Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kyllingwok. Løk, sopp, paprika, squash, gulrot og brokkoli, med masse godt krydder. Nudler til.

Anonymkode: 9ef0b...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her blir det stekt laks med båtpoteter, holandaisesaus, sautert spinat og kokt asparges, brokkoli, blomkål og sukkererter

Anonymkode: f78b4...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restefest i dag. Kylling i tomatsaus med grønnsaker varmes igjen. Potetmosen blir til potetmosparmesan-lapper ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (På 3/12/2022 den 14.26):

Lørdagskylling fra Gladkokken. Lager litt større form så har vi til oppvarming etter jobb mandag.

Rester i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (1 time siden):

Restefest i dag. Kylling i tomatsaus med grønnsaker varmes igjen. Potetmosen blir til potetmosparmesan-lapper ☺️

Kan du være så snill å fortelle hvordan du lager potetmosparmesanlapper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (13 minutter siden):

Kan du være så snill å fortelle hvordan du lager potetmosparmesanlapper?

Jepp, klart det. ☺️ Forholdene er: ca 200 g kald potetmos, 1 egg, 2 spiseskjeer hvetemel, ca 30 g parmesan finraspa, melk til konsistens er som tykk røre. Halv til 1 dl maks bruker jeg ca. (Litt salt og pepper men avhenger jo av krydring i mosen). 
Bare rører dette sammen med skje. Så steker jeg tre lapper om gangen. Serverer med salt pålegg som skinke eller serrano f eks. 

For ordens skyld, denne oppskriften er malen jeg har brukt men justert litt. 

https://kokebloggen.no/potet-og-parmesanvafler/

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tagliatelle og små hjemmelagde fiskekaker av torsk i en saus av friske og noen ovnsbakte tomater, ovnsbakt aubergine, chiliflak, hvitløk, litt safran. Et dryss av finhakket persille og revet sitronskall på toppen.

Basert på rester fra kjøleskap og fryser - rest er best.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på denne i dag, men med en litt annen vri:

https://www.matprat.no/oppskrifter/sunn/a/agurk-sushiroll/

Det ble ikke pent, men smakte godt. Hadde scampi og avocado inni isteden for paprika og rå laks. Det smakte godt, men så ikke veldig pent ut 😅

Jeg gir ikke opp, og prøver nok igjen. Men tror kanskje jeg trenger er tykkere lag med krem, jeg hadde et veldig tynt ett.

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt skikkelig "koronasyk" så her tar mannen over matlagingen den neste uken. Han tyr til lettere og raskere løsning enn meg, og det er helt greit da det er jeg som er den som har matglede på kjøkkenet, til vanlig.

I går laget han Saritas korma med kylling, ekstra løk og basmatiris. Det ble veldig bra det. I dag tror jeg det blir fiskegrateng for jeg trenger noe som sklir lett ned i den såre halsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er potet-og sellerirotsuppe. Og horn med ost og skinke inni ved siden av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strimlet svinekjøtt med sursøt saus. 

Ikke ofte det lages,  men var halv pris i butikken isted 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

KJapt og enkelt: Ovnspannekake toppet med små kjøttboller, cherrytomater, sjalottløk og feta. En grønn salat til.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Potet-og sellerirotsuppa fra i går varmes opp igjen i dag. Nå har den stått og blitt ennå mer tykk og kremet og skal toppes med stekt salmalaks 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...