Gå til innhold

Er det ok med venner av det annet kjønn


Krill

Anbefalte innlegg

Herregud, du må rett og slett ha altfor fri fantasi :ler:

Prøv å holde deg litt mer i virkeligheten i stedet.

Synes ikke KateW har altfor fri fantasi jeg.

Det er rimelig lett å se på et par at de har det godt sammen.

Folk som har god sex får ofte en egen glød og et par som nylig har hatt sex har en litt spesiell kjemi sammen som synes.

(men dette er sikkert like vanskelig for deg å forstå som at folk har karisma)

Dessuten er den en myte at eldre mennesker ikke har sex.

De har det. Selv om kroppen blir gammel så er følelsene og lysten der. Og har man en partner man er glad å så er det klart man har sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man virkelig tror på dette med 10% og 90% så kommer det til å skape problemer i seg selv.

Øh, dette er ikke noe jeg har funnet på, dette er tall de fleste samlivsterapeuter og psykologer bruker.

Dersom sexlivet er bra betyr det 10 % av forholdet, og dersom det ikke fungere så betyr det 90%. Altså ikke frekvens, men betydningen av et godt sexliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken verden lever du egentlig i? :klø:

Jeg lever i en verden hvor jeg vet at kjærlighet i et parforhold også trenger å bli bekreftet med et godt seksuelt samliv.

En mann som IKKE vil ha for mye sex nå, slik du Steinar sa tidligere i denne tråden, så det ikke blir skuffende om man har mindre sex når man blir gammel, er ikke en mann for meg. Elsker han meg, har han sex med meg, og vise versa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Hvis man virkelig tror på dette med 10% og 90% så kommer det til å skape problemer i seg selv.

Jeg har jo erfart det selv, så det handler ikke om å tro på det eller ikke. Det er uansett bare tall som skal illustrere viktigheten av et godt seksuelt samspill. Vi har vært inne i perioder hvor jeg har hatt mye mer lyst enn han, og jeg skal love deg at det var vanskelig å føle at jeg ble avvist. Det skapte problemer på andre områder i forholdet også, og hadde den situasjonen vedvart over mer enn et par uker (eksamensstress), hadde forholdet vært historie nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, dette er ikke noe jeg har funnet på, dette er tall de fleste samlivsterapeuter og psykologer bruker.

Dersom sexlivet er bra betyr det 10 % av forholdet, og dersom det ikke fungere så betyr det 90%. Altså ikke frekvens, men betydningen av et godt sexliv.

Problemet er at du er hjernevasket med denne påstanden slik at du tror på det helt ukritisk. Dermed blir dette et problem i seg selv. Hadde du ikke hatt denne informasjonen så hadde det ikke blitt noe problem på samme måte.

Det kan være mye i uttrykket; Det du ikke vet har du ikke vondt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jo erfart det selv, så det handler ikke om å tro på det eller ikke. Det er uansett bare tall som skal illustrere viktigheten av et godt seksuelt samspill. Vi har vært inne i perioder hvor jeg har hatt mye mer lyst enn han, og jeg skal love deg at det var vanskelig å føle at jeg ble avvist. Det skapte problemer på andre områder i forholdet også, og hadde den situasjonen vedvart over mer enn et par uker (eksamensstress), hadde forholdet vært historie nå.

Et par uker? Da høres det ut for meg som at dere ikke har noe solid fundament i parforholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Et par uker? Da høres det ut for meg som at dere ikke har noe solid fundament i parforholdet.

Fordi jeg opplevde det som problematisk at seksualivet vårt ikke fungerte i et par uker så har vi et dårlig fundament i forholdet vårt? vennligst utdyp...

Endret av Airi Chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg opplevde det som problematisk at seksualivet vårt ikke fungerte i et par uker så har vi et dårlig fundament i forholdet vårt? vennligst utdyp...

Klarer du deg ikke uten sex i 2 uker så bør du gå til avvenning ;)

Men litt mer alvorlig talt, så gir du da inntrykket av at sex betyr for mye i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Klarer du deg ikke uten sex i 2 uker så bør du gå til avvenning ;)

Men litt mer alvorlig talt, så gir du da inntrykket av at sex betyr for mye i forholdet.

Problemet lå ikke i fraværet av sex, men i avvisningen og vannskelighetene rundt å kommunisere om det. Det var også vanskelig for ham, som måtte avvise, fordi han ikke klarte å slappe av nok til å bli tent. Og jeg klarte meg åpenbart i mer enn noen uker, ellers hadde vi ikke vært sammen. Hadde problemet vært vedvarende, hadde det ikke gått. Poenget er jo at sex betyr mye i et forhold - om den ikke fungerer.

Endret av Airi Chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at du er hjernevasket med denne påstanden slik at du tror på det helt ukritisk. Dermed blir dette et problem i seg selv. Hadde du ikke hatt denne informasjonen så hadde det ikke blitt noe problem på samme måte.

Det kan være mye i uttrykket; Det du ikke vet har du ikke vondt av.

Ok, hva mener du med det?

Hva er problemet mener du?

Jeg vet at jeg ikke fungerer i et forhold uten sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet lå ikke i fraværet av sex, men i avvisningen og vannskelighetene rundt å kommunisere om det. Det var også vanskelig for ham, som måtte avvise, fordi han ikke klarte å slappe av nok til å bli tent. Og jeg klarte meg åpenbart i mer enn noen uker, ellers hadde vi ikke vært sammen. Hadde problemet vært vedvarende, hadde det ikke gått. Poenget er jo at sex betyr mye i et forhold - om den ikke fungerer.

Eller så var det da kanskje kommunikasjonen som var det største problemet?

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hva mener du med det?

Hva er problemet mener du?

Jeg vet at jeg ikke fungerer i et forhold uten sex.

Problemet er at vi blir hjernevasket med påstander som andre mener er fakta.

Men dette gjelder ikke likt for alle. Mange kan sikkert gå i lengre perioder uten sex UTEN at det ødelegger deres forhold.

Hvis man derimot leser/hører at 1 uke uten sex MÅ BETY at forholdet har problemer, så blir altså dette et problem i seg HVIS man tror på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, nå må du prøve å LESE det folk skriver, og ikke bare være generelt uenig fordi vi snakker om sex.

Det handler altså ikke om frekvens, men kvalitet! Skjønner?

ET godt sexliv har ikke nødvendigvis med frekvens (Altså hvor ofte man har sex) men at sexen er GOD.

I den sammenheng har samlivsterapeuter og forskere brukt tallene 90% når dårlig og 10% når god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at vi blir hjernevasket med påstander som andre mener er fakta.

Men dette gjelder ikke likt for alle. Mange kan sikkert gå i lengre perioder uten sex UTEN at det ødelegger deres forhold.

Hvis man derimot leser/hører at 1 uke uten sex MÅ BETY at forholdet har problemer, så blir altså dette et problem i seg HVIS man tror på det.

Det du ikke ser ut til å begripe er at definisjonen på et vellykket sexliv er ulik fra par til par - om et par har et velfungerende sexliv med sex en gang i måneden og en av dem plutselig vil oftere eller sjeldnere, så kan det brått bety et problem for dem. Da går de fra at sexen er problemfri og dermed tar 10 prosent oppmerksomhet i forholdet - til at sexen blir problematisk og tar 90 prosent oppmerksomhet.

Sex er en fantastisk måte å uttrykke hengivenhet, få nærhet, oppmerksomhet og forsterking av parforholdet på. Vi får et økt nivå av oxytocin i kroppen etter sex (det er et hormon som gjør at vi knytter oss sterkere til hverandre følelsesmessig og er det samme stoffeet som kvinner produserer når de har nyfødte barn - antagelig for å knytte seg til dem og sikre at barna blir tatt vare på - biologisk sett altså) og derfor er sex en vesentlig del av et parforhold - enten det foregår ofte eller sjelden.

Nå er det vel ingen som har hevdet her at en uke uten sex tar livet av et forhold - man alle jeg har lest innlegg av her i tråden sier at når sexlivet brått endres, så oppleves det som følelsesmessig stressende - samt at sex er et emne det kan være vanskelig å snakke om når det er problemer fordi det er svært personlig.

Jeg har litt vanskelig for å tro at du noen gang har hatt et virkelig forhold, for det virker ikke som du har noen reell erfaring med samliv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du ikke ser ut til å begripe er at definisjonen på et vellykket sexliv er ulik fra par til Jeg har litt vanskelig for å tro at du noen gang har hatt et virkelig forhold, for det virker ikke som du har noen reell erfaring med samliv.

Eller sex, har du noengang hatt sex, Steinar? Bare mennesker som er så fanatisk opptatt av og redd for sex er gamle jomfruer på nærmere femti.

Resten av oss ser på sex som naturlig og fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...........

...........

Jeg tenker at det beste er at vi ikke diskuterer videre her.

For det første så er det ingen av oss som ønsker å forstå hverandre.

For det andre finnes det dermed ingen saklighet eller relevans i innleggene.

Og til sist så irriterer vi bare de andre som er her.

PUNKTUM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det beste er at vi ikke diskuterer videre her.

For det første så er det ingen av oss som ønsker å forstå hverandre.

For det andre finnes det dermed ingen saklighet eller relevans i innleggene.

Og til sist så irriterer vi bare de andre som er her.

PUNKTUM.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det beste er at vi ikke diskuterer videre her.

For det første så er det ingen av oss som ønsker å forstå hverandre.

For det andre finnes det dermed ingen saklighet eller relevans i innleggene.

Og til sist så irriterer vi bare de andre som er her.

PUNKTUM.

Så du har aldri hatt kjæreste eller sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liz, thanks, girl... :sjenert:

You're welcome!! :klemmer:

Klarer du deg ikke uten sex i 2 uker så bør du gå til avvenning ;)

Men litt mer alvorlig talt, så gir du da inntrykket av at sex betyr for mye i forholdet.

Eller så var det da kanskje kommunikasjonen som var det største problemet?

Nei det tror jeg ikke.

Det er rart med det. Man kan være sure på hverandre og ha dårlig kommunikasjon og ikke hatt sex på en stund. Også har man sex igjen og da blir nærheten sterkere og man snakker lettere sammen igjen. Det er som om det å ha sex helper til slik at det andre løsner.

Sex er jo også kommunikasjon.

Og sex mellom to som elsker hverandre er mye mer en bare det kjønnslige! Man viser hverandre ømhet, nærhet og gir av seg selv. Det er klart at det kan åpne for bedre kommunikasjon i et forhold!

Sex er liksom limet i et forhold. Betyr ikke at sex er det viktigste, men at det på en måte limer alt annet ihop ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...