Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Gjest Ludovie
Skrevet

Spaghetti med bolognesesaus fra fryseren og masse parmesan (selvsagt!), og salat.

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurydike
Skrevet

En dag prøver vi ut en Rick Stein-rett:

Stekt laksefilet med glaze av balsamico, mørk soya og chili/hvitløk/ingefær. Tilbehør blir risblanding (brun basmati, rød Camargue og villris) og sautert grønnkål og hjertesalat med frisk ingefær og sesamolje.

Skrevet

en vakker dag :fnise:

Gjest Eurydike
Skrevet

Stekt laksefilet med glaze av balsamico, mørk soya og chili/hvitløk/ingefær. Tilbehør blir risblanding (brun basmati, rød Camargue og villris) og sautert grønnkål og hjertesalat med frisk ingefær og sesamolje.

en vakker dag :fnise:

:hoho:

Og hva skal dere ha i dag, Eurydike? :tunge1:

:lol:

:slåss:

Da er det bare såvidt jeg gidder å fortelle dere at det var underskjønt godt, meget enkelt å lage - og dertil sunt. Brun ris til var perfekt og veldig godt til sausen/glazen.

Oppskriften får dere selvsagt aldri.

Gjest Ludovie
Skrevet
Da er det bare såvidt jeg gidder å fortelle dere at det var underskjønt godt, meget enkelt å lage - og dertil sunt. Brun ris til var perfekt og veldig godt til sausen/glazen.

Oppskriften får dere selvsagt aldri.

We are smug today, are we? :fnise:

Dessuten regner jeg med at jeg har boken oppskriften kom fra. Hah! :sjarmor:

Gjest Eurydike
Skrevet
Dessuten regner jeg med at jeg har boken oppskriften kom fra. Hah! :sjarmor:

Det skal du ikke være for sikker på - den kommer i hvertfall ikke fra Seafood-boken. :filer:

Skrevet

Forandring i menyen i dag: vi bytter ut kylling med biff i dag og tar kylling i morgen da vi får middagsbesøk :)

Så i dag blir det biff med hvitløksmos, sukkererter, gulerøtter, brokkoli og peppersaus.

Skulle egentlig ha en annen variant, men frista så innmari med denne varianten. En ting som er sikkert: her i gården blir det ikke posepotetmos mer! har fått sansen for hjemmelaget ja.. men vet jo at hjemmelaget er som regel bedre enn det man får kjøpt på pose.. :s av og til er jeg bare lat.... sausen blir dessverre posesaus.. hvis det ikke er noen som kan gi meg en god oppskrift på hjemmelaget peppersaus? :sjenert:

Skrevet

Ovnsbakt torsk men løk, cheryytomater, hvitløk og olivenolje. Rømmesurret sopp som tilbehør. mmmmmmmm :jepp:

Skrevet

Kyllingsnitzler panert med bl.a. loffsmuler, urter og fetaost. Servert med bulgurpilaff og ovnsbakte grønnsaker.

Gjest Ludovie
Skrevet

Stekte baconpølser fra Grøstadgris, saus av bl.a. sjalottløk, champignon, kalvekraft og frisk salvie, potetstappe, dampet grønnkål og blomkål.

Skrevet

Jeg har i et anfall av nostalgi laget makaroni- og pølsegryte med karri. :gjeiper:

Skrevet

I dag blir det fiskegryte med appelsin. Poteter og dampet brokkoli til.

Skrevet

Ovnsbakt laks med purre, og brun ris (tror jeg, kom på at jeg har masse bulgur og quinoa jeg kanskje burde se å bruke etter hvert...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...