Gå til innhold

Tinios travle hverdag


Tinio

Anbefalte innlegg

Det er en deilig alder tvillingene dine går inn i nå. Jeg nøt virkelig tiden fra ca 3-4 mnd til de ble mobile ved 10 mnders alder. Da hadde vi det så fredelig og ungene var kjempeflinke å leke. Nå er det full rulle her med aktive 16-mnders unger som går og krabber, klatrer og krangler. Sukk, det var tider når de lå rolig på lekematten sin under hver sin babygym. Kos deg masse med god-ungene dine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig at de har blitt sove-hele-natten-barn. *Bank i bordet* :fnise: . Det er vel lenge siden du har kunnet ta ordentlig vare på deg selv nå, så det må være godt for deg å kunne trene mens de sover for eksempel. Nei, dette fortjener du, Tinio. Kos deg videre med dine søte små og fortsett og ta godt vare på deg selv :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en deilig alder tvillingene dine går inn i nå. Jeg nøt virkelig tiden fra ca 3-4 mnd til de ble mobile ved 10 mnders alder. Da hadde vi det så fredelig og ungene var kjempeflinke å leke. Nå er det full rulle her med aktive 16-mnders unger som går og krabber, klatrer og krangler. Sukk, det var tider når de lå rolig på lekematten sin under hver sin babygym. Kos deg masse med god-ungene dine :klemmer:

Hehe kan tenke meg det er mer action hos dere nå ja! ;) Jeg håper jeg greier å takle to småtroll på en gang, burde vel forhåpentligvis det siden jeg tidligere har jobbet småbarnsavdeling i barnehage da. :gjeiper:

Så deilig at de har blitt sove-hele-natten-barn. *Bank i bordet* :fnise: . Det er vel lenge siden du har kunnet ta ordentlig vare på deg selv nå, så det må være godt for deg å kunne trene mens de sover for eksempel. Nei, dette fortjener du, Tinio. Kos deg videre med dine søte små og fortsett og ta godt vare på deg selv :klemmer:

Ja bank i bordet!! :fnise: Tror det vil bli veldig tøft om de begynner å herje igjen nå altså, for nå er jeg blitt så bortskjemt! De sover opptil 11 timer i strekk nå. :nigo: Godgutten pleier ofte å smågråte litt i søvne da, og da våkner jo såklart jeg og er livredd for at han skal vekke Knøttet, men heldigvis pleier hun ikke å våkne av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har tvillingene fått stell, frokost, lekt litt og fått skikkelig underholdning av mammaen som har trent zumba! :fnise: Så nå har de lagt seg for å ta en lur, og jeg skal ta en dusj og vaske litt i huset.

Jeg anbefaler virkelig zumba altså, hvertfall for de som liker å danse! Det er kjempegøy, og babyene mine elsker å høre på musikken og ligge å se på. Legger de forran meg slik at jeg kan få øyekontakt og tulle litt med dem. Jeg pleier å gi dem en rangle, så blir det skikkelig musikk og rytme i stua her mens jeg danser. ;)

I dag MÅ jeg også se å få ryddet i klesskapet mitt, har en hel haug av klær som kan kastes. Hvertfall gensere som jeg brukte da jeg var gravid, de har jo fått skikkelig hengemage jo! :fnise:

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes koselig ut å danse Zumba med to små tilskuere! :nigo:

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zumba høres ut som tingen ja, for både mamma og baby!! Tror jeg skal prøve det også, liker å danse. Også får kanskje lillejenta seg litt underholdning og ;)

Høres deilig ut med søvn mange timer i strekk. Jeg er ikke misunnelig eller noe :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres skikkelig koselig ut. Ser det for meg :jepp:

Hvordan er kroppen etter svangerskap/fødsel? Du raste jo ned i vekt husker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes koselig ut å danse Zumba med to små tilskuere! :nigo:

Ja veldig koselig! :jepp:

Zumba høres ut som tingen ja, for både mamma og baby!! Tror jeg skal prøve det også, liker å danse. Også får kanskje lillejenta seg litt underholdning og ;)

Høres deilig ut med søvn mange timer i strekk. Jeg er ikke misunnelig eller noe :fnise:

:klemmer:

Ja du må prøve det, skikkelig gladtrening altså! Hehe det ordner seg sikkert for dere også etterhvert. Mine var ikke sovebabyer i det hele tatt, men jeg tror det at vi har jobbet så hardt med å få til rutiner og forskjell på dag og natt har hjulpet veldig. :)

Det høres skikkelig koselig ut. Ser det for meg :jepp:

Hvordan er kroppen etter svangerskap/fødsel? Du raste jo ned i vekt husker jeg.

Tja, synes kroppen min er sånn som før jeg ble gravid jeg egentlig. Rett etter fødselen var armene og beina mine veldig tynne og svake, men det har kommet seg nå. Husker jeg fortsatt så litt gravid ut en ukes tid etter fødselen, men skulle jo bare mangle siden livmoren hadde vært diiiger. Men den ble fort flat igjen, jeg hadde aldri trodd at magen skulle bli som før! Men var veldig godt trent før graviditeten, det har kanskje noe å si. :) Og så at jeg var litt bevisst på å ikke proppe i meg masse sjokolade bare fordi jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi nettopp vært på fysio med Godgutten. :) Han er så flink og tålmodig altså, må bare skryte litt. ;) Bare smiler og babler selv om fysioterapeuten får han til å gjøre øvelser han ikke liker. Han sliter fortsatt med å snu hodet til høyre, så vi må tilbake igjen neste mandag.

Fikk forresten høre i dag at svigerinnen min (som jobber som gynekolog på sykehus) hadde sagt til søsteren min at hun syntes det var helt uhørt at legene hadde latt meg få keisersnitt. Kjenner at jeg blir skikkelig irritert altså! Når nederste tvilling lå i sete, andremann halveis på tvers, de var hektet fast i hverandre, og jeg hadde utviklet fødselsangst og lå på fødestua og hylgrein fordi jeg hadde helt panikk for at legene skulle nekte meg keisersnitt og at det skulle gå gale med barna mine, ja da synes jeg heller hun kunne være glad på mine vegne for at legene var såpass forståelsesfulle at de lot meg få keisersnitt. Eller så kan hun holde meningene sin for seg selv, og ikke drive å diskutere det med de andre i familien.. Arhg, det var dagens utblåsning. :kjefte:

Men men, nå er det helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du reagerte på det jeg! Det er da måte på hva en skal begynne å snakke og diskutere med andre i familien om!! :kjefte:

Nå har du to friske og flotte barn takket være at du fikk keisersnitt :jepp:

Hvis du ikke hadde fått det så er det ikke sikkert at ting hadde vært det samme..

Håper du får ne fantastisk helg med dine søte små og mannen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ufint sagt av din svigerinne altså :kjefte:

Har tenkt på det noen ganger, hvor mye du måtte kjempe for å få keisersnitt. Jeg tok jo ks jeg også. Det viste seg at han lå i seteleie, 9 dager over terminen, og jeg hadde svake rier. Vekstestimeringen viste 3800 gram, og ikke for stor for setefødsel. Men jeg fikk velge selv om jeg ville føde eller ks :nigo: Dette var rikshospitalet. Utrolig at det skal være så store forskjeller!! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du reagerte på det jeg! Det er da måte på hva en skal begynne å snakke og diskutere med andre i familien om!! :kjefte:

Nå har du to friske og flotte barn takket være at du fikk keisersnitt :jepp:

Hvis du ikke hadde fått det så er det ikke sikkert at ting hadde vært det samme..

Håper du får ne fantastisk helg med dine søte små og mannen :rødme:

Arhg, hun er en snerpete bedreviter! Den eldste broren min har alltid mislikt henne, og nå kan jeg forstå hvorfor..

Ja er SÅ glad for at alt har gått så bra med barna mine, jeg leste om en kvinne som ventet tvillinger og ba om keisersnitt på Haukeland, men de nektet henne. Det endte likevel med katastrofesnitt og ene jenta deres fikk alvorlige fødselsskader, hun kommer til å være multihandikappet hele livet. :( Det er blitt påvist at om hun hadde blitt tatt med keisersnitt med en gang så ville hun vært helt frisk! Jeg synes det er helt grusomt!

Må ha en fantastisk helg du også! :klemmer:

Det var ufint sagt av din svigerinne altså :kjefte:

Har tenkt på det noen ganger, hvor mye du måtte kjempe for å få keisersnitt. Jeg tok jo ks jeg også. Det viste seg at han lå i seteleie, 9 dager over terminen, og jeg hadde svake rier. Vekstestimeringen viste 3800 gram, og ikke for stor for setefødsel. Men jeg fikk velge selv om jeg ville føde eller ks :nigo: Dette var rikshospitalet. Utrolig at det skal være så store forskjeller!! :dåne:

Ja skjønner ikke helt hvorfor hun mente det, hun jobber jo i Trondheim og der er de ikke så strenge som her i Bergen. Vet at folk får keisersnitt pga av angst der hun jobber, og det er helt umulig å få her hvertfall.

Synes det var veldig bra at du fikk velge selv jeg, synes absolutt at alle kvinner burde få være med å bestemme når de har en komplisert fødsel. En i barselgruppen min har blitt tvunget til setefødsel to ganger på Haukeland, og det var skikkelig tøffe og vonde fødsler. Blir så sint på legene som holder på sånn! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, jeg hører aldri noe positivt om Haukeland. Tror jeg hadde vært livredd om jeg hadde bodd i nærheten og skulle føde der. :dåne:

Og hun svigerinnen din kan bare holde meningene sine for seg selv. Skjønner ikke hvorfor folk alltid skal mene noe om sånne ting, de har jo ikke noe med det og kjenner sannsynligvis ikke alle detaljer i saken heller. :kjefte:

Bra det gikk fint med dere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, jeg hører aldri noe positivt om Haukeland. Tror jeg hadde vært livredd om jeg hadde bodd i nærheten og skulle føde der. :dåne:

Det er en av grunnene jeg gruer meg til å flytte tilbake til Bergens-området :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan vel kanskje føde på Voss du? Jeg har hørt MYE fint om Voss, der hadde jeg født om jeg bodde i Bergen!

Håper at det er en mulighet når den tid kommer ja :jepp:

Og etter å ha sett på Sykehuset og hvordan de som føder har det der, og ikke minst hvor snill hun jordmoren virker så frister det mye :jepp:

Der er det vel mulig for pappaen å være under hele oppholdet også? :klø: For det ønsker vi oss veldig mye begge to! :jepp: Noe annet er ikke aktuelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei venninne fødte der, og hennes mann bodde på familierom med henne i tre døgn etter fødselen. Da hun fødte på Haukeland noen år tidligere, ble han kastet ut etter to timer.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne fødte der, og hennes mann bodde på familierom med henne i tre døgn etter fødselen. Da hun fødte på Haukeland noen år tidligere, ble han kastet ut etter to timer.. :tristbla:

Da tror jeg at Voss blir min venn når den tid kommer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at andre (svigerinna di) kjenner så godt til kroppen din?! :klø:

Jeg har satt tre barn til verden, hvorav dessverre bare to lever idag. Men det er en annen historie...

Første jenta vår satt i seteleie (f.o.m uke 28 og nekta å snu seg), veide rundt 4100 gram og hadde en hodeomkrets på 38,5 cm. Legene ved sykehuset jeg sogner til (UNN) mente at å føde vaginalt kuuuuunne gå (en pelvimetrirøntgen sa jeg hadde bredt nok bekken) men de ville ikke risikere fullruptur mht det store hodet. Ergo fikk jeg ks. Nr 2 ønska jeg å føde vaginalt, dessverre skjedde mye greier så hun ble tatt med katastrofe sectio. Nr 3, vår lille prins W., ble også tatt med ks iom at jeg er ganske "herja med" i livmor og bukvegg. Legene sa det ikke var noe å disktuere en gang; det måtte bli ks! Sistfødte kom til verden uten spetakkel og bråk slik at jeg (og mannen min) fikk en fin opplevelse :)

Nå er det endel fødende som påberoper seg "både det ene og det andre" for å få innvilget et ks. Ks ER et stort inngrep. Det er ikke til å komme utenom. Og som mange andre inngrep innebærer det en viss risiko, men når ei fødende enten har gått veldigt over tiden, har påvist stort barn, seteleie, unge på kryss og/eller tvers, så skjønner jeg ikke hvorfor leger skal være så inni hampen hardnakka sta, "Nei, det er best å føde vaginalt". Noen ganger er det "best" å bruke hodet, spør dere meg... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke en grunn til at du ikke kunne føde på Voss? Pga diabetesen? Haukeland høres helt forferdelig ut. Og jeg kommer fortsatt ikke over at mannen din måtte be legen om unnskyldning :dåne:

Vi får se hvor høy i hatten svigerinna di hadde vært med to magen, hvor en lå i seteleie. Du skal bare være strålende fornøyd med at dette sto løpet ut og kjempet for å få keisetsnitt, selv om det var en hard kamp. Hadde du siettet der med et multihandikappet barn i dag, hadde du blåst lang vei i både svigerinner og leger som mente noe annet. Det er så utrolig bra at alt er i orden nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...