Gå til innhold

Tinios travle hverdag


Tinio

Anbefalte innlegg

:goodbye:

:velkommen: til min nye dagbok om livet som tvillingmamma!

Jeg er 24 år og gift med min kjære som er like gammel. 27. juni i år ble vi foreldre til ei :babyjente: og en :babygutt:

Nå er de 12 uker gamle, og endelig begynner ting å roe seg. Det har vært meget hektisk frem til nå for å si det sånn, men nå har jeg forhåpentligvis litt tid til å henge på KG igjen.

Her inne kommer jeg til å kalle :babyjente: for Knøttet, for hun er så liten i forhold til broren, :babygutt: for Godgutten, for han er så veldig god og kosete.

Håper både gamle og nye lesere vil følge med her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå sitter jeg og koser meg med en :kaffekopp:

Barna har fått mat, lekt litt, og nå har de nettopp lagt seg i sengen for å sove. Så nå har jeg litt tid for meg selv, tenkte jeg skulle prøve å få gjort litt husarbeid etterpå kanskje, om de er flink å sove. Knøttet er ikke alltid så flink å sove under den første luren på dagen, så vi får se. :) Men hun var hvertfall veldig trøtt da jeg la henne, hun hylte av full hals. Hun er så rar altså, så glad og smilende før hun plutselig blir trøtt og hylskriker. Da er hun helt utrøstelig, det eneste som hjelper er å legge henne i sengen, da sovner hun straks.

Godgutten derimot bare sovner uansett hvor han er. Men i det siste har han vært litt mer våken, og da har han ikke vært så enkel å legge, for han er ikke vant til å sovne i sengen. Men det er visst blitt bedre nå virker det som, når jeg la han i går kveld lå han og gurglet i sengen av glede. Og da jeg la han nå istad så gliste han hele tiden. Prøvde å gi han smokken, men den ramlet bare ut fordi han smilte sånn. :fnise: Jeg prøvde en gang til etter at jeg hadde lagt Knøttet, for han pleier ikke å greie å sove uten smokken, men det gikk ikke da heller for han skulle absolutt smile til meg. Snakk om blid å fornøyd baby! :rødme:

I natt skal de sove hos søsteren min og samboeren. Noen synes kanskje det er tidlig å sove vekke nå, men jeg har ikke sovet en eneste natt i strekk siden mars, for jeg hadde et ganske tøft svangerskap med mye plager og smerter. Og etter at tvillingene ble født så har jeg hvertfall ikke fått mye søvn, så jeg trenger å få sove ut en natt nå. Søsteren min har uansett vært her flere netter og hjulpet meg med dem når de herjet som verst, så de er vant til at hun trøster dem om natten om de gråter. Jeg tror ikke de tar noe skade av det, og de har jo hverandre. Dessuten er de blitt så flinke å sove om natten nå, de sluttet med nattmaten da de var nesten 11 uker gamle. Nå våkner de bare fordi smokken ramler ut, men sovner igjen straks de får den. Men jeg får ikke til å slappe av likevel, ligger bare på vakt og våkner ca annenhver time og venter på at noen skal skrike. :gjeiper:

Så i kveld skal jeg og mannen på kino og kose oss! Gleder meg skikkelig, samtidig som jeg selvfølgelig kommer til å savne gullene mine og da. Men vi voksne trenger litt tid for oss selv nå, det synes jeg vi fortjener. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du vil ha søsteren din til å passe dem en natt! Fantaserer om å gjøre det og få sove en hel natt selv jeg :jepp: Vi har tenkt oss på kino i morgen, og da skal svigermor passe han i 6 timer :overrasket: Men det går sikkert bra.

Så flinke barna dine er til å sove!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så bra at du har laget deg ny bok :klem: Jeg glede meg til å lese om livet ditt med de to skjønne tvillingene :hjerte:

Er så herlig å lese at dere koser der så masse nå og at det har gått seg til. Og barna klarer fint å være en natt borte hos noen de kjenner, så det synes jeg ikke du skal tenke på. Kos dere masse på kino også håper jeg du får sove godt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bok Tinio :)

Så gøy at dere skal på kino og nyte en barnefri natt :)

Jeg syns ikke det er for tidlig i det hele tatt, så lenge en føler seg komfortabel selv :)

Jeg har hatt mine tantebarn på overnatting omtrent fra de har vert nyfødte. Så lenge de tar flaske bra, så er ikke det noe problem :)

Det er nemlig kjempeviktig med litt fri innimellom, for verken barna eller foreldrene nyter godt av utbrente og overslitne foreldre!

Så bra at du har et så godt forhold til søsteren din at hun får ha dem :)

Hun syns sikkert det er stas selv vil jeg tro! :jepp:

Blir kos å få deg tilbake til KG, det er så koselig å lese om dagene dine :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ny bok :klemmer:

Kos dere masse med barnefri helg og jeg vet hvor godt det er. Mine herjer fortsatt en del om natten og jeg drøøøøømmmer om litt fri snart. Vi var på en weekendtur til utlandet fra fredag til søndag da tvillingene var 5-6 mnd og herrreminhaaatt så godt det var med en pause. Jeg sov som en stein de to nettene, samt ni-koste meg som voksenperson uten unger...

Høres ut som dere klarer dere bra, deilig når ting begynner å gå på skinner. Flinke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du vil ha søsteren din til å passe dem en natt! Fantaserer om å gjøre det og få sove en hel natt selv jeg :jepp: Vi har tenkt oss på kino i morgen, og da skal svigermor passe han i 6 timer :overrasket: Men det går sikkert bra.

Så flinke barna dine er til å sove!!

Hehe jeg har fantasert om å sende de vekk for en natt helt siden vi kom hjem fra sykehuset jeg! Er ikke så redd for å la andre passe babyene, jeg tror de bare har godt av å bli kjent med andre mennesker enn bare mamma og pappa. :Nikke: Er sikker på at det går kjempebra for dere i morgen. :klemmer:

Å, så bra at du har laget deg ny bok :klem: Jeg glede meg til å lese om livet ditt med de to skjønne tvillingene :hjerte:

Er så herlig å lese at dere koser der så masse nå og at det har gått seg til. Og barna klarer fint å være en natt borte hos noen de kjenner, så det synes jeg ikke du skal tenke på. Kos dere masse på kino også håper jeg du får sove godt :klemmer:

Så koselig at du vil følge med! :klemmer:

Ja det er så deilig at ting er bedre nå, syntes alle rundt meg som har barn sa at alt blir bedre når de nærmer seg 3 måneder, og jammen så hadde de helt rett. :)

Håper dere får en fin helg! :klemmer:

Takk for det! :) Du må ha en god helg du og! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bok Tinio :)

Så gøy at dere skal på kino og nyte en barnefri natt :)

Jeg syns ikke det er for tidlig i det hele tatt, så lenge en føler seg komfortabel selv :)

Jeg har hatt mine tantebarn på overnatting omtrent fra de har vert nyfødte. Så lenge de tar flaske bra, så er ikke det noe problem :)

Det er nemlig kjempeviktig med litt fri innimellom, for verken barna eller foreldrene nyter godt av utbrente og overslitne foreldre!

Så bra at du har et så godt forhold til søsteren din at hun får ha dem :)

Hun syns sikkert det er stas selv vil jeg tro! :jepp:

Blir kos å få deg tilbake til KG, det er så koselig å lese om dagene dine :rødme:

Ja akkurat nå så er jeg veldig glad for at de tar flaske. :jepp: Jeg hadde jo blitt veldig bundet hvis ikke. Enig med deg at det er veldig viktig med litt fri, kjenner jeg savner så innmari å bare ligge og slumre i armkroken til kjære om morgenen og ikke stresse med å stå opp. :yvonne: Søsteren min er veldig flink med dem, men etter at hun hadde bodd her en helg og hjulpet meg så var hun fast bestemt på at hun ikke skulle få barn på LENGE. :fnise: Men da var det en veldig hektisk periode her da...

Så koselig at du vil lese om dagene mine! :klemmer:

Gratulerer med ny bok :klemmer:

Kos dere masse med barnefri helg og jeg vet hvor godt det er. Mine herjer fortsatt en del om natten og jeg drøøøøømmmer om litt fri snart. Vi var på en weekendtur til utlandet fra fredag til søndag da tvillingene var 5-6 mnd og herrreminhaaatt så godt det var med en pause. Jeg sov som en stein de to nettene, samt ni-koste meg som voksenperson uten unger...

Høres ut som dere klarer dere bra, deilig når ting begynner å gå på skinner. Flinke :)

Takk! :klemmer:

Jaaa det skal bli så deilig! :danser: Åhå, gleder meg til vi kan dra på weekendtur, det skal nytest ja! Det er deilig når ting går så bra som nå, synes egentlig ikke det er så stress med to babyer så lenge jeg bare får greit med søvn. Det er jo ikke alltid jeg får det da, men det er egentlig mest fordi jeg ligger våken om natten og venter på at jeg må opp og dytte inn smokkene, det er jo ikke fordi barna er krevende. :)

Nei nå må jeg bare pakke ned det Knøttet og Godgutten trenger å ha med seg, og så kjører vi de til tanten og onkelen. Gruer meg bittelitt, men gleder meg mest! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny bok jo! Jeg følger deg gjerne videre. Synes det er spennende å lese om hverdagen med tvillinger :)

Og er helt enig med deg mht å sove borte. Nyt kvelden og sov godt i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at dere vil følge med videre, iss og Invicta! :klemmer:

Det hadde da gått fint i natt med tvillingene, selv om Godgutten var litt urolig. De sov jo i vognen, og det er de ikke akkurat vant til å gjøre om natten. Jeg savnet de så klart, men må innrømme at jeg virkelig nøt det å få litt fred og ro. Da vi skulle hente dem så smilte de så søtt til meg begge to! :rødme: Jeg var nesten litt redd de skulle være fornærmet på meg som bare forlot dem for en hel natt, men det er de tydeligvis ikke, de har vært i kjempehumør i hele dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred for en natt! Vanligvis er jeg oppe max 3-4 ganger for å putte i smokk, men i natt måtte jeg opp 10 ganger! :bond: Godgutten våknet ca hver halvtime, så det ble ikke mye søvn på meg gitt. Han sovnet etter 2 sekunder hver gang han fikk smokken da, men hva hjelper vel det når han mister den hele tiden... :roll: Han som vanligvis bare pleier å våkne max en gang om natten. Kan jo være han sov så urolig pga at de overnattet vekke fredagen da.. :vetikke:

Håper det blir bedre i natt. :pls:

Er jo null hjelp å få fra mannen for tiden! Han sover uavbrutt hver eneste natt, og likevel ligger han altså nå og sover midt på dagen mens jeg har trillet tur, matet alene, skiftet to bæsjebleier og nå sitter jeg med begge føttene og vipper tvillingene i vippestolene sine. Spurte istad om han ikke kunne gjøre litt husarbeid mens vi trillet tur, men NEI han måtte visst sove han. Og i kveld er jeg også alene med de, for han skal på fotballkamp. Huff, føler nesten jeg like godt kunne vært alenemamma til tider, ikke så stor forskjell for jeg gjør jo nesten alt alene likevel.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må du ta opp med ham før det går for langt! Tror det dessverre er ganske vanlig at noen menn fortsetter livet som før etter de har fått barn, men jeg tror ikke de gjør det med vilje eller for å være slemme. Ta tak i det før det utvikler seg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var mange ganger å stå opp :dåne:

Du må si fra til mannen at det ikke er greit, før du blir for irritert og frustrert! Kanskje han ikke har tenkt over at det er ganske urettferdig. Skjønner veldig godt at du reagerer, det hadde jeg gjort også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere har vel rett.. Men han vet at jeg ikke synes det er greit, likevel så blåser han ofte fullstendig i det. I går ettermiddag da Knøttet og Godgutten sov satt han med pc'en hele tiden mens jeg vasket hele leiligheten, og da hadde han altså ligget og sovet i 3 timer først! :kjefte: Men han fant heldigvis ut helt av seg selv at han kanskje skulle la være å dra på kamp da siden det er veldig travelt på kvelden med bading, mating og legging.

I dag er han hjemme fra jobb og skal ta seg av tvillingene, for jeg har nettopp vært og operert ut en visdomstann, og må ta det med ro. Aua.. :( Har skikkelig vondt nå, har tatt både paralgin forte og ibux, men vondt likevel. :tannverk: Selv om jeg er her og hjelper litt til så får han da oppleve litt hvor travelt jeg faktisk har det om dagene. Og han skal ta dem i natt også, jeg skal ligge på sofaen med hørselvern! :sleeping: Forundrer meg ikke om de sover hele natten gjennom uten å våkne når han skal ha ansvaret da. :fnise:

Natt til i dag har heldigvis ikke vært så ille, tror jeg var oppe ca 3 ganger og puttet smokker, men jeg våknet aldri skikkelig så jeg sloknet med en gang jeg la hodet på puten igjen. Kjennes hvertfall ut som om jeg har sovet greit i natt. :)

Men huff, jeg har så vondt der tannen var nå.. Trodde liksom man sloknet helt av paralgin forte jeg, men jeg greier hvertfall ikke slappe av nå. :riste:

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, stakkars deg. Jeg må operere ut alle visdomstennene mine, for det er ikke plass til 12-årsjekslene mine i munnen engang. Så jeg føler med deg, det er veldig vondt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet selv en visdomstann nå i sommer, og det er ikke noe artig :(

Så koselig at du har fått deg ny bok her :jepp: Koselig å høre om hverdagen din med to små :j)

:klem:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerning av visdomstenner er auau ja, så god bedring til deg :klemmer:

Det er litt mannfolk det der, at selvom de vet at det ikke er greit å ikke ta i et tak, så prøver de seg litt likevel. Er litt sånn her og, men det hjelper å prate om det. Godt at han droppa kampen da og at du får hjelp i natt. Får håpe de spytter ut smokkene noen ganger iallefall :fnise:

Håper du får sove godt i natt nå da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...