Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eurydike

Her ble det lynstekte tunfiskbiffer, sitronbåter og salat av amandine-poteter, aspargesbønner, cherrytomater, kalamataoliven, salte kapers, reddikspirer og vinaigrette med frisk basilikum, middelhavsansjos og litt rå hvitløk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vi få oppskriften da? :)

Jada :) Utgangspunktet for oppskriften min er tatt herifra, men i stedet for mozarellatsalat lager jeg hjemmelaget potetmos med sellerirot i ettersom min mann ikke liker ost.. :P Tilbehøret har jeg faktisk variert litt, alt fra basilikum,ruccolasalat og tomater, til grønne bønner og gulerøtter. Men det har vært suksess hver gang jeg har servert det uansett tilbehør. :P

Potetmosen fant jeg bare en oppskrift på også har jeg etterhvert bare prøvd meg frem med sellerirot. I går hadde vi faktisk litt hvitløk i den også, ble kjempegodt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrett: Terrine med and og svinekjøtt, feldsalat og endive med valnøttdressing.

Hovedrett: Fiskesuppe med bl.a. hvitvin, fennikel, gulrot, purre, hjemmelagde fløteboller, laks og breiflabb.

Ost: Brie de Meaux og gorgonzola med fikenmarmelade.

Dessert: Mørk sjokolademousse.

Sauvignon Blanc til de to første rettene, LBV portvin til de to siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurydike
Forrett: Terrine med and og svinekjøtt, feldsalat og endive med valnøttdressing.

Hovedrett: Fiskesuppe med bl.a. hvitvin, fennikel, gulrot, purre, hjemmelagde fløteboller, laks og breiflabb.

Ost: Brie de Meaux og gorgonzola med fikenmarmelade.

Dessert: Mørk sjokolademousse.

Sauvignon Blanc til de to første rettene, LBV portvin til de to siste.

:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Forrett: Kamskjell med chevrekrem og honning- og nøttevinaigrette - Østerrisk riesling

Hovedrett: Lammecarré med hasselbackpoteter, smørstekt kantarell, sautert spinat, persillerotpuré og rødvinssaus - Rioja gran reserva

Ost: Gorgonzola piccante, brebille og en hard og pikant kumelksost det står bechmal på, men som jeg sannelig har glemt alt om. :fnise: Aprikoser og pinjekjerner kokt i honning og hvitvinseddik ved siden av (fra butikk) - 10 år gammel tawny port

Dessert: Sjokolademousse og appelsinsalat - vin som til osten

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Taco, for første gang på et år. Godt, men neste gang tror jeg jeg skal krydre og lage salsa selv, det er ikke så spennende smak på pose- og glassvariantene akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wok med marinert mørbrad (soya/ingefær/chili/hvitløk som også ble sausen), brokkoli, gul/rød/grønn paprika, purre, hodekål og sukkererter servert med hvitløksbaguetter og juleøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...