Gå til innhold

Tinios travle hverdag


Tinio

Anbefalte innlegg

Så godt at natten gikk bra :)

Burde gjøre litt i huset jeg også, men nå har han akkurat sovnet etter å ha sutret lenge, og det er veldig godt å få litt tid til seg selv ja :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er så deilig å bare sitte og nyte freden! :Nikke: Så nå sitter jeg her igjen, men har tusen ting jeg skulle ha gjort nå mens ungene sover. :sjenert:

I helgen bestemte jeg meg for at nå er det skjerpings! Kroppen skal strammes opp igjen, og fra i går av begynte jeg et nytt og bedre liv. Jeg var jo hekta på trening før jeg ble gravid, trente tung styrke med vekter 4 ganger i uken pluss utholdenhetstrening. Tror jeg hadde to treningsøkter etter at jeg ble gravid, men så kom kvalmen og tok meg og da var det slutt. :gjeiper:

Jeg har egentlig hatt store planer om å begynne på treningssenteret ved siden av her vi bor, for der har de barnepass for babyer over 6 uker. Men så fant jeg ut at jeg ikke får noe foreldrestipend i år fordi mannen har gått så mye opp i lønn, så da har jeg ikke råd til å melde meg inn der. :(

Men men, jeg får klare meg med dvd'er med pilates og sånn zumbafitness her hjemme, det er bedre enn ingenting selv om jeg ikke får trent skikkelig styrke sånn som jeg egentlig ville. Vi hadde styrkerom her hjemme før, men nå er jo det gjort om til barnerom, alt utstyret er stuet vekk nede i kjellerboden.

Og så må jeg skjerpe meg med kostholdet også, og ikke spise usunt hele fredagen, lørdagen og søndagen. Selv om jeg regner det som helg så er jo det nesten halve uka det! :ler: Så nå blir det kun lørdag som er kosedag, basta! :opplyser:

Jeg har vært flink til nå, men det er jo bare tirsdag da... :rolleyes:

Nå skal jeg bestille meg trenings DVD'er på nettet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du sikkert bestilt allerede, men jeg anbefaler uansett Jillian Michaels No more trouble zones. Det er 50 min kardio/styrke, jeg lover du blir svett og sliten! Og støl dagen derpå... :P

Jeg så ei jente gå tur med tvillingvogn i går, da tenkte jeg på deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Jeg vil gjerne høre hva du synes om den zumba-dvd'en når du får testa den! Jeg vil gjerne komme i gang med trening om noen uker jeg og, foreløpig holder det med trilleturer på meg da. Blir nok dvd'er her og, det er liksom det mest praktiske. Jeg har en trenings-dvd med Kari Jaquesson med mye styrkeøvelser + noen kondisjonsprogram, som jeg brukte mye før jeg ble gravid. Den er sånn som jeg ikke ble lei av også, man kan jo få litt nok av å høre de si det samme gang på gang :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har du sikkert bestilt allerede, men jeg anbefaler uansett Jillian Michaels No more trouble zones. Det er 50 min kardio/styrke, jeg lover du blir svett og sliten! Og støl dagen derpå... :P

Jeg så ei jente gå tur med tvillingvogn i går, da tenkte jeg på deg :klemmer:

Takk for tips! :) ja jeg har nok bestilt allerede, men kanskje jeg kan prøve den om jeg blir lei av zumbaen! :Nikke:

Hehe kanskje det faktisk var meg? ;) Er alltid ute og triller mellom 13.30 og 15.30 hvertfall!

så koselig en dagbok :)

Kjekt at du synes det! :klemmer:

Har ikke fått med meg denne før nå, men må jo henge med her! :sjokk:

Ja kjære vene! Det er klart du må henge med her! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Jeg vil gjerne høre hva du synes om den zumba-dvd'en når du får testa den! Jeg vil gjerne komme i gang med trening om noen uker jeg og, foreløpig holder det med trilleturer på meg da. Blir nok dvd'er her og, det er liksom det mest praktiske. Jeg har en trenings-dvd med Kari Jaquesson med mye styrkeøvelser + noen kondisjonsprogram, som jeg brukte mye før jeg ble gravid. Den er sånn som jeg ikke ble lei av også, man kan jo få litt nok av å høre de si det samme gang på gang :fnise:

:klemmer:

Ja skal skrive hva jeg synes om den! :jepp: Jeg har ikke fått den enda da, det kan visst ta opptil 10 dager før jeg får den. Er nok mest praktisk med trenings-dvd når man har baby ja. :Nikke: Da kan jo babyen ligge å se på mens man trener og, hvis den er såpass snill og tålmodig da... :gjeiper:

Jeg må bare legge deg til mine innlegg, så leser jeg mer senere :jepp: . Gleder meg til å følge deg og de søte barna dine :jepp:

Ja du må gjerne følge med her! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg ikke vært ute av sengen en eneste gang, hurra! :danser:

Onsdagen fant jeg ut at jeg ikke orker denne smokkingen om natten lengre, og at vi skulle slutte med smokken når babyene skal sove. Trodde at det kom til å bli mye vræl og trøsting, men det gikk overraskende bra! La de våkne i sengen uten smokk på kvelden, Godgutten begynte å gråte litt etter noen minutter. Da gikk jeg inn, koste litt med han og sa ssssshhhhhhhh. Det ble stille, og han sov 9 timer i strekk, non-stop! :sjokkert:

Knøttet sovnet med en gang hun ble lagt hun, uten et pip. Men hun våknet en gang på natten, da ble det en del trøsting før hun sovnet igjen, men jeg måtte faktisk vekke henne til frokosten neste morgen. :)

I går kveld lå de og småklaget i et lite minutt, så ble det stille. Begge to sov fra 22.00-07.00. uten stopp! :hakeslepp: Håper virkelig de har tenkt å fortsette slik! :danse: Det er vel kanskje fordi de nå ikke våkner av den store forskrekkelsen av at smokken plutselig har falt ut av munnen.

Nå skal jeg trene litt pilates mens de flinke flinke sovegullene mine sover formiddagsluren sin. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! De sov hele natten i strekk nå igjen! :bolledeig: I går kveld sovnet de uten å lage en eneste lyd, jeg trodde jammen ikke det skulle være så enkelt å slutte med smokk. De bruker litt smokk på dagtid hvis de er sutrete når de er våken, men det synes jeg er helt greit så lenge de greier å sove fint uten smokk. :)

Nå har vi hatt morgentrim på treningsmatten. Jeg synes Knøttet er så utrolig sprek! Fra hun var 2 måneder så har hun støttet seg opp på albuene mens hun lå på magen og løftet hodet høøøyt opp. Nå greier hun å støtte seg på hendene og ha strake armer, og så ruller hun seg over på ryggen. Vet ikke helt hva som er normalt jeg, men Godgutten er ikke i nærheten av å greie det samme. Men så har han jo låsning i nakken da stakkar, så det er vel kanskje derfor det er litt vanskelig. Vi har enda ikke hørt noe fra fysioterapeuten, så jeg får ringe og høre på mandag. De må da forstå at lille gutten ikke kan vente i all evighet, han klarer jo ikke snu hodet til høyre stakkar liten. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle følge med litt i boka di :) Søskenbarnet mitt har to tvillinggutter, snart 4 år, (som mannen min og jeg er gudforeldre til) og han og samboeren har hatt litt av ei stri tørn. Men nå som de begynner å bli større går hverdagen lettere.

Har de slutta med smokk allerede?! Jøss..! Så bra da!!

Ja jeg skulle ønske min kar (på 2 år) fant ut at smokker er ut. Men den gang ei... Han MÅ ha smokken OG koseteppet sitt når han skal sove om natta. Vi har ei jente (snart 13) som hadde null interesse for smokk (og koseteppe/dyr/etc) så jeg tenker det skal bli litt krig med å få ham avvent med det etterhvert :forvirret:

Hvordan går det med pappa'n til ungene, er han fortsatt "i sin egen verden"...? ;) Humm...kanskje han er av den oppfatning av at hverdagen er den samme som før ungene ble født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at de sover hele natta da!!! Det må være utrolig deilig :jepp: Jeg forsøker også å ha minst mulig smokk på natta, for det blir masete når den blir spytta ut ja. Herlig å lese at det gikk så glatt å avvenne dem!

Tvillingene dine begynner virkelig å bli store og så sterk jenta høres ut som. Håper dere får hjelp til gutten da, ikke greit å slite med nakken stakker.

:klemmer: Ha en fortsatt fin helg, nå må jeg fram med matestasjonen her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tinio! Så koselig med ny dagbok, og så fantastisk at det gikk så greit å avvende tvillingene med smokk. Må si jeg er imponert altså :jepp: Tenk for en luksus å få sove to hele netter, med små tvillinger! :dåne: Håper virkelig det fortsetter i samme sporet :jepp:

Nå har jeg deg på mine innlegg igjen, så satser på å følge med jevnlig fremover, og ikke minst, kunne følge i dine fotspor snart :lur: (altså, ikke nødvendigvis to på en gang da :fnise:)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle følge med litt i boka di :) Søskenbarnet mitt har to tvillinggutter, snart 4 år, (som mannen min og jeg er gudforeldre til) og han og samboeren har hatt litt av ei stri tørn. Men nå som de begynner å bli større går hverdagen lettere.

Har de slutta med smokk allerede?! Jøss..! Så bra da!!

Ja jeg skulle ønske min kar (på 2 år) fant ut at smokker er ut. Men den gang ei... Han MÅ ha smokken OG koseteppet sitt når han skal sove om natta. Vi har ei jente (snart 13) som hadde null interesse for smokk (og koseteppe/dyr/etc) så jeg tenker det skal bli litt krig med å få ham avvent med det etterhvert :forvirret:

Hvordan går det med pappa'n til ungene, er han fortsatt "i sin egen verden"...? Humm...kanskje han er av den oppfatning av at hverdagen er den samme som før ungene ble født?

Så kjekt at du vil følge med her da! :) Ja er veldig glad at de har funnet ut at smokk er ut! De koser seg litt med en sutteklut istedet da, men den spretter jo ikke av gårde slik som smokkene gjør. ;) Det er nok sikkert litt vanskeligere å få avvent en toåring ja, han glemmer vel ikke smokken så lett. Kanskje dere kan gi han noe han virkelig ønsker seg i bytte mot smokken? :)

Tja, det varierer litt hvor flink pappaen er. Noen ganger er han veldig flink å hjelpe til, andre ganger ikke. Spørs litt hva som passer han. :roll:

Så herlig at de sover hele natta da!!! Det må være utrolig deilig. Jeg forsøker også å ha minst mulig smokk på natta, for det blir masete når den blir spytta ut ja. Herlig å lese at det gikk så glatt å avvenne dem!

Tvillingene dine begynner virkelig å bli store og så sterk jenta høres ut som. Håper dere får hjelp til gutten da, ikke greit å slite med nakken stakker.

Ha en fortsatt fin helg, nå må jeg fram med matestasjonen her :fnise:

Jepp, det er kjempedeilig! :jepp: Alt blir så mye lettere når man får nok søvn. Den derre smokken kan være til god hjelp, men jammen har den sine ulemper også. Hehe er vel travelt å være matstasjon ja! :ler:

Tinio! Så koselig med ny dagbok, og så fantastisk at det gikk så greit å avvende tvillingene med smokk. Må si jeg er imponert altså :jepp: Tenk for en luksus å få sove to hele netter, med små tvillinger! :dåne: Håper virkelig det fortsetter i samme sporet :jepp:

Nå har jeg deg på mine innlegg igjen, så satser på å følge med jevnlig fremover, og ikke minst, kunne følge i dine fotspor snart(altså, ikke nødvendigvis to på en gang da :fnise:)

Kjempekjekt å se deg her inne Zia! :klemmer: Ja det er luksus, og det har ikke bare vært 2 netter, nå har det vært 4 netter på rad! :hoppe: Ja klart du skal følge i mine fotspor! Synes godt du kunne gjort som meg jeg da, 2 på en gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny rekord! :hoppe: De la seg før 21.30 i går og sov til 08.10 i dag! :søvn:

Skal sies at Godgutten våknet i sekstiden og pratet og kjeftet litt for seg selv, men han begynte aldri å gråte og sovnet igjen etter ca 5 minutter.

Jeg har ikke fått sove så godt likevel da, for det har vært sånn et uvær i natt. Det lynte og tordnet, og jeg er ikke særlig glad i tordenvær for å si det sånn. Lå og holdt meg for ørene og gjemte meg under dyna mens jeg plasserte meg godt inn i armkroken til mannen. :fnise:

Nå skal jeg stryke og henge opp nye gardiner i stua mens gullene sover. Liker så godt å freshe opp litt her hjemme, men det har det ikke vært særlig tid til i det siste. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kult at de sov seg gjennom uværet i hvert fall! Jeg liker uvær, jeg. Var et voldsomt over østlandet i sommer, og da lå mannen og jeg våkne i senga og tittet ut, det var fantastisk stilig å se på.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!!

Ska sei! Du har rett og sletten født to murmeldyr vil jeg si da:)

Velfortjent og :) Er det ikke deilig å få freshet opp ja...me love it!

Her på vestlandet har det vært full storm i mange dager, og snodig når du sier det med tordenvær..jeg sa til min kjære i går..heller full storm enn tordenvær.., er så lite glad i det!

Må si du er flink så har to små gull hjemme, det må slite på til tider, men det er vel kanskje noe i det da, at ting er litt lettere etter 3 mnd:)

Ha en super duper dag iallfall!!

:klemmer::klemmer:

:klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult at de sov seg gjennom uværet i hvert fall! Jeg liker uvær, jeg. Var et voldsomt over østlandet i sommer, og da lå mannen og jeg våkne i senga og tittet ut, det var fantastisk stilig å se på.. :fnise:

Hehe ja, var litt redd for at de skulle våkne av alle tordenbrakene, men det gjorde de ikke! :biggrin: Tordenvær er stilig å se på, men jeg foretrekker heller å se det på TV, ikke utenfor vinduet mitt! :fnise:

Heia!!

Ska sei! Du har rett og sletten født to murmeldyr vil jeg si da:)

Velfortjent og :) Er det ikke deilig å få freshet opp ja...me love it!

Her på vestlandet har det vært full storm i mange dager, og snodig når du sier det med tordenvær..jeg sa til min kjære i går..heller full storm enn tordenvær.., er så lite glad i det!

Må si du er flink så har to små gull hjemme, det må slite på til tider, men det er vel kanskje noe i det da, at ting er litt lettere etter 3 mnd:)

Ha en super duper dag iallfall!!

:klemmer::klemmer:

:klemmer::klemmer:

Hehe de var laaangt fra noen murmeldyr i begynnelsen! Da herjet de hele kvelden og natta, enten samtidig eller på skift! :haar: Så synes vi fortjener at de er blitt forvandlet til murmeldyr nå ja. :duskedame:

Ja vet du, da de ble 3 måneder så var det som om alt bare endret seg helt plutselig. Synes det er bare kos jeg nå. :rødme:

Takk, håper du har en superduper dag du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at de har tenkt å fortsette denne supre sovingen, for de sov i hele natt også. ;)

I dag ringte fysioterapeuten om time til Godgutten, han skal på behandling i morgen kl 13.00. Endelig blir det tatt tak i dette her, stakkar lille gutten.. Jeg begynner forresten å lure på om han holder på å få tenner, for han gnager på alt. Putter hele knyttneven i munnen og gnager som besatt mens han ser veldig misfornøyd ut. Pappaen fikk sin første tann da han var 3 måneder, så da er det kanskje ikke så usannsynlig..

De er blitt så flinke til å leke selv nå, det gjør alt så mye lettere for meg. Måtte le av Knøttet som lå i babygymmen istad. Hun lå og så på en leke som hang ned, og tok tak i den og prøvde å putte den i munnen. Det går jo ikke siden den henger fast, men hun ga seg ikke. Så stoppet hun og kjeftet litt før hun prøvde igjen, men det gikk ikke nå heller. Holdt sikkert på i et kvarter mens hun kjeftet høyere og høyer på den hersens leken, så gav hun opp og satte i et stort vræl. Så da flyttet jeg henne bort til en leke som hang litt lengre ned. Den fikk hun puttet i munnen, og da var hun fornøyd. :) Lille hissigproppen, hun ligner på pappaen sin ja! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...