loffen Skrevet 2. november 2008 #21701 Del Skrevet 2. november 2008 Kyllinggryte med paprika, løk, purre, mais, sopp, fløte, soyasaus og krydder. Ingefær, spisskummen, karri, salt og pepper. Og litt til. Ris og cherrytomater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teq Skrevet 2. november 2008 #21702 Del Skrevet 2. november 2008 Hjemmelaget pizza med grov bunn, tacokylling, ananas, jalapeno og nachos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 2. november 2008 #21703 Del Skrevet 2. november 2008 Biff stroganoff. Lages hjemme, taes så med opp til min bror og nytes der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandel Skrevet 2. november 2008 #21704 Del Skrevet 2. november 2008 I går: Lammecarré servert med potetroser, sellerirotpuré, glaserte stjerneløk og rødvinsaus laget på lammekraft. Crème Brûlée til dessert. I dag: Helstekt kylling med appelsinsaus, bladet grønn salat og villrisblanding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 2. november 2008 #21705 Del Skrevet 2. november 2008 Vi har fått tak i fine kalveskanker, så her blir det osso buco og risotto alla milanese (safranrisotto). Samt denne pæredesserten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. november 2008 #21706 Del Skrevet 2. november 2008 I dag skal vi ha tyrkiske lammeboller, ovnsbakte mandelpoteter, tomatsalat og cacik (tyrkisk tzatziki-aktig dressing). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 2. november 2008 #21707 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Spiste ute igår: - Blåskjell og safransuppe (bare en lite appetitvekker) - Tunfisk og salmalakstartar med soya og sake reduksjon til forrett - Skinnstekt torsk med petit pois puré og rødbet"saus" til mellomrett - Lam fra Hardanger (filet og carré) med potetfondant, soppragu og rødløkskompott til hovedrett - Oster.. aner ikke hva de het men med fikenbrød og noe god marmelade til - Sjokoladeterrin med bringebærsorbet og espresso & kalhua mousse til dessert det var godt! middag i dag blir litt "kjedelig" i forhold, tomatisert fiskegryte med bl.a kveite, kamskjell og scampi. Endret 2. november 2008 av mio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. november 2008 #21708 Del Skrevet 2. november 2008 Lammekjøttboller med potetbåter og diverse grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. november 2008 #21709 Del Skrevet 2. november 2008 Spezzatino (italiensk gryte med oksekjøtt) til middag og lun pærekake med pisket fløte til dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #21710 Del Skrevet 3. november 2008 Enten spise ute, eller en vegetarisk sheperd's pie med kikerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #21711 Del Skrevet 3. november 2008 Spezzatino (italiensk gryte med oksekjøtt) til middag og lun pærekake med pisket fløte til dessert. Kaka hørtes interessant ut, er det mulig å få oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. november 2008 #21712 Del Skrevet 3. november 2008 Hjemmelagde fiskekaker med potetmos og blandet grønn salat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace90 Skrevet 3. november 2008 #21713 Del Skrevet 3. november 2008 Tror jeg får servert hjemmelaget Spaghetti Carbonara når jeg kommer hjem! trur eg vil ha d :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. november 2008 #21714 Del Skrevet 3. november 2008 Prøve no helt nytt i dag: Indisk kyllingsuppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 3. november 2008 #21715 Del Skrevet 3. november 2008 Kikertkaker med brød og salat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 3. november 2008 #21716 Del Skrevet 3. november 2008 Kylling og en eller annen ny greie min mor vil prøve ut. Det kan bli spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reveal Skrevet 3. november 2008 #21717 Del Skrevet 3. november 2008 Nå sitter jeg på jobben, og er kjempesulten (men mangler for tiden matlyst)- så har vært på matprat for litt inspirasjon. Middagen i dag blir TACOGRATENG med salat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. november 2008 #21718 Del Skrevet 3. november 2008 lun pærekake med pisket fløte til dessert. Kaka hørtes interessant ut, er det mulig å få oppskrift? 100 g smør 3 dl sukker 1 ts vaniljesukker 4 ss kakao 1 krm salt 1½ dl hvetemel 2 egg 1 boks hermetiske pærer (jeg foretrekker friske pærer) mandler perlesukker La pærene renne godt av. Smelt smøret og avkjøl litt. Bland det tørre og rør inn eggene og så smøret. Hell i en smurt 24 cm springform. Skjær pærene i båter og legg pent i røren. Strø hakkede mandler og perlesukker oppå. Stek i nedre del av ovnen ved 200 grader i 30-35 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. november 2008 #21719 Del Skrevet 3. november 2008 I dag tror jeg ikke noen av oss orker å lage middag så vi bestiller pizza eller indisk take away. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litavesla Skrevet 3. november 2008 #21720 Del Skrevet 3. november 2008 Såvidt kommet igang med middagsplanleggingen etter 2 uker ferie. I dag blir det så enkelt som kyllingfilet, ris og salat med bretagne saus til. På lørdag og søndag hadde vi elgsteik. Veldig greit å ha noe som lager seg selv når man nettopp har kommet hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå