Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en lammebog som ligger hjemme til marinering nå mens jeg er på jobb. Vet ikke helt hva jeg skal ha til, men tror det blir bønner, sopp, noe godt av poteter.. Må innom min kjære grønnsakshandler på vei hjem og se hva han har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coq au vin med ny(?) vri: Har en rødvinsrest som må brukes opp, og kalkunvinger, av alle ting, i fryseren - så får vi se om det fungerer. :ler:  Med litt sopp, småløk og bacon etc. blir det nok bra.

Tilbehør blir mos av poteter, pastinakk, sellerirot og hvitløk. :)

Mmmm! :sikle: Dette ble nesten overraskende godt! :-D

Det viste seg at kalkunvingepakken i fryseren inneholdt en eneste vinge. Men til gjengjeld veide den ca. 800 gram, altså like mye som en liten kylling. :overrasket:

Så nå har vi, dvs. 2 pers, spist oss stappmette på søndagsmiddag laget av en kalkunvinge! :ler:

Laget en blandet grønn salat med sennepsvinaigrette som tilbehør i tillegg til potet/rotmosen - godt med noe friskt og lett som kontrast til den kraftige, temmelig fete sausen.

Vi måtte forresten spe på den rødvinsresten vi hadde, og prøvde da en billig Rhône-vin fra polet, Château Lamargue 2003. Litt i gryten, mesteparten i glassene. Den var faktisk riktig god til å koste 85 kr. Ganske fyldig, med smak av mørke bær og lakris. Hele flasken forsvant på et blunk - sitter og nipper til det siste glasset i skrivende stund. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Annonse

Fullkornspasta med en av mine favorittsauser, som består av omtrent like deler hvitløk og tomat ;) + kalamataoliven. Dessuten et dryss av ristede pinjekjerner som ble til overs etter en middag i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...