Gå til innhold

Barn i magen....


monja

Anbefalte innlegg

Du må ikke sove på magen :riste:

Formen blir bedre som regel etter passerte

tolv uker..

Drikk mye vann og sov når du kan ;)

Forlenge sykmelding tror jeg er lurt ja..

Tar du jern (Hemofer) tabletter ?

Klem Jinx :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg legger meg ikke på magen i bevisst tilstand, men våkner av at jeg har rulla rundt på den og det er vondt....auau. Prøver å ligge mest mulig på siden, men det er ikke så enkelt å passe på det når jeg er i drømmeland :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+0

I dag er det tirsdag 9. mars. Du går nå i 12. svangerskapsuke og har 202 dager (29 uker) til termin mandag 27. september 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Tida går så fort, monja! 12. uke alt! :)

Håper legen din gir deg den sykemeldinga du trenger!

Kos deg med magen!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Befruktet cirka: 6.januar 2004

Fosterets mest sårbare periode er fra: 27. januar 2004

...og varer til: 9. mars 2004

De viktigste organene er utviklet: 9. mars 2004

Riskoen for spontanabort avtar: 16. mars 2004

Fosterbevegelser er som regel merkbare: 4. mai 2004

Et for tidlig født barn kan overleve: 15. juni 2004

Svangerskapspermisjonen bør senest begynne: 7. september 2004

Antatt termin: 27. september 2004

En sånn liten moro ting fra barnemix.no. Greit for å ha noe å se fram til. Neste dato å se fram til er 16. mars - den første "pust lettere dagen".

Skal til legen i morgen, Kverula, og jammen skal han få skrive sykmelding ja. Er helt utslått på dagene nå jeg. Greit med sykmelding inntil jeg kjenner meg friskere og mer pigg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er på en liten rundtur her inne for å ønske alle sammen en flott helg, og nå er turen kommet til deg

Ha en riktig god helg !!

Gratulerer med 12 uker, tenk tiden har gått så fort :o

Skal straks igang med :husarbeid: for helga, kan ikke si at jeg gleder meg så veldig, men det må jo gjøres :roll: . Og det er jo ikke så lett å få gjort noe når man har en liten en som vil ha oppmerksomhet helst hele tida, og en 2,5 åring som er " høy" på druer.

Tror vi har et sånt arvelig avhengighetsforhold her i heimen, jeg er avhengig av sjokolade :oops: og Emil av druer, sånne grønne uten stein.

Aner ikke hvor mange kilo det går med i løpet av en uke, men det føles som om jeg handler druer HVER dag.

Får vel trøste meg med at druer er billig for tiden, verre er det med sjokoladeforbruket mitt :oops:

Jeg får si som Jon Eikemo:

I morgon skal eg byrja eit nytt og betre liv............trur eg !! :ler:

Jaja, jeg får vel sette igang her, hybelkaninene tar snart overtaket her :ler:

Helge :klem2: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11+4

Nesten et under at jeg er våken enda. Og i morges sov jeg faktisk helt til klokka 10 :o Mannen var storfornøyd emd at jeg ikke våkna klokka halv 8 og vekte hele huset samtidig. Hele huset = meg, han og voffen :ler: Har en tendens til å gjøre det jeg :Hehe:

Nå er vi snart kommet til den magiske, første "puste-litt-lettere-ut-dagen". Tirsdag skal jeg etter de foreløpige beregningene fra meg selv, legen min og UL - legen tippe over i uke 13, og den største faren for spontanabort er over. Det blir en lettelse...puh....

De siste dagene har det vært forholdsvis rolig i magen min, og det har ikke vært så mange stamminger heller. Deilig, men det er av og til nesten så jeg lurer på om det er noen der inne da?!? Ikke at jeg trenger å bekymre meg, for det tar ikke lange tiden før det vokser litt mer....(au...)

Igår kom mannen hjem med støttestrømper til meg. Snille mannen min... Det var skikkelig stramme saker da. Satt jo nesten fast med hånden da jeg skulle dra dem på meg for å prøve.... :ler2: Men da de omsider kom på kjentes det ut som om foten min svevde....deilig :wink: Jeg bruker dem ikke nå da, men sikkert kjekt å ha til beina svulmer :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt meg....eh...oss....3 bøker fra Bokkilden:

FORELDRE FOR FØRSTE GANG

Denne oppslagsboken for alle førstegangsforeldre viser hva svangerskapet, fødselen og omstillingen til foreldrerollen virkelig innebærer. Samtidig inneholder den alt grunnleggende om barnepass og stell.

DEN STORE BOKEN OM BARNET

Dette er en omfattende, men lettfattelig håndbok for foreldre. Boken tar grundig for seg alle barnets behov, og gir trygghet og veiledning i alt fra hverdagens stellerutiner til barnets tilpasning til samfunnet.

BARN OG SØVN

Alle foreldre er opptatt av søvn. Vi er bekymret for at spedbarnet ikke sover hele natten, at smårollingen sovner så sent, at barnehagebarnet våkner tidlig og vil leke - i flere timer før vi er klare til å møte dagen. Denne boken gir velprøvde råd og vink om hvordan du kan hjelpe barnet og deg selv til å få bedre nattesøvn.

Så har iallefall jeg lesestoff for en god stund framover :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det mandag 15. mars. Du går nå i 13. svangerskapsuke og har 196 dager (28 uker) til termin mandag 27. september 2004.

Uke 13: Fosteret er nå ca 11 centimeter langt og veier 60 gram. Hele skjelettet er dannet, men mye av det er fortsatt brusk. Det blir til ben sakte men sikkert, en prosess som foregår frem til etter fødselen

Fikk tilbud om å kjøpe:

Voksipose

Sprinkelseng

Vipestol

Spedbarnsbilstol

samlet til en total sum av 1500 kroner idag. Det synes jeg høres billig ut. Vi får se litt på det.

Det er rolig der nede for tiden, men jeg har aldri hatt så ømme pupper før, som jeg har idag :grine: Det er jo vondt bare man kjører på humpete vei. Vanskelig å la være ettersom det ikke er annet en teleløsning her og bilen kaster seg både til høyre og venstre (2x :grine: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD (dvs dyr) bh er tingen :)

ha, bare ha det....

Hørtes billig ut den "pakken" der ja..

Ny voksipose koster jo ca 1800 kr..

Men det er jo litt gøy å kjøpe helt nytt til den førstefødte da;)

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det mandag 22. mars. Du går nå i 14. svangerskapsuke og har 189 dager (27 uker) til termin mandag 27. september 2004.

Uke 14: Babyen din veier nå 80 gram og er 12.5 centimeter lang. Barnet har faktisk blitt litt lengre fra topp til tå enn det som er diameteren på hodet når det er tid for fødsel

12+6 idag, så jeg er nok ikke innen i uke 14 før i morgen, men hu hei som det går. Får bare nyte tiden nå som den flyr avsted, for den stopper nok opp etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bøkene kan anbefales!

Samt 2 bøker av Gro Nylander: På vei og Mamma for første gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det mandag 29. mars. Du går nå i 15. svangerskapsuke og har 182 dager (26 uker) til termin mandag 27. september 2004.

Uke 15: Babyen er nå 14 centimeter lang og veier 105 gram, omtrent like mye som en vanlig brødskive

Skal til jordmor i morgen. Blir godt å komme dit og kanskje få høre hjertelyd, for det har vært mystisk stille i det siste. Har ikke hatt så mye strekkinger, men kvalmen som kommer snikende utover dagen er vedvarende. Sover dessuten fryktelig dårlig på natten. Ligger med en dyne mellom beina (når jeg sover på siden), men likevel ligger jeg ikke godt :( Så jeg er trøtt hele dagen, men ikke så trøtt at jeg må sove på dagen. Det er jo positivt. Men jeg skal til legen den 1 april, og jeg skal få utvida sykmeldinga mi litt til. Tviler på at det blir noe problem :wink:

Mannen gleder seg litt ekstra til jordmortimen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare du som synes tiden flyr nå. Glad det går mot sommer og lysere tider, for da går dagene litt kjappere enn om vinteren. Gjør meg ingenting å være sykmeldt nå, for jeg har noe å fylle dagene med. Men jeg savner jo jobben litt da (men ikke det å stå opp hver morgen klokka halv 5 :kvalm: )

Idag fikk vi tak i vogn. Litt tidlig, men den kosta oss litt over 500 kroner, så det er verdt det. Og liker jeg den ikke likevel kjøper jeg ny :wink: Når vi får den skal den få stå i kjelleren sammen med seng og div som vi skal få tak i utover våren.

Siden gubben mest trolig får restskatt :( blir det nok så vi må belage oss på å kjøpe etterhvert. Men jeg skal innom på QXL etterhvert for å se om vi finner billige ting som egentlig er ganske så kostbare. Vi får se.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo nevne at det ble en Brio Kombivogn. Så helt grei ut den - men så kjøper jo jeg bil etter fargen og da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første time til jordmor idag. Var helt grei hun, men hun prata jo så masse at jeg ble helt susa i hodet. Ikke hadde jeg noe å spørre om heller (takk jenter :kyss: ), så det ble litt anstrengt følte jeg. Kan alt jeg..... :ler2:

Hb hadde gått ned 0,2 fra 12,6 til 12,4 på 20 dager. (Ikke ille for meg som ikke har hatt over 10 før)

BT var gått ned fra 140/90 til 130/80 (puh.....)

og jeg har lagt på meg totalt tre kilo siden jeg ble gravid.....(sikkert ikke festa seg enda alt smågodtet fra RIMI :wink: )

Fikk ikke høre hjertelyd, fordi de på gyn.pol.klinikk ikke ville at hun skulle høre på den før etter ordinær UL :-x De var visstnok lei av at det kom overnervøse vordende mødre som de ikke har funnet hjertelyd til :tunge1: Så jeg må vente til neste time 3 mai.......knurr.....

Fikk endel lektyre jeg skal se gjennom da.

Og så mente hun at jeg har termin rundt 2 oktober :evil:

*har fått alt mellom 27 sept og 2 okt nå da, men jeg er uansett i uke 15 :Hehe: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetime idag klokka 13.00.

Helt greit det, for jeg kommer til å spørre om å få utvida sykmelding. Er skikkelig trøtt når jeg står opp for jeg får ikke sove skikkelig om natta. Finner ikke noen god stilling og ligger der og vrir meg hele natta. Det er slitsomt og bare tanken på å stå opp klokka 5 gjør meg

kvalm(ere) :kvalm: Så jeg er definitivt ikke i form til å jobbe føler jeg. Synes i bunn og grunn det er ekkelt å spørre om sykmelding også, men jeg kommer ikke til å presse meg på jobb altså. Skal ta vare på meg selv nå (og den lille...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykmeldt ut april. kanskje like greit det. Legen skrev at jeg er sykmeldt for problemer med rygg, kvalme og slapphet (enda jeg ikke kjenner vondter i ryggen enda?!?).

Fikk høre at jernlageret mitt er på 113, og det var knallbra sa han. Imponert over hvor høyt det var jeg, for sist (for et par år siden) var det under 30. Sikkert på grunn av alle vitaminer jeg tar det. Bra at jeg slipper unna jerntabletter iallefall. Hadde litt lavt stoffskifte, men ikke lavere enn at jeg kan leve med det. Og det kom mest trolig av graviditeten.

Fikk ikke ny time, men måtte ringe om jeg følte at sykmeldinga må forlenges....

Idag har det også strukket seg litt, for jeg har hatt "mensmurringer" i ryggen i perioder idag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...