosmarin), og en puré av kokte rødbeter og langtidsstekte klasetomater (en Skye Gyngell-oppskrift).

Endret av Eurydike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest God&mett:)

Idag har vi hatt fullkornsfajitas med tacokrydret biffstrimler og kyllingfilet (en sort til mann og en sort til kone), stekt paprika, gul løk og rød løk, varme bønner, hjemmelaget tomatsalsa, hjemmelaget guacamole og rømme. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...