Gå til innhold

Barn i magen....


monja

Anbefalte innlegg

I dag er det mandag 26. april. Du går nå i 19. svangerskapsuke og har 154 dager (22 uker) til termin mandag 27. september 2004.

Uke 19: Junior er nå 22,5 centimeter lang og veier 280 gram. Babyens øyne er åpne.Nå vil fosteret dekkes av små hår på hele kroppen som heter LANUGO. Disse forsvinner igjen når fosteret er rundt 36-37 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil også ha det inn med teskje, Monja! Vil du si hvilken svensk nettside du fikk alle datoene fra?

Koselig å planlegge barnetøyinnkjøp, ikke sant? Jeg forsøker å ikke gå amok, for alle rundt med sier at vi kommer til å få så mye. Men en smekke som det står "I love my daddy" på, klarte jeg ikke å motstå! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: det var liv der!!!!!!!!!!! Masse liv! Blir h*n sånn etter at h*n er begynt å gå blir iallefall mamma'n og pappa'n spreke som få :o

Og jordmor sjekka alt av indre organer og det så fint ut. Alt var på plass og fungerte som det skulle. Bebisen drakk fostervann hele tiden og vi fikk se hvordan det forsvant nedover spiserøret og til magesekken. Var moro å se. Den klødde seg også i hodet, sparka med beina og dro i navlestrengen....Kosa seg masse.

Mannen? Jo, mannen var helt vill han. Hadde bebisen på monitor i over 30 minutter og han spurte om alt mulig. Den vordene mor kom ikke til et sekund, men det gjør jo ikke noe, for vi hadde vel i bunn og grunn de samme spørsmålene.

Dessverre ville ikke den lille vise oss kjønn idag, men vi fikk ny time til uke 32 - "vekstkontroll" kalte jordmor det - for å prøve å se det da. Normalt sett gjør ikke sykehuset sånt, men det var for å være snill sa jordmor. Liker alle som er snille jeg :wink:

Og så fikk jeg vite at idag er bebisen 18+5 uker gammel, så jeg er inne i uke 20 alt på lørdag istedet for på tirsdag :wink: Snart er vi halvgått....

Termin: 28. september.....1 dag etter min egen menstermin, men hele 6 dager før terminen min faste jordmor hadde satt - og takk for det :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen! Så fint å høre at alt er bra.

Jeg vil også ha det inn med teskje, Monja! Vil du si hvilken svensk nettside du fikk alle datoene fra?

Jeg også! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å stenge graviditetsdagboka mi. Det blir bare kluss for meg å skulle skrive i to dagbøker. Dem som vil følge meg og junior videre i svangerskapet er hjertelig velkomne i Kladden min....!!! Håper vi ses der!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...