Gjest Ludovie Skrevet 6. november 2008 #21761 Skrevet 6. november 2008 Spaghetti med bolognesesaus fra fryseren og masse parmesan (selvsagt!), og salat.
Agurk Skrevet 6. november 2008 #21762 Skrevet 6. november 2008 Omelett med soltørket tomat, purre og ost.
Gjest Eurydike Skrevet 6. november 2008 #21763 Skrevet 6. november 2008 En dag prøver vi ut en Rick Stein-rett: Stekt laksefilet med glaze av balsamico, mørk soya og chili/hvitløk/ingefær. Tilbehør blir risblanding (brun basmati, rød Camargue og villris) og sautert grønnkål og hjertesalat med frisk ingefær og sesamolje.
LekeHusmor Skrevet 6. november 2008 #21764 Skrevet 6. november 2008 En dag prøver vi ut en Rick Stein-rett: en vakker dag
Gjest Ludovie Skrevet 6. november 2008 #21765 Skrevet 6. november 2008 en vakker dag Og hva skal dere ha i dag, Eurydike?
Gjest Eurydike Skrevet 6. november 2008 #21767 Skrevet 6. november 2008 En dag prøver vi ut en Rick Stein-rett: Stekt laksefilet med glaze av balsamico, mørk soya og chili/hvitløk/ingefær. Tilbehør blir risblanding (brun basmati, rød Camargue og villris) og sautert grønnkål og hjertesalat med frisk ingefær og sesamolje. en vakker dag Og hva skal dere ha i dag, Eurydike? :slåss: Da er det bare såvidt jeg gidder å fortelle dere at det var underskjønt godt, meget enkelt å lage - og dertil sunt. Brun ris til var perfekt og veldig godt til sausen/glazen. Oppskriften får dere selvsagt aldri.
Gjest Ludovie Skrevet 6. november 2008 #21768 Skrevet 6. november 2008 Da er det bare såvidt jeg gidder å fortelle dere at det var underskjønt godt, meget enkelt å lage - og dertil sunt. Brun ris til var perfekt og veldig godt til sausen/glazen. Oppskriften får dere selvsagt aldri. We are smug today, are we? Dessuten regner jeg med at jeg har boken oppskriften kom fra. Hah!
Gjest Eurydike Skrevet 6. november 2008 #21769 Skrevet 6. november 2008 Dessuten regner jeg med at jeg har boken oppskriften kom fra. Hah! Det skal du ikke være for sikker på - den kommer i hvertfall ikke fra Seafood-boken.
Litavesla Skrevet 7. november 2008 #21770 Skrevet 7. november 2008 Forandring i menyen i dag: vi bytter ut kylling med biff i dag og tar kylling i morgen da vi får middagsbesøk Så i dag blir det biff med hvitløksmos, sukkererter, gulerøtter, brokkoli og peppersaus. Skulle egentlig ha en annen variant, men frista så innmari med denne varianten. En ting som er sikkert: her i gården blir det ikke posepotetmos mer! har fått sansen for hjemmelaget ja.. men vet jo at hjemmelaget er som regel bedre enn det man får kjøpt på pose.. :s av og til er jeg bare lat.... sausen blir dessverre posesaus.. hvis det ikke er noen som kan gi meg en god oppskrift på hjemmelaget peppersaus?
Gjest Eurydike Skrevet 7. november 2008 #21771 Skrevet 7. november 2008 Grillede lammekoteletter, sitronbåter, salat av grillet squash og rødløk og hummus med grillet paprika. Libanesisk rødvin å drikke til.
Agurk Skrevet 7. november 2008 #21773 Skrevet 7. november 2008 Ovnsbakt torsk men løk, cheryytomater, hvitløk og olivenolje. Rømmesurret sopp som tilbehør. mmmmmmmm
Arkana Skrevet 7. november 2008 #21774 Skrevet 7. november 2008 Kyllingsnitzler panert med bl.a. loffsmuler, urter og fetaost. Servert med bulgurpilaff og ovnsbakte grønnsaker.
Gjest Ludovie Skrevet 7. november 2008 #21775 Skrevet 7. november 2008 Stekte baconpølser fra Grøstadgris, saus av bl.a. sjalottløk, champignon, kalvekraft og frisk salvie, potetstappe, dampet grønnkål og blomkål.
Nilma Skrevet 7. november 2008 #21776 Skrevet 7. november 2008 Jeg har i et anfall av nostalgi laget makaroni- og pølsegryte med karri. :gjeiper:
Nilma Skrevet 8. november 2008 #21777 Skrevet 8. november 2008 I dag blir det fiskegryte med appelsin. Poteter og dampet brokkoli til.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2008 #21780 Skrevet 8. november 2008 Ovnsbakt laks med purre, og brun ris (tror jeg, kom på at jeg har masse bulgur og quinoa jeg kanskje burde se å bruke etter hvert...).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå