Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Entrecote med blomkål- og brokkoligrateng, løk- og sjampinjongstuing som "saus". Nøttepoteter til 18-åringen, jeg klarte med med gratengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurydike

Her har vi hatt fasan i dag. Vi benet ut fuglen, marinerte lårene i hvitvin, laurbærblad, enebær og sjalottløk, og brunet og kokte kraft på skroget. Lårene ble braisert ved svak varme i marinaden (tilsatt litt frisk salvie) i ovnen, dekket med folie. Brystene ble brunet raskt i pannen, og etterstekt noen minutter i ovnen til de var såvidt gjennomstekt.

Øvrig tilbehør ble jordskokkpuré med trøffelolje, sautert grønnkål med tørrsaltet bacon og hvitløk og saus av innkokt kraft og stekesjy, en fløteskvett, stekte kantareller og litt ripsgelé. Samt litt Crozes Hermitage å drikke til. (Vi savnet ellers ovnsstekte mandelpotetbåter, som vi ofte lager til vilt og jordskokkpuré).

Snart blir det dessert: Sitron- og krydderkokte pærer, daddel- og valnøttkake og vaniljekesam. :)

Endret av Eurydike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entrecote med blomkål- og brokkoligrateng, løk- og sjampinjongstuing som "saus". Nøttepoteter til 18-åringen, jeg klarte med med gratengen.

Akkurat det samme spiste vi :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alene hjemme i dag, og har slengt sammen en slags gryte av to små lammeskanker, en løk, et eple, litt chili og Puy-linser. Håpet er at det blir til en slags mushy gryterett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kantarellrisotto med serranoskinke.

:sikle: det hørtes jammen godt ut!

Her har sykdommen endelig sluppet taket, og det blir da lysing i dag.. med strimlet bok choi og gulbete, gulrot og ingefærpuré, villris og soyareduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først disse krabbekakene, deretter rogan josh (indisk lammegryte), aloo gobi (potet- og blomkålrett, også indisk), basmatiris, raita og nybakte nanbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...