Gå til innhold

Hvorfor vil jenter være tynne/fitness? Når vi boys foretrekker de normale/normal++?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så på den youtube videoen av Tone fra da hun deltok i Idol, og hun var mye søtere da! Nå har hun jo selvfølgelig blitt eldre og man forandrer seg jo av den grunn alene, men hun hadde nok sett en del bedre ut hvis hun hadde holdt vekta. Ikke for det, hun var jo slank på den filmen også.

Jo tynnere man er, dess eldre ser man ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som en jente i tenårene så ser jeg at det er svært få som ikke trener for å swe bra ut typen eller en annen gut de vil iponere. de som trener for helsa er untaket. Vi kan ikke nevne alle untak i en diskusjon. Lettere å holde seg til det generelle.

Tja.. jeg tror egentlig ganske ofte det er mest for seg selv og sin egen skyld jeg.

Det blir litt for dumt å spørre om hvorfor vi gjør noe "når boys ikke liker det". For det første finnes det ikke en bestemt mal og for det andre så er ikke alle interesserte i å klemme seg inn i den for å bli best mulig likt av flest mulig gutter. Det handler om å ha det bra med seg selv.

Selv så er jeg lekker enten jeg veier 60 eller 70 kg og har en kjæreste som elsker kroppen min, men jeg kan likevel tenke at nå må jeg bli kvitt litt rundt hoftene for da ser den og den kjolen eller buksa bedre ut på. Jeg er fullstendig klar over at ekstremt få menn ville påstått at jeg har et par kg for mye (kanskje heller litt for lite), men det er heller ikke spesielt interessant. Om det så hypotetisk sett ble "bevist" at menn foretrekker en størrelse større enn det jeg er så hadde jeg ikke prøvd å gå opp i vekt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. jeg tror egentlig ganske ofte det er mest for seg selv og sin egen skyld jeg.

Det blir litt for dumt å spørre om hvorfor vi gjør noe "når boys ikke liker det". For det første finnes det ikke en bestemt mal og for det andre så er ikke alle interesserte i å klemme seg inn i den for å bli best mulig likt av flest mulig gutter. Det handler om å ha det bra med seg selv.

Selv så er jeg lekker enten jeg veier 60 eller 70 kg og har en kjæreste som elsker kroppen min, men jeg kan likevel tenke at nå må jeg bli kvitt litt rundt hoftene for da ser den og den kjolen eller buksa bedre ut på. Jeg er fullstendig klar over at ekstremt få menn ville påstått at jeg har et par kg for mye (kanskje heller litt for lite), men det er heller ikke spesielt interessant. Om det så hypotetisk sett ble "bevist" at menn foretrekker en størrelse større enn det jeg er så hadde jeg ikke prøvd å gå opp i vekt likevel.

Det handler ikke om å gå opp i vekt, det handler om å holde den naturlige vekten sin. De aller aller fleste tynne/trente jenter regulerer vekten utelukkende ved å spise mindre energi enn hva de forbrenner hver dag. Det er rimelig innlysende at noen av kroppens funksjoner må kompensere for dette, deriblant fruktbarhet.

Selvfølgelig finnes det en "mal" for hva gutter liker. Ta et utvalgt på 1000 jenter som gutter har sagt at de liker. Fellesnevneren som går igjen utseendemessig er femininitet - det blir samtlige heterofile gutter tiltrukket av. Pupper, rumpe og lår er feminine egenskaper. Lite kroppsfett og definert ansikt er maskuline egenskaper.

Jenter er per definisjon inkompetente på å avgjøre hva gutter tiltrekkes av. Hvorfor? Fordi jenter blir tiltrukket av maskuline egenskaper. Dette betyr at hvis jenter skal plukke ut den fineste dama av to damer, hvor ei er feminin(pupper, rumpe, lår) og ei er maskulin(lite hoftefett, og markert ansikt), så vil majoriteten si at den maskuline dama er finest. Flertallet av gutter derimot, ville valgt den feminine dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig finnes det en "mal" for hva gutter liker. Ta et utvalgt på 1000 jenter som gutter har sagt at de liker. Fellesnevneren som går igjen utseendemessig er femininitet - det blir samtlige heterofile gutter tiltrukket av. Pupper, rumpe og lår er feminine egenskaper. Lite kroppsfett og definert ansikt er maskuline egenskaper.

Jenter er per definisjon inkompetente på å avgjøre hva gutter tiltrekkes av. Hvorfor? Fordi jenter blir tiltrukket av maskuline egenskaper. Dette betyr at hvis jenter skal plukke ut den fineste dama av to damer, hvor ei er feminin(pupper, rumpe, lår) og ei er maskulin(lite hoftefett, og markert ansikt), så vil majoriteten si at den maskuline dama er finest. Flertallet av gutter derimot, ville valgt den feminine dama.

Endret av Ocean Angel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele livet vært en overvektig men likevel attraktiv jente, men har alltid drømt om å kunne bruke pene klær uten å føle meg feit. Nå har jeg tatt av 30 kilo og kan kjøpe klær og føle meg attraktiv uten å tenke på vekten - som var usunn og mitt forhold til mat var ikke normalt pga trøstespising bl.a. Dette har jeg gjort helt og holdent for min egen del, jeg trives mye bedre med meg selv, har fått bedre selvtillit både generelt og seksuelt.

Etter vekttapet har jeg fått bare positive kommentarer fra begge kjønn - noen få har sagt at jeg er flott, men kan slutte nå og ikke ta av mer for da blir jeg for tynn (veier nok til at jeg har litt igjen og det skal få være der, jeg liker å ha litt former).

Ingen kan påstå at jeg var stygg før fordi jeg var overvektig, jeg fikk plenty komplimenter og sjans på gutta. Får flere nå, men det er fordi folk jeg kjenner fra før ser forskjellen. Ergo har det kun hatt en effekt på min egen selvtillit og det er grunn nok for meg til å ta av. Jeg har ikke vært ulykkelig med høyere vekt, men måtte ta tak fordi det var en usunn livsstil jeg hadde lullet meg inn i pluss at jeg ville klare det jeg har tenkt på så lenge.

Det er synd at idealet er en syltynn dame ala de vi bombarderes med på reklamer og i amerikanske filmer, serier og ellers i verden. Mannfolk har en tendens til å hyle ut om damer som er tynne og kler seg utfordrende - flere av dem har innrømmet at de ikke nødvendigvis ville tent på henne mer enn en med mer former. Men fordi de ser noe pent. Som om de ser en fin bil. Faktisk på akkurat samme måte. Damer de tenner på er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slått deg at noen jenter liker å være i god form? Synes ikke jenter bør bekymre seg over hva gutter synes, så lenge de har en fasong de trives med. Det gjelder fitnessdamer som Tone og litt rundere jenter også.

Man kan ikke være feit, man kan ikke være topptrent, man kan ikke være middels, man kan ikke være naturlig slank heller. Kan ikke dere mannfolk bare slå dere til ro med at vi jenter kommer i alle fasonger og størrelser pga. livsstil og gener? Makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som jeg syns er "morsomt" det er at en dame som Beyonce Knowles. Hun fikk høre at hun hadde en superhot og stor rompe.

Som var en form hun har som blir større med overvekt.

Da tar Beyonce Knowles og slanker kroppen sin med å drikke et eller annet sitronvann i mange uker.Som gjorde at hun følte seg sjuk.

Så går hun avsted å tar på seg puter under klærne -så rompa og lårne skal se større ut.

Hva er greia med det?

Og når skal damer skjønne at pen er ikke identisk med tynn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder fitnessdamer som Tone og litt rundere jenter også.

Tone er ikke en fitness-dame. Hun er en syngedame. Men press på seg om å ta seg bra ut. For å ikke bli hengt ut i Se&Hør.

Det er ikke fitness. Det er skrekk for å få tyn for utseende- og ikke selge plater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere mannfolk bare slå dere til ro med at vi jenter kommer i alle fasonger og størrelser pga. livsstil og gener? Makan!

Tror de fleste mannfolk tar det med knusende ro og diskusjoner rundt smak og behag er det som regel vanskelig å bli forente om ;)

... Eventuelt så kjøper du konspirasjonsforklaringen mellom oss menn at vi gjør slikt for å sørge for at kvinnene aldri blir for selvsikre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt så kjøper du konspirasjonsforklaringen mellom oss menn at vi gjør slikt for å sørge for at kvinnene aldri blir for selvsikre ;)

Det er veldig mye sant i det. Ihvertfall i et irrasjonelt kvinnehode.

Som nevnt tidligere: hvis jenter hadde hørt mindre på hva andre jenter tror gutter liker og mer på hva faktisk gutter liker, så hadde selvtilliten deres økt betraktelig. Hvorfor? Fordi det er mye lettere/naturlig for ei jente å ha en kropp med former, enn en uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kategoriserer ikke mennesker på den måten, hverfall! For meg er det ikke bare kroppsfasongen som avgjør om jeg syntes en person er pen, sexy, feminin eller maskulin..

Det er like mye ting som ansiktstrekk, smil, holdning, humor og ikke minst personligheten som avgjør det.. Og alle mennesker har noe ved seg som gjør dem til en unik person, det liker jeg! Det er det som gjør mennesker interssante, spennende og tiltrkkende. Ikke hvor store f,eks.pupper eller muskler de måtte ha! Jeg tiltrekkes av folks personlighet, og liker jeg den er de vakre i mine øyne..

Ansiktstrekk er en av de sekundære seksuelle karakteristikkene, noe som betyr at det er en direkte speiling av hvor feminin/maskulin ei/en jente/gutt er. Alle friske normale mennesker kategoriserer på helt samme måte. Jenter vet umiddelbart når de ser en maskulin/fruktbar gutt, og gutter vet umiddelbart når de ser ei feminin/fruktbar jente. Det kalles instinktiv oppførsel. Ikke-friske mennesker, mennesker som har utviklet en "fetish", faller forøvrig utenfor denne oppførselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er genetisk tynn. Dersom jeg skal legge på meg legger det seg bare rundt magen. Jeg trener fordi jeg liker å holde meg iform. Jeg skulle ønske jeg hadde mer former, men er smal over hoftene. Menn faller ikke for damer pga en spesiell kropp, men utstårling og personlighet og tror ikke de er så nøyje på om dama ikke er akkurat slik eller slik. Selv synst jeg Tone er nydelig nå også, men det er finere med litt former ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt like mye oppmerksomhet og har vært både nesten 70 kg og de siste 6 årene 58 så det er ikke kg det kommer på blandt gutta hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke mange av disse jentene trener seg tynne for å imponere gutta, det er nok heller for at dem selv skal føle seg bra med seg selv. Samme gjelder gutta som henger på treningsstudioet hver dag, og noen av de som boler seg. Jeg vet om en gutt som var ganske spinkel og tynn når han var på barneskolen. Ikke sånn ekstremt, men han fikk noen kommentarer på at han var så liten. Nå går han rundt som en rund ball etter all bolinga og treninga han har drevet på med, fordi han får selvtillit av det.

Jeg har begynt å trene litt nå, ikke kun fordi jeg vil imponere kjæresten med den flate magen jeg har fått, men for å trives med meg selv og ha litt god samvittighet for at jeg ikke bare er sofasliter :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ærleg talt, bruk i alle fall omgrepa rett: Kristine Weber er fitnessutøvar, det er ikkje Tone Damli Aaberge. Om du synest Tone ser ut som ein fitnessutøvar, medan Kristine berre ikkje er kvinne, så tek du rett og slett feil, Kristine er fitnessutøvar, Tone er berre slank. Synest forresten ikkje ho såg så jævla tynn ut, ho var berre ei vanleg veltrena jente. De skjønar, om ein likar å trene så blir ein litt prega av det...

Eg synest forresten Kristine Weber har ein av dei flottaste kroppane eg veit om - ho er feminin og tydeleg sterk, og det er så flott - det er på tide at ein kvittar seg med det tullete idealet om at damer skal vere utan synlege musklar og helst sjå litt veike ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, nå gidder jeg ikke lese hele debatten her, men til TS: tror du at du representerer alle gutter eller? jeg veit om haugevis av gutter som synes miranda kerr og den typen tynne jenter er kjempedigg! tviler på at mange gutter tenner på lovehandles liksom. men alle mener forskjellig!

personlig synes jeg tone damli ser mye bedre ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del (gutt.) så er alle kropper som ikke overdreven i en retning fin å se på...jeg blir ikke tiltrukket av helse-freaker som bortprioriterer det gode liv for å se "bra ut"...på samme måte, som jeg ikke vil selv se ut som det eneste jeg er opptatt av er min egen kropp...og ironisk nok er det jo det som ser mest naturlig ut. ikke anorektisk, ekstremt overvektig, eller så muskuløs (og fettprosentløs) at det ser ut som noen har skrapt av hele ditt øverste hudlag. Jeg skjønner rett og slett ikke motivasjonen til disse personene...hvis det ikke er for å være med i en muskel-konkuranse, hva er vitsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en ufattelig uintelligent, usaklig og ikke minst latterlig diskusjon.

Jeg må virkelig le. Du som sier at Tone Damli Aaberge er ei såkalt "fitnessdame", hva legger du egentlig i ordet? Hun er slank, sunn og veltrimmet og er sannsynligvis i mye bedre helsemessig forfatning enn det hun var for noen år siden, selv om hun var kjempesøt da som nå. Jeg tør å påstå at Tone er minst like populær blant "boysa" nå som før.

Til det mest latterlige med denne diskusjonen; hvordan våger du å si at ei jente som driver med fitness ikke kan karakteriseres som jente? Og hvordan kan du mene at majoriteten av mennnene på denne planeten mener at veltrente (eller som du velger å kalle det; muskuløse, ufeminine) kvinner er usexy? Jeg ser ingen steder at du har en statistisk undersøkelse å vise til, eller andre pålitelige kilder som kan støtte påstanden din. Å kalle Kristine Weber en mann på et riksdekkende forum er rimelig drøyt og veldig stygt i mine øyne, og jeg skjønner veldig godt at du velger å være anonym i dette forumet. Det er helt greit at du personlig ikke finner stramme, veltrente damer spesielt attraktive - men å rakke direkte ned på utseendet til en person som du nevner med navn, OG i tillegg tale på vegne av "majoriteten av mannfolka" er rett og slett både respektløst, uintelligent og veldig lite gjennomtenkt. Når folk må rakke ned på andre for å takle sin egen usikkerhet, er det i alle fall etter mitt syn svært avslørende. Du eier ikke karakter eller selvrespekt når du uttaler deg på denne måten. Takk for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...