Gjest BabyBlue Skrevet 26. oktober 2010 #141 Del Skrevet 26. oktober 2010 Men, får man noe annet/mer enn sex i gjengjeld, så er man vel en hore? Får man noe annet igjen enn sex når man er utro, da? Gifte damer/menn som er utro fordi deres nye elsker er rike og skaffer de fordeler på flere områder grenser nesten over til horing, ja. Men har man sex med noen mens man er gift fordi man er seksuelt frustrert eller bare lei av forholdet er man som sagt en dårlig person og eier ikke moral. Men de kan ikke kalles hore, for det er ikke det korrekte ordet å bruke. Har så lyst til å gi en skyllebøtte til disse fjortissguttene som omtaler forskjellige jenter som horer uten å ane hva de snakker om, men da blir jeg vel sett på som en prektig kjerring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 26. oktober 2010 #142 Del Skrevet 26. oktober 2010 Får man noe annet igjen enn sex når man er utro, da? Gifte damer/menn som er utro fordi deres nye elsker er rike og skaffer de fordeler på flere områder grenser nesten over til horing, ja. Men har man sex med noen mens man er gift fordi man er seksuelt frustrert eller bare lei av forholdet er man som sagt en dårlig person og eier ikke moral. Men de kan ikke kalles hore, for det er ikke det korrekte ordet å bruke. Har så lyst til å gi en skyllebøtte til disse fjortissguttene som omtaler forskjellige jenter som horer uten å ane hva de snakker om, men da blir jeg vel sett på som en prektig kjerring Så det kan ikke tenkes at fjortisjenter har sex for å få noe annet enn sex i gjengjeld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. oktober 2010 #143 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Så det kan ikke tenkes at fjortisjenter har sex for å få noe annet enn sex i gjengjeld? som hva da? Dessuten glemmer du de som totalt urettmessig bloir kalt hore fordi noen gutter blir sure fordi jenta sa nei til sex og går rundt og juger om hvor slutty hun er etterpå selv om hun til og med kan være jomfru Endret 26. oktober 2010 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. oktober 2010 #144 Del Skrevet 26. oktober 2010 1 Når hun vil/er klar for å pule kanskje?Kvinner utsettes for det, så 2hvordan bør de forholde seg til det, hva bør samfunnet gjøre, 3hvilken annen løsning er det enn å ta forholdsregler, være forsiktig/skeptisk ol.?Men, hva bør kvinner gjøre for å unngå å bli utsatt for voldekt? 1 det er jo ikke voldtekt om hun er med på det selv 2 det er vel det vi prøver å spøre deg om 3 jeg spurte deg om gode forslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. oktober 2010 #145 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Det får være opp til den enkelte kvinne å avgjøre hvor stor risiko hun vil utsette seg for. Har du noen andre råd/løsninger enn holdingskampanjer? jamen uansett om hun utsetter seg for risiko så er det uansett ikke selvforskyldt om hun blir voldtatt. Noen er naive og tror så godt om alle. Hva skulle holdningskampanjene gå ut på ifølge deg? Jeg tenker de burde handlet om respekt for det motsatte kjønn. Altså At gutta lærer holdninger som at nei ALLTID betyr nei Endret 26. oktober 2010 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. oktober 2010 #146 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Holdningskampanjen kan for eksempel være at kvinner ikke drikker så mye at de gjør handlinger de angrer på. edru og ærlige jenter blir sjeldent voldtatt på dagtid, - som regel ligger det en forhistorie, - enten det er kjæresten, en venn eller en fremmed. Saken er om vi i det hele tatt gidder å diskutere hva som skjedde i forkant av disse hendelsene? Forresten, - bare en liten forresten, - forresten så er det ikke bare damer som skal definere hva som er voldtekt. Endret 26. oktober 2010 av waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. oktober 2010 #147 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Rart at det bare er menn som skal respektere? Kvinner sier jo at selv om dame er utro og sårer en mann, så har ikke mannen lov i forbannelse, - å kalle henne hore en gang, - men om en mann gjør noe ulovlig, - som for eksempel uønsket blikk-kontakt eller noe annet nedverdingende som klaps på rompa, - ja da skal skal vi straffe hardt hardt hardt med strenge strenge strenge straffer! Først da blir det harmoni og frihet for begge kjønn! (ops, må si at jeg ikke helt forstår den kvinnelige tankegang...) Endret 26. oktober 2010 av waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 26. oktober 2010 #148 Del Skrevet 26. oktober 2010 1 det er jo ikke voldtekt om hun er med på det selvDvs kvinner bør vente med å være alene med menn til de vil pule.2 det er vel det vi prøver å spøre deg omOg jeg svarer; ta forholdsregler, dvs ikke bli overstadig beruset, ikke gå alene langs akerselva nattestid, ikke slå følge med ukjente menn ol.3 jeg spurte deg om gode forslag Som 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 26. oktober 2010 #149 Del Skrevet 26. oktober 2010 jamen uansett om hun utsetter seg for risiko så er det uansett ikke selvforskyldt om hun blir voldtatt. Noen er naive og tror så godt om alle. Hva skulle holdningskampanjene gå ut på ifølge deg? Jeg tenker de burde handlet om respekt for det motsatte kjønn. Altså At gutta lærer holdninger som at nei ALLTID betyr nei Innfør liberalisme, dvs nulltoleranse mht direkte skading/krenking av individer/mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. oktober 2010 #150 Del Skrevet 26. oktober 2010 Innfør liberalisme, dvs nulltoleranse mht direkte skading/krenking av individer/mennesker. Ja den er jeg enig i. Dermed også strengere straff for voldtekt. heldgvis blir pedofile og voldtektsforbrytere banka opp av andre innsatte hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. oktober 2010 #151 Del Skrevet 26. oktober 2010 En hore er en som får betalt for seksuelle tjenester. Ligger man med andre enn mannen sin er man utro og en dårlig person, ikke en hore. Synes "hore!" er et oppbrukt og misbrukt ord som ikke hører til siviliserte samtaler. Frem til 1972 så var hor definert som en som hadde sex utenfor ekteskapet. Så da, kan det kanskje hende at vi er noen småhorer vi også, - selv om vi kanskje ikke vil vedkjenne oss alle sider ved oss selv? I bibelen så er det å drive hor og være utro det samme. Om jeg er gift og kona mi ligger med fetteren min for en glass cola vil jeg kalle henne hore med den aller beste samvittighet! Hvis hun blir sur da og mener at kvinner kan ligge med hvem de vil uten å bli kalt hore, - velvel, - da får jeg bare forklare henne at jeg føler at hun er en hore uansett hva hun selv sier. Det blir som en som stjeler. Han kan nekte så mye han vil for at han er en tyv, - han kan si at han låner, - at han skulle levere tilbake, skulle bare kikke på den, - velvel, - en tyv er han i mine øyne uansett hvor mye han nekter selv. Sånn tror jeg også gjelder for damer, - mange ganger oppfører dere dere horete, - uten engang å selv ville undersøke hvordan omgivelsene vil oppfatte disse handlingene? Og især når man er så opptatt av fasade og rykte? merkelige greier det der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. oktober 2010 #152 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Frem til 1972 så var hor definert som en som hadde sex utenfor ekteskapet. Så da, kan det kanskje hende at vi er noen småhorer vi også, - selv om vi kanskje ikke vil vedkjenne oss alle sider ved oss selv? I bibelen så er det å drive hor og være utro det samme. Om jeg er gift og kona mi ligger med fetteren min for en glass cola vil jeg kalle henne hore med den aller beste samvittighet! Hvis hun blir sur da og mener at kvinner kan ligge med hvem de vil uten å bli kalt hore, - velvel, - da får jeg bare forklare henne at jeg føler at hun er en hore uansett hva hun selv sier. Det blir som en som stjeler. Han kan nekte så mye han vil for at han er en tyv, - han kan si at han låner, - at han skulle levere tilbake, skulle bare kikke på den, - velvel, - en tyv er han i mine øyne uansett hvor mye han nekter selv. Sånn tror jeg også gjelder for damer, - mange ganger oppfører dere dere horete, - uten engang å selv ville undersøke hvordan omgivelsene vil oppfatte disse handlingene? Og især når man er så opptatt av fasade og rykte? merkelige greier det der... men da skulle man kunne kalt en mann som er utro for en mannehore da hvis ikke er det urettferdig. Hvorfor har menn lov å være mannehorete mens kvinner ikke får lov å være horete? Endret 26. oktober 2010 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. oktober 2010 #153 Del Skrevet 26. oktober 2010 Kall meg mannehore så mye du vil bettyboop, men jeg ligger ikke med flere enn en person, - så det ville vært misvisende. Jeg snakker om at kvinner som liker å ligge med diverse forskjellige menn på samme tid, - kanskje også kunne fått en liten tilbakemelding fra andre folk åssen denne oppførselen oppfattes? Eller mener kvinner, (og det gjør de helt sikkert) at det bare er menn som skal respektere? Hvorfor kan ikke kvinner respektere menn littegranne? Årsaken er nok at kvinner er egoister vil jeg tro. Kvinner mener at de skal kunne ligge med hvem de vil uten tilsnakk, - at de kan forsøke seg på hvem de vil, at de kan prøve seg på hvem de vil, - at de kan gjøre hva de vil, - og alt dette uten å bli kalt hore en gang. Men om en mann prøver seg! Om en mann forsøker å ta på en pupp! Nei da må vi kjøre de strengeste straffer hvis ikke så er det ikke rettferdighet igjen på denne jord. Sånn tenker damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. oktober 2010 #154 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Kall meg mannehore så mye du vil bettyboop, men jeg ligger ikke med flere enn en person, - så det ville vært misvisende. Jeg snakker om at kvinner som liker å ligge med diverse forskjellige menn på samme tid, - kanskje også kunne fått en liten tilbakemelding fra andre folk åssen denne oppførselen oppfattes? Eller mener kvinner, (og det gjør de helt sikkert) at det bare er menn som skal respektere? Hvorfor kan ikke kvinner respektere menn littegranne? Årsaken er nok at kvinner er egoister vil jeg tro. Kvinner mener at de skal kunne ligge med hvem de vil uten tilsnakk, - at de kan forsøke seg på hvem de vil, at de kan prøve seg på hvem de vil, - at de kan gjøre hva de vil, - og alt dette uten å bli kalt hore en gang. Men om en mann prøver seg! Om en mann forsøker å ta på en pupp! Nei da må vi kjøre de strengeste straffer hvis ikke så er det ikke rettferdighet igjen på denne jord. Sånn tenker damer! Hvor fikk du fra at jeg kalte DEG for mannehore? Jeg snakket ikke om deg i det hele tatt, men menn generelt. Er nok av de som puler rundt også. Spørsmålet mitt var bare hvorfor du mener det er greit å kalle damer som puler rundt for horer, mens menn som gjør det samme ikke fortjener samme stempel? Det er snakk om voldtekt i denne diskusjonen her. ikke voldtekt å prøve å få sex. Ingen har sagt at noe er galt i det. Det som er galt derimot er å tvinge noen til å ha sex med seg. Tydelig har du misforstått hva denne tråden handler om Endret 26. oktober 2010 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. oktober 2010 #155 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg trodde denne tråden her handlet om hvorfor straffene for voldtekt ikke kan økes..? Greia er at når jenter for eksempel ligger med ti forskjellige på ti uker så kan det risikeres at han ene er litt "hardhendt" og kan ha oppførsel som gjør at kvinner kan tolke det som voldtekt. Hvem og hvordan bestemmer man om det er voldtekt da? Den samme handlingen kan jo både beskrives som sex og den kan beskrives som voldtekt. Hva med å overtale til samleie? Overbevise en som først i utgangspunktet ikke er sikker? Hvordan definerer man slike tilfeller? Det er jo så mange titusen årsaker til hvorfor vi ikke kan heve straffene for voldtekt, og allikevel så later dere som om dere ikke forstår? Selvfølgelig er det en sammenheng med hvordan man oppfører seg og hvordan omgivelsene reagerer, - slik har det alltid vært og slik vil det alltid være! Er det liksom helt tilfeldig det da, - at det er de samme kvinnene som gjentatte ganger anmelder forskjellige for overgrep? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. oktober 2010 #156 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg trodde denne tråden her handlet om hvorfor straffene for voldtekt ikke kan økes..? Greia er at når jenter for eksempel ligger med ti forskjellige på ti uker så kan det risikeres at han ene er litt "hardhendt" og kan ha oppførsel som gjør at kvinner kan tolke det som voldtekt. Hvem og hvordan bestemmer man om det er voldtekt da? Den samme handlingen kan jo både beskrives som sex og den kan beskrives som voldtekt. Hva med å overtale til samleie? Overbevise en som først i utgangspunktet ikke er sikker? Hvordan definerer man slike tilfeller? Det er jo så mange titusen årsaker til hvorfor vi ikke kan heve straffene for voldtekt, og allikevel så later dere som om dere ikke forstår? Selvfølgelig er det en sammenheng med hvordan man oppfører seg og hvordan omgivelsene reagerer, - slik har det alltid vært og slik vil det alltid være! Er det liksom helt tilfeldig det da, - at det er de samme kvinnene som gjentatte ganger anmelder forskjellige for overgrep? Jojo men jeg syns det er ganske åpenbart hva som er voldtekt og ikke. Og hva mener du med å overbevise? Voldtekt handler om tvang, om han overtaler henne og hun til slutt er med frivillig så er det jo ikke voldtekt. Ok la oss si at en jente ligger litt rundt, men så blir hun voldtatt av en. Det er jo ikke mindre voldtekt fordi om hun har ligget med mange før han. Og voldtekt er det jo om jenta føler seg truet eller presset til å ha sex mot sin vilje. Jeg ser ikke noen av dine grunner for ikke å øke straffen, for jeg sier som jeg har sagt tidligere. Man kan ikke gi lavere straffer bare fordi en voldtekt er vanskelig å bevise og i tilfelle man har arrestert en uskyldig en så han slipper å sitte lenge i fengsel. Du må se forskjellen på å være MISTENKT for voldekt og at det ikke er bevist og på en som faktisk ER dømt. Den som er dømt fortjener jo strengere straff fordet. Etterforskerne bør bare bli flinkere til å oppklare sakerher Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 26. oktober 2010 #157 Del Skrevet 26. oktober 2010 Røff sex er ikke det samme som voldtekt: og det forstår de aller fleste. Hvorfor driver en haug med menn her å fremstille voldtektsmenn som offre? Ja, det er noen kvinner som ljuger på seg en falsk voldtekt av forskjellige grunner, men de aller fleste anmeldte voldtektssakene er ren og skjær voldtekt - få det nå inn i hodene! Og frem til 1972, ja! Hvilket år lever vi i nå, mon tro...? Tror du må sjekke kalenderen Jeg får rett og slett vondt inni meg hver gang en jente blir kalt for en hore utfortjent, noe som skjer ofte. Hvorfor skal det være mer rett å kalle kvinner for horer i forhold til menn? Og det er en grunn til at man først og fremst tenker på menn når det er snakk om voldtekter når det er de som oftest utfører voldtektene. Kvinner voldtar også, men overhodet ikke så mye som i forhold til mennene. Det er fakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 26. oktober 2010 #158 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Nå har jeg bare lest den første siden av debatten, og skummet gjennom den siste. Og en seriøs diskusjon utvikler seg som vanlig til et merkelig sammensurium av hva kvinner bør gjøre annerledes, og at fornuftige kvinner ikke blir voldtatt. Hvor kommer alt dette fra når utgangspunktet er straffelengden for voldtekt? Forresten, - bare en liten forresten, - forresten så er det ikke bare damer som skal definere hva som er voldtekt. Voldtekt er godt definert i lovverket, og det er det ikke kvinner alene som står for. Det er nettopp derfor vi har et rettssystem, slik at kvinner som påstår at de har blitt voldtatt (om det er reelt eller ikke) ikke i seg selv dømmer og utsteder straff. Hva er problemet? For øvrig er jeg enig med ts BabyBlue i at vi har et problem. Samtidig er jeg glad for at det er en gradering av straff, da voldtekter og seksuelle overgrep kommer i mange former. Jeg vet ikke hva som skal til for å oppnå absolutt minstestraff (14 dager ved grov uaktsom voldtekt), men jeg er altså glad for at man kan idømme noen en straff selv om den ikke kvalifiserer til øvre strafferamme. Når det gjelder nøyaktig hvilke saker som får svært lave straffer, vet jeg ikke nok om det. Endret 26. oktober 2010 av Vera Vinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. oktober 2010 #159 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Røff sex er ikke det samme som voldtekt: og det forstår de aller fleste. Hvorfor driver en haug med menn her å fremstille voldtektsmenn som offre? Ja, det er noen kvinner som ljuger på seg en falsk voldtekt av forskjellige grunner, men de aller fleste anmeldte voldtektssakene er ren og skjær voldtekt - få det nå inn i hodene! Og frem til 1972, ja! Hvilket år lever vi i nå, mon tro...? Tror du må sjekke kalenderen Jeg får rett og slett vondt inni meg hver gang en jente blir kalt for en hore utfortjent, noe som skjer ofte. Hvorfor skal det være mer rett å kalle kvinner for horer i forhold til menn? Og det er en grunn til at man først og fremst tenker på menn når det er snakk om voldtekter når det er de som oftest utfører voldtektene. Kvinner voldtar også, men overhodet ikke så mye som i forhold til mennene. Det er fakta. SÅÅ enig med deg Babyblue Er så trist at man i 2010 har samme kvinnesyn som i 1950. Jenter som ligger med mange er horer, og hvis de blir voldtatt er det deres egen feil mens menn som gjør det samme er helter, eller man må jo forstå at siden de er menn klarer de ikke å styre sine lyster, ergo kan de ikke for at de blir voldtektsforbrytere. SÅÅ kvalmt med slike holdninger og så forskrudde at jeg har ikke ord. Endret 26. oktober 2010 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 1. november 2010 #160 Del Skrevet 1. november 2010 "En britisk kvinne er fengslet i tre år etter falsk voldtektsanklage." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå