Gå til innhold

Tinios travle hverdag

Tinio

Anbefalte innlegg

Ja er helt utrolig hvor fort tiden har gått Pusla! Dagene suser av gårde, men slik er det jo når du har noe å gjøre hele tiden. :Nikke:

Den derre planen min om å få de til å stå opp en time senere enn vanlig i dag gikk over alle forventninger. Kl 9.00 i dag hadde de enda ikke våknet, da hadde de sovet 12 timer i strekk. Herlighet for noen murmeldyr! :ler: Jeg vekket dem da, slik at ikke hele døgnrytmen deres skulle bli totalt ødelagt. Det der må de nok ha fra mannen, halv ett i dag måtte jeg vekke han. :gjeiper:

Nei, nå må jeg vel få i de noe mat her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er omtrent sånn vi har det nå, pluss ca 45 min på ettermiddagen. Men tror egentlig vi må vente litt til før vi går over til bare to lurer, for de greier ikke å holde seg våken mer enn 2-3 timer om gangen enda. Satser på at den siste luren forsvinner etterhvert når de legger seg tidligere på kvelden. :)

Ja, de er nok litt i minste laget for kun to blunder. Vi også kuttet den siste blunden når vi fikk til leggingen klokken 19. Etter det ble det bare stress å få begge to til å sove siste blunden. Det går sikkert litt av seg selv, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er nok litt i minste laget for kun to blunder. Vi også kuttet den siste blunden når vi fikk til leggingen klokken 19. Etter det ble det bare stress å få begge to til å sove siste blunden. Det går sikkert litt av seg selv, tror jeg.

Det går seg sikkert til av seg selv ja! :Nikke: Men det er nok ikke så altfor lenge til vi får dem i seng kl 19, håper vi greier det iløpet av en liten måneds tid. :) Er så deilig med noen timer uten unger før man legger seg selv. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i kveld måtte mannen jobbe overtid igjen. :( Føler alt arbeidet med barna kun faller på meg, og det er litt slitsomt, særlig på kvelden med bading og legging. Men skjønner jo at det er greit å tjene litt ekstra siden jeg ikke har noe som helst inntekt nå. Jeg fikk faktisk brev fra lånekassen her en dag om at jeg skulle sende inn ny søknad om foreldrestipend, for de ville vurdere det på nytt siden jeg har søkt permisjon fra skolen. Aner ikke hvorfor, men kanskje jeg har rett på noe foreldrestipend likevel siden jeg ikke får noe vanlig stipend eller lån nå som jeg har permisjon? :vetikke: Det hadde hvertfall vært veldig greit å få litt mer penger enn bare barnetrygden på knappe 2000 kr i måneden...

Jeg er forresten i skikkelig dårlig form for tiden, skjønner ikke hva det er. Det verker sånn i ledd og muskler, våkner ofte om natten av at det er vondt. I dag tidlig gikk tommelen min ut av ledd faktisk! Skikkelig ekkelt, jeg har aldri opplevd det før. Fikk trykt den på plass igjen selv da. Off, begynner å bli gammel og skjør.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en klem :klemmer: Ikke så greit når man føler at man ikke får nok hjelp. Og jeg som syns det er tøft med en baby til tider :dåne: Du er superflink!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så skummelt. Vet ikke om jeg hadde turt å sette den på plass selv. Du er tøff :5: Hvordan skjedde det? (nei, hvorfor spurte jeg om det egentlig?:dåne: Jeg grøsser jo bare av sånt :fnise:)

Hjelper det å tenke at den perioden dere er i nå kommer mest sannsynlig til å være den mest slitsomme i livet deres? Det blir nok lettere når du får kommet i jobb og mannen ikke trenger å jobbe så mye. Samtidig så skjønner jeg at det er frustrerende. Er det nødvendig med den ekstra overtiden? Han er mann vettu. Vil forsørge familien sin :jepp: Viktig å sette pris på det og :jepp:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en klem :klemmer: Ikke så greit når man føler at man ikke får nok hjelp. Og jeg som syns det er tøft med en baby til tider :dåne: Du er superflink!! :tommelsmil:

Takk Pupsi! :klemmer: Greier meg egentlig fint på egenhånd og, men er jo så mye koseligere når mannen også er her. :)

Oi, så skummelt. Vet ikke om jeg hadde turt å sette den på plass selv. Du er tøff :5: Hvordan skjedde det? (nei, hvorfor spurte jeg om det egentlig?:dåne: Jeg grøsser jo bare av sånt :fnise:)

Hjelper det å tenke at den perioden dere er i nå kommer mest sannsynlig til å være den mest slitsomme i livet deres? Det blir nok lettere når du får kommet i jobb og mannen ikke trenger å jobbe så mye. Samtidig så skjønner jeg at det er frustrerende. Er det nødvendig med den ekstra overtiden? Han er mann vettu. Vil forsørge familien sin :jepp: Viktig å sette pris på det og :jepp:

Jeg skulle bare sette meg opp i sengen og så gikk den ut av ledd da jeg lente meg på hånden. Vet ikke helt om den gikk skikkelig ut av ledd, men den stod hvertfall i en merkelig vinkel og det var vondt. Rakk ikke tenke egentlig, bare dyttet den på plass med en gang. :gjeiper:

Egentlig er det vel ikke at jeg synes det er så utrolig slitsomt, men heller det at jeg synes han er veldig lite sammen med barna sine... Føler han skal så mye på ettermiddag/kveldene, og i helgene sover han jo langt utover dagen. Ikke gidder han å være med ut og trille tur eller noe selv om han har fri. Om han har ansvaret for babyene en stund så legger han dem ofte bare ned på lekematten og dytter en smokk i munnen deres, så sitter han heller med pc'en eller spiller playstation istedet for å kose og leke med dem. Synes han kunne vist litt mer interesse for barna sine liksom...

Så egentlig foretrekker jeg nesten heller at han er på jobb og gjør noe nytte for seg. Pengene kommer jo uansett godt med nå når det snart er jul! :)

Det verste jeg vet er når det er tusen ting som skulle vært gjort her og så sitter mannen bare og spiller fifa! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å tilbringe tid med ungene sine blir nok ofte bedre når de blir eldre. Har inntrykk av at mange menn synes det er vanskelig/rart å forholde seg til babyer, men at det blir lettere når man kan kommunisere og gjøre noe med dem, f.eks. leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å tilbringe tid med ungene sine blir nok ofte bedre når de blir eldre. Har inntrykk av at mange menn synes det er vanskelig/rart å forholde seg til babyer, men at det blir lettere når man kan kommunisere og gjøre noe med dem, f.eks. leke.

Ja det har du sikkert rett i! :) Det blir vel forhåpentligvis bedre, nå begynner de å synes at det er morsomt å bli løftet høyt oppi luften osv, det er jo sånn pappagreier. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøttet må da nesten være landets sterkeste lille jente! Hun STÅR! Rett som en statue. Trenger bare holde henne i hendene for at hun ikke skal velte, hadde hun hatt litt mer kontroll på armene kunne hun garantert stått på egenhånd og holdt seg fast i bordet. Hun ser nesten ut som en liten bodybuilder, for hun står med beina godt plantet i bakken, er rett i ryggen, med brystkassen godt frem og så gjør hun seg så bredskuldret. :fnise: Er storfornøyd når hun får lov å stå sånn, da stråler hun som en sol. Virker som hun har mest lyst til å løpe rundt omkring, å være baby og ligge i ro på gulvet er ikke noe for henne nei. :ler: Men jeg vet ikke om det kanskje kan være farlig å la henne stå for mye slik når hun er så liten? Det virker ikke som om det er tungt for henne da, hun står sterkt med strake bein..

Begge to jobber med å snu seg over på magen nå, og her er det Gogutten som er nærmest til å få det til. Det er så morsomt å se på, begge to ligger på gulvet og strever og jobber, så gir de til slutt opp og hyler av raseri fordi de ikke greier det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så sterk!! :) Tror det er greit så lenge hun klarer det selv. Det er sånne gåstoler og sånt som ikke er noe bra for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, høres ut som jenta di er sterk ja!! Jeg vet ikke noe om hva som er heldig eller ikke for dem, men det er vel som pupsilure sier at det viktigste er at du ikke tvinger det fram.

Disse pappaene kommer nok mer på banen etterhvert som barna blir større, ja. Det er litt sånn her og, at samboeren er raskere til å sette henne i vippestolen enn det jeg er. Men jeg skal virkelig ikke klage, for jeg har en fantastisk god pappa ved min side :jepp: Hjelper det å prate med han da? Eller er det sånn at det bare hjelper en kort stund?

Kos deg med de to sterke barna dine :klemmer:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har derimot lest noe om at de innimellom kan klare å stå før de egentlig er klare for det, at det til og med finnes barn som begynner å gå før muskulaturen er sterk nok til det og at de blir skeive i ryggen/bekkenet. Så jeg hadde nok hørt med helsesøster i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les det jeg skrev til deg i dagboka mi :) . Mannen din kan jo ta i et tak med å gi nærhet. Det må jo bare være såååå kos :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det jeg tenker, at selv om musklene hennes er veldig sterke så er det ikke sikkert skjelettet har godt av at hun står så mye på den måten enda. Så får vel unngå det, men det er jo gøy at hun greier det allerede da. :) De på helsestasjonen har flere ganger kommentert at hun er uvanlig sterk. Lille muskelbabyen min. :rødme: :fnise:

Pusla: Nja, hjelper ikke så veldig å prate med han om det, det går liksom ikke inn... Håper det blir bedre etterhvert når de blir større ja, han sier hvertfall at han gleder seg til de blir større, for babyer er liksom ikke helt hans greie. De bare skriker og gulper. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi så sterk hun er da!! morsomt å se at utvikling ofte kommer over natta!

husk at fleste menn "liker" ikke småbarn...de gleder seg mer til de begynner å kunne gjøre litt mer en å sove, spise, bæsje :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les det jeg skrev til deg i dagboka mi :) . Mannen din kan jo ta i et tak med å gi nærhet. Det må jo bare være såååå kos :rødme:

Har lest og svart nå! ;)

oi så sterk hun er da!! morsomt å se at utvikling ofte kommer over natta!

husk at fleste menn "liker" ikke småbarn...de gleder seg mer til de begynner å kunne gjøre litt mer en å sove, spise, bæsje :ler:

Mannen min synes det er morsomt å skifte bæsjebleier han, han blir så imponert over hvor mye som kommer ut av en sånn liten kropp. :fnise: Men han hater skrikingen deres, og sier at vi skal aldri noen gang passe andre sine babyer. Og så blir han jo gulpet i senk stakkar, må bytte t-skjorte 3-4 ganger om dagen, så det er vel ikke rart han gleder seg til de blir litt større nei. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tørket støv og støvsuget i hele leiligheten før kl var blitt 10 i dag, er fornøyd med det! :) Lot Knøttet og Gogutten sitte i vippestolene og se litt på tegnefilm imens, vet at det ikke er så bra for babyer å se for mye på tv, men det skader forhåpentligvis ikke at de ser litt en gang iblant. Må jo få gjort litt rent her også, siden vi har to katter som suser rundt omkring og virvler opp alt støvet.

Nå skal de snart få mat. Grøt og banan. :) Er så gøy at de har begynt å spise litt ordentlig mat, de lager så morsomme ansiktsuttrykk når de får prøve nye smaker. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har heller ikke noe imot bleieskift, men han virkelig HATER skrikingen! Han takler det ikke i det hele tatt. Og har flere ganger endt opp med å bare legge fra seg babyen. Han sier at det han gjør ikke funker uansett, og da er det ikke noe vits å prøve mer. Jeg blir jo kjempesinna på han, og tar opp den hylende babyen med en gang, og som oftest roer han seg bedre hos meg da :hjerte:

Jeg gleder meg veldig til å gi litt mat :hoppe: Hvor sitter dem når de spiser? Vippestol/fanget? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn oppfører min mann seg også, og han kan bli kjempesint på dem når de hyler. Uff, husker det var så tøft i begynnelsen, det var ikke så mye hjelp å få når de skrek hele natten. Etter en ukes tid med nattevåk gadd ikke han å bysse særlig mer. :tristbla:

De sitter i vippestolene sine og så sitter jeg i midten og mater dem samtidig. Skal love deg det er mye gris, og de blir litt sinte fordi jeg ikke greier å mate de fort nok alene. Gidder ikke vente på at den andre skal få seg en skje med grøt nei! Tror kanskje de forventer at grøten skal strømme inn i munnen på samme måte som det melken gjør. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...