Gå til innhold

Tinios travle hverdag


Tinio

Anbefalte innlegg

Heia!

Så altfor lenge siden!

Koselig med ny bok da:)

Koselig at du har fått en date med mannen og barnevakt en natt da...Syns du klarer deg veldig bra jeg da!! Er jo ikke bare bare, husker jo hvordan du hadde det som gravid også..

Men for noen søte sjarmører du beskriiver da:)

Håper det blir bedre i tannen etterhvert da! Blir jo ømt vet du, så tar kanskje et par dager til!

Mannen din ser vel snart at det er begrenset hvor mye du orker da..

Off, skal ikke uttale meg, for småen min er jo ikke født enda, men ser at det sliter veldig på et forhold, når mannen ikke har helt den forståelsen! Kjøp pappaboken til han, så innser han npk en hel del:)

Håper du fpr sove godt i natt, og at smokken holder seg god klebret til munnen på sjarmørene:)! :klemmer:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uææh, jeg har fått beskjed om at når/hvis visdomsjekslene kommer så må de tas. Slik som dere beskriver det høres det mildt sagt fælt ut.

Har alltid hatt liten plass, måttet slipe ned jeksler når nye kommer, og de siste er ikke helt ute engang... Skulle ikke tro jeg var svær i kjeften, men det er jeg :skratte:

Gode :klemmer: til deg, Tinio! Hvis jeg kjente deg så skulle jeg kommet og avlastet deg! (liker å stelle rundt) Men håper mannen din snart kommer i samme gjenge som deg, det tar nok litt mer tid før mannfolka innser at det er en ekstra person eller to i hus og at det derfor er mer som må gjøres. Skulle gitt han en liten :slår:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å snakke med mannen om litt arbeidsfordeling nå når dere har tvillinger. Det er ikke så lett å klare alt når man har to babyer å passe på i tillegg.

Menn har god forstålse for lister med "mine/dine"-oppgaver. Kanskje prøve noe sånt?

Jeg vet at det ikke alltid er lett å få til en rasjonell samtale når man er trøtt og hormonell. Jeg hadde mange "eksplosjoner" i starten fordi irritasjonen bygde seg opp og jeg følte meg bundet til barna med liten tid til andre ting jeg gjerne skulle gjort, samt behov for å slappe av når ungene sov. Alikevel er det vanskelig å slappe av når huset flyter og det har mannen min hatt vondt for å forstå, tror jeg. Det begynner å sige inn nå, he he. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe takk for sympatien jenter! :klemmer: Må operer ut en til etter jul og, usja meg!

Fjerning av visdomstenner er auau ja, så god bedring til deg :klemmer:

Det er litt mannfolk det der, at selvom de vet at det ikke er greit å ikke ta i et tak, så prøver de seg litt likevel. Er litt sånn her og, men det hjelper å prate om det. Godt at han droppa kampen da og at du får hjelp i natt. Får håpe de spytter ut smokkene noen ganger iallefall :fnise:

Håper du får sove godt i natt nå da :klem:

Takk! :klemmer: Nei det er ikke så lett med disse mannfolka, hjelper å prate om det her også, men så glemmer han det alltid til neste gang igjen. :roll: Sov på rommet likevel i går natt jeg, for jeg fant ut at jeg kom til å sove så dårlig på sofaen uansett. Men de var utrolig flinke den natten heldigvis. :tommelsmil:

Heia!

Så altfor lenge siden!

Koselig med ny bok da:)

Koselig at du har fått en date med mannen og barnevakt en natt da...Syns du klarer deg veldig bra jeg da!! Er jo ikke bare bare, husker jo hvordan du hadde det som gravid også..

Men for noen søte sjarmører du beskriiver da:)

Håper det blir bedre i tannen etterhvert da! Blir jo ømt vet du, så tar kanskje et par dager til!

Mannen din ser vel snart at det er begrenset hvor mye du orker da..

Off, skal ikke uttale meg, for småen min er jo ikke født enda, men ser at det sliter veldig på et forhold, når mannen ikke har helt den forståelsen! Kjøp pappaboken til han, så innser han npk en hel del:)

Håper du fpr sove godt i natt, og at smokken holder seg god klebret til munnen på sjarmørene:)! :klemmer:

:)

Så koselig at du stikker innom! :klem: Han skulle lest den pappaboken ja! ;) Men kjenner jeg han rett så gidder han vel ikke, han er så sta når det gjelder sånne ting. Men vi har et veldig godt forhold ellers da, det er bare akkurat det der med husarbeidet, og slik har det alltid vært. Blæh.. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uææh, jeg har fått beskjed om at når/hvis visdomsjekslene kommer så må de tas. Slik som dere beskriver det høres det mildt sagt fælt ut.

Har alltid hatt liten plass, måttet slipe ned jeksler når nye kommer, og de siste er ikke helt ute engang... Skulle ikke tro jeg var svær i kjeften, men det er jeg :skratte:

Gode :klemmer: til deg, Tinio! Hvis jeg kjente deg så skulle jeg kommet og avlastet deg! (liker å stelle rundt) Men håper mannen din snart kommer i samme gjenge som deg, det tar nok litt mer tid før mannfolka innser at det er en ekstra person eller to i hus og at det derfor er mer som må gjøres. Skulle gitt han en liten :slår:

:fnise:

Hehe neida, det var ikke SÅ ille altså! :fnise: Gikk veldig fint der og da, men gjorde jo vondt etterpå når bedøvelsen gikk ut, men da var det jo uansett overstått. :) Takk det var snilt sagt. :klemmer: Ja du får komme med den svære kjeften din og sette han på plass! :ler:

Kanskje greit å snakke med mannen om litt arbeidsfordeling nå når dere har tvillinger. Det er ikke så lett å klare alt når man har to babyer å passe på i tillegg.

Menn har god forstålse for lister med "mine/dine"-oppgaver. Kanskje prøve noe sånt?

Jeg vet at det ikke alltid er lett å få til en rasjonell samtale når man er trøtt og hormonell. Jeg hadde mange "eksplosjoner" i starten fordi irritasjonen bygde seg opp og jeg følte meg bundet til barna med liten tid til andre ting jeg gjerne skulle gjort, samt behov for å slappe av når ungene sov. Alikevel er det vanskelig å slappe av når huset flyter og det har mannen min hatt vondt for å forstå, tror jeg. Det begynner å sige inn nå, he he. :kjefte:

Jeg lagde sånn liste en gang med forskjellige arbeidsoppgaver, hvor han fikk velge 4 av dem, og så tok jeg resten. Men det var visst det dummeste han hadde hørt, så det funket dårlig den gangen. Kanskje han tar seg litt mer sammen nå når vi har fått babyer, jeg får vel prøve meg med den lista igjen. ;) Godt det har begynt å sige inn hos mannen din nå da, håper det gjør det her og snart. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sovest, jeg er så trøtt! Knøttet og Godgutten har lagt seg, og sover forhåpentligvis til de skal ha mat igjen ca 11.30, håper jeg slipper å stå opp hundreogørten ganger for å putte smokk nå da. :kgbaby: Føler denne smileyen beskriver min hverdag veldig bra. :fnise: God natt... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sov godt :klemmer:

Sove godt :hug:

Takk :klemmer: Fikk faktisk sovet veldig godt. :)

Godt sov jeg i natt og, de la seg ca 22.00 og det var ikke noe smokkeputting før 05.30 i dag tidlig. :danser:

Våknet av at noen lå og bablet for seg selv i 4-5-tiden, men det ble stille igjen etter en liten stund. :)

Synes vi har det veldig fint for tiden nå, har begynt med mating hver 4. time denne uken. En stund har vi holdt på hver 3,5. time, men da måtte vi stadig vekke dem til matingen, så det virket ikke som om de trengte mat så ofte. Så slik ser dagene våre ut nå:

07.15-Stå opp, stell

07.30-Mat, deretter våkentid

09.30-Sove

11.30-Mat og stell, deretter våkentid

13.30-Trilletur, sove i vognen

15.30-Mat og stell, deretter våkentid

17.30-Sove

19.30-Mat (velling)og stell, deretter våkentid

21.30-Kveldsbad og litt kos og babymassasje

Ca.22.00-Tran og mat, så i seng.

Føler det er veldig viktig med rutiner når man har to babyer, både for meg selv og for at de skal være samkjørte og få en forutsigbar hverdag. De siste dagene har de gjort i bleiene samtidig, alltid etter måltidet kl 15.30! Skal si vi har gjort en bra jobb med samkjøringen. :fnise:

Vi har fått beskjed fra helsesøster om at vi godt kunne begynne så smått med fast føde når tvillingene er ca 3. måneder, siden de har fått MME fra dag 1, så på mandag begynte vi med tynn velling. Skal si Knøttet likte det! Har aldri sett henne spise så fort noen gang, hun har alltid spist så lite og sakte. Jeg har vært litt bekymret for jeg synes hun har vært så liten og tynn, men etter at vi begynte med velling har hun blitt en storspiser. Det gjelder ikke bare måltidet med velling, men resten av dagen også, og jeg ser godt at hun har lagt på seg denne uken. :jepp:

I dag skal vi på 3 månederskontroll, og da er det vaksine! Huff, håper det går bra. :unsure: Jeg skal ha med meg søsteren til mannen da, det er litt greit å være to til å trøste dersom det blir mye skrik og vræl. Er også veldig spent på va de veier nå i dag, særlig lille Knøttet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tinio, gratulerer med ny dagbok, her vil jeg følge med!

Knøttet og Gogutten høres ut som de trives! Og høres ut som de har fått to forskjellige personligheter! :fnise:

Det med å miste smokken nesten irriterer meg til tider.....hun er flink å spytte den ut, for så å hyle.....med en gang hun har den in er det som hun sover med engang :rolleyes:

Tøft svangerskap vet jeg veldig godt om, og husker du var veeeldig sliten på slutten...kan tenke meg det var bra å få babisene på utsiden :nigo:

Gleder meg å høre hvordan det går videre med dere :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere har så gode rutiner! :jepp: Her er det ikke rutiner på noe som helst enda :sjenert: Syns det er vanskelig jeg. men han er bare 5 uker da, så det kommer vel etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tinio, gratulerer med ny dagbok, her vil jeg følge med!

Knøttet og Gogutten høres ut som de trives! Og høres ut som de har fått to forskjellige personligheter! :fnise:

Det med å miste smokken nesten irriterer meg til tider.....hun er flink å spytte den ut, for så å hyle.....med en gang hun har den in er det som hun sover med engang :rolleyes:

Tøft svangerskap vet jeg veldig godt om, og husker du var veeeldig sliten på slutten...kan tenke meg det var bra å få babisene på utsiden :nigo:

Gleder meg å høre hvordan det går videre med dere :hug:

Ja de er veldig forskjellige! Knøttet er jo helt hyper og hyler av fryd, mens Godgutten er så avslappet og bare babler og lager godlyder. :) Kjempeirriterende med den smokken, gleder meg til de greier å putte den på plass selv. Da skal jeg legge dem med en smokk i munnen, en i hver hånd pluss 3-4 stykker til i senga! Da MÅ de da greie å finne en selv. :fnise:

Så bra at dere har så gode rutiner! :jepp: Her er det ikke rutiner på noe som helst enda :sjenert: Syns det er vanskelig jeg. men han er bare 5 uker da, så det kommer vel etterhvert :)

Ja det er veldig greit med rutiner, for da er det lettere å planlegge dagen synes jeg. :Nikke: Vi hadde heller ikke så mye rutiner i begynnelsen, bare at det var mat hver 3.time, sove i mørket om natten og i lyset om dagen. Natten gjorde vi så kjedelig som mulig, ikke noe unødvendig prat eller kos med mindre de var veldig urolige. Og så fikk de ikke komme ut av rommet om natten, der foregikk både mating og bleieskift i dempet belysning. Så nå har de visst funnet ut at man like godt kan sove om natten, det er ikke noe å være våken etter uansett. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er veldig forskjellige! Knøttet er jo helt hyper og hyler av fryd, mens Godgutten er så avslappet og bare babler og lager godlyder. :) Kjempeirriterende med den smokken, gleder meg til de greier å putte den på plass selv. Da skal jeg legge dem med en smokk i munnen, en i hver hånd pluss 3-4 stykker til i senga! Da MÅ de da greie å finne en selv. :fnise:

:fnise: den var god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk greit på kontroll i dag, men det var ikke noe gøy da de fikk vaksinene. :sukk: Har aldri hørt de hyle så høyt noen gang, jeg fikk helt vondt i hjertet. Men de roet seg ganske bra igjen etterpå da heldigvis.

Og så var det jo veiing og måling!

Godgutten ved fødsel:

Lengde: 50 cm

Hodeomkrets: 34 cm

Vekt: 2730 g

Ved 3 månederskontroll i dag:

Lengde: 62,5 cm

Hodeomkrets: 40 cm

Vekt: 6444 g

Knøttet ved fødsel:

Lengde: 47 cm

Hodeomkrets: 32 cm

Vekt:2570 g

Ved 3 månederskontroll i dag:

Lengde: 59 cm

Hodeomkrets: 39 cm

Vekt: 4820 g

Knøttet er ikke så veldig stor nei, hvertfall ikke brei. En lang og slank liten dame. :)

Ellers så ble Godgutten henvist til fysioterapi fordi han ikke greier å snu hodet sitt helt til høyre. Dette har vi tatt opp på helsestasjonen hver gang vi har vært der, men de har alltid bare sagt at venstre er godsiden hans, vi måtte bare stimulere han til å snu hodet til høyre. Det har vi gjort hele tiden, men han vil ikke. Nå har han begynt å bli flat på venstresiden av hodet fordi han ligger bare på den siden. Det er tydelig at han synes det er ubehagelig å ha hodet andre veien, så han er nok stiv i nakken. Irriterer meg at de ikke har hørt på oss tidligere, hun helsesøsteren vi var hos i dag sa at dette burde vært tatt tak i for lenge siden, men at det dessverre er mange helsesøstre som bare sier "vent og se". :roll:

Håper dette ordner seg nå da, når han skal få begynne med behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt stalltips er smokketråd med smokk på pysjen. Jenta mi er over tre år og kan fortsatt famle etter smokken. For i senga er det dyne og mye annet rart som smokken kan gjemme seg under.

Så hun lærte tidlig å lete etter smokketråden på brystet og puttet inn smokken selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt stalltips er smokketråd med smokk på pysjen. Jenta mi er over tre år og kan fortsatt famle etter smokken. For i senga er det dyne og mye annet rart som smokken kan gjemme seg under.

Så hun lærte tidlig å lete etter smokketråden på brystet og puttet inn smokken selv :)

Ja det har jeg faktisk tenkt på også! :jepp: Har hørt at man ikke skal gjøre det, pga fare for kvelning. Men må da være fysisk umulig, den snoren er jo altfor kort til at man kan bli kvalt av den, så det er nok ikke farlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har jeg aldri hørt?? Men jeg har passet på å bruke en fra NUK som har snoren av sløyfebånd. Synes de med sånne tregreier og styr på snoren ser skumle og ubehagelige ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt?? Men jeg har passet på å bruke en fra NUK som har snoren av sløyfebånd. Synes de med sånne tregreier og styr på snoren ser skumle og ubehagelige ut.

Jepp er sånn vi også har! :) Nesj, det er jo helt umulig, skjønner ikke hvorfor folk sier det. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å huff og huff, nå har de fått feber begge to. :( Godgutten er skikkelig slapp, synes så synd på han når han ligger og skjelver. Knøttet bare ler, typisk henne! :fnise: Hun sutrer litt innimellom da. Nå har de fått paracet og lagt seg, håper de ikke blir så plaget i natt, men at de sover godt. Må vel opp og se hvordan det går med dem i natt. Nå skal jeg bare spise litt, og så er det rett i seng for meg også. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi droppet å dra ut på trilletur i dag, siden begge to hadde feber i natt. Det gikk egentlig veldig bra i natt selv om de var slappe. Godgutten våknet i ett-tiden og gråt litt i noen minutter før han sovnet igjen. Tror jeg var oppe en tur i 4-5 tiden og dyttet smokk, er jammen ikke sikker, for sånt gjør jeg nesten i søvne nå... Og så var det vel stille til 07.15, og da pleier vi å stå opp uansett. :)

Nå burde jeg egentlig prøve å få vasket litt til helgen mens de sover luren sin, men det er så deilig å bare slappe av litt for seg selv... :sjenert: Jeg gir meg selv 15 min, og så MÅ jeg sette i gang! :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...