Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Hos oss blir det stekt kveite eller steinbit (ikke kjøpt fisk enda) med poteter og rømmesaus. Kanskje eplekake med is senere, hvis jeg klarer å lure sambo til å skrelle epler mens jeg lager middagen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss blir det stekt kveite eller steinbit (ikke kjøpt fisk enda) med poteter og rømmesaus. Kanskje eplekake med is senere' date=' hvis jeg klarer å lure sambo til å skrelle epler mens jeg lager middagen. :wink:[/quote']

Eplekake med is vil jeg også ha til dessert! Må bare spise opp alle snickers-muffinsens først *moms jafs slafs*. :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Vi skal ha fiskekaker i brun saus m/løk, poteter og grønnsaker.

Jeg vil også ha eplekake, men jeg tåler ikke epler :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha eplekake, men jeg tåler ikke epler :cry:

Bruk pærer istedet, det er snaskens! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Men du må isåfall bruke så sure pærer som du kan få fatt på. Jeg bruker Granny Smith (evt norske epler i sesongen) når jeg lager eplekake, hvis ikke blir den bare altfor søt.

Jeg elsker den kakeoppskriften; masse eplebåter i smurt ildfast form, så en røre av smeltet smør, sukker, egg, hvetemel og bakepulver over, i små klatter. Tilslutt masse mandelflak! Tar no time, og alle liker den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du må isåfall bruke så sure pærer som du kan få fatt på. Jeg bruker Granny Smith (evt norske epler i sesongen) når jeg lager eplekake, hvis ikke blir den bare altfor søt.

Jeg foretrekker røde søte epler i eplekake, sure epler liker jeg ikke. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restemiddag fra igår; spagetti med kjøttsaus.

Men nå har jeg skikkelig lyst på eplekake til dessert da! eplekake med flere lag syrlige epler.. mmm.. servert med vaniljeis.. eller crumble.. mmmm.. *sulten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuddly

Pannekaker og ertesuppe... har egentlig ikke så lyst på det, men fant ikke på noe annet :-?

Et + er jo at min kjære blir glad :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest the imp

Vi skal ha spekemat. Kjøpte 5 spekepølser av ymse slag for ikke så lenge siden (biffsalami, rødvinspølse, elgpølse, hvitløkspølse og morr) og har en spekeskinke liggende i kjøleskapet. Nydelig og lett sommermat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Bruk pærer istedet, det er snaskens! :sikle:

Jeg har lenge hatt lyst til å bake pærekake, men både mormor og mamma (som er flinke til å bake) mener at det ikke vil bli vellykka, så jeg har aldri prøvd. Men det har du? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble noe annet til middag i stedet. woket sammen spagetti i biter, marinert og strimlet kjøtt, purre, løk og mais.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...