Gå til innhold

Barn i magen....


monja

Anbefalte innlegg

Syns Emil og Leah er kjempefine navn! Har dere tenkt på det lenge, eller har dere kommet på dem nå? Er de enstemmig vedtatt eller har dere hatt ulike ønsker?

Vil dere forresten vite hvilket kjønn babyen deres har før fødselen?

Ønsker dere ei fin helg!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag har jeg vært litt bekymret, for jeg kjenner ikke noen tegn fra magen min, men disse murringene trenger jo ikke å komme hver dag, så det er nok bare å ta det med ro. Det var iallefall full aktivitet i går, så det er vel hviledag nå da :wink:

Men det er litt merkelig det der: kjenner man smerter blir man urolig og er det helt stille blir man urolig :roll: Uansett har jeg legetime på onsdag og innen det har jeg nok kjent masse liv i muskler og livmor som tøyes og strekkes :ler:

Vi ble enige om Leah og Emil umiddelbart, men nå lurer vi på om det kanskje blir et dobbeltnavn til slutt da. Mye vanskeligere å finne på det andre navnet da. Skal liksom passe. Men vi har ikke hatt noen uenigheter i forbindelse med navn (vi er sjelden uenige vi :wink: ). Begge ville ha navn som er korte og enkle og da passa de perfekt. Leah har jeg tenkt på et par år nå, men Emil kom plutselig en dag.

Når vi skal på UL i uke 18 skal vi prøve å finne ut hva slags kjønn babyen har. Jeg er fryktelig nysgjerrig, og mannen min ble litt "smittet" av det, så vi ble enige om at vi vil vite. Men vi tipper på gutt begge to. Og aller først skal vi jo prøve å komme oss til uke 18 uten komplikasjoner da :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+4 idag :-D

Var tli førstegangskontroll til fastlegen min på onsdag. Og han fastslo at alt var helt perfekt og at det var jo deilig å høre. Skal på ny time hos han den 5. mars, så det er relativt tett oppfølging da. Fikk tatt masse blodprøver, og urinprøve og halsprøve :o Og fikk svar på tre av dem - som var helt normale.

Skal på UL torsdag 26. februar, og det gleder jeg meg til. Det gjør også mannen, som ikke var med inn på den forrige UL'en. Fikk ikke være med for meg han da :o

Har allerede vokst ut av arbeidsbuksa mi, og det er deilig, for den er fryktelig ekkel å bruke :Hehe: Nå får jeg bruke en privat, magevennlig, bukse :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Hei Monja!

Gratulerer med lille babyen i magen!! :blomst: Vittig med navnevalget ditt, for en jeg kjener har en datter og en sønn, og de heter intet mindre enn Leah og Emil!! Så jeg er så vant til å høre navnene sammen, og synes de er kjempefine!

Ha en fin helg!!

Klem fra en som håper på å joine gravide-gjengen på KG snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Ville bare gratulere med en liten Emil eller Leah i magen!

Kjempeflotte navn du har valgt! :)

Lykke til på UL-en på torsdag, håper den vi vise dere om det er en gutt eller pike da!

Klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+2

Synes det går så fort framover jeg. Enda i allefall. Tenk at jeg allerede er inne i uke 10 nå, "bare" 30 igjen :ler:

Har vært våken siden klokka halv 7, for jeg fikk skikkelig luft i magen og da nytter det ikke å sove uansett. Men det er jo ikke så ille da, for det betyr mer tid her :ler2:

De siste dagene har vært fine. Ikke for mye strekkinger i magen og det har vært ganske så rolig. Det er litt deilig, for jeg tror jeg blir gal av disse strekkingene og stikkingen i mage og lyske :sur: Heldigvis er det ikke så ofte nå. Og idag skal vi på UL. Mannen skal være med denne gangen og han er temmelig spent ja. Stakkaren fikk jo ikke være med forrige gang, så det blir litt ekstra gøy for han idag da. Jeg vet ikke om barnet vil avsløre kjønnet så tidlig, men legen mente man kunne begynne å ane hva det blir rundt denne tiden. Så vi får se. Er så nysgjerrig, og selv om ei venninne av meg sier at det tar vekk litt av "belønningen" ved fødselen å vite kjønn på forhånd bryr jeg meg ikke om det. Så nysgjerrig som jeg er hadde jeg aldri tilgitt meg selv om jeg ikke fikk vite det :wink: Og er det for tidlig idag kommer det en ny UL i uke 18 - og der vises det iallefall - om bebisen vil det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg er litt sånn som din venninne jeg, synes det skal være en overraskelse.

Skjønner selvsagt kjempegodt de som vil vite det, jeg er jo hypernysgjerrig selv og vet ikke om jeg vil klare å "holde meg" når min tid en gang kommer, men jeg har litt lyst til å ikke vite det...

Uansett... jeg forventer at vi får vite hva du får vite da :)

Emil eller Leah :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om det var en temmelig kry gubbe som satt sammen med meg på UL igår. Måtte le for meg selv for han så ut som en unge i en godteributikk synes jeg :lol:

Men legen fortalte han hva de så og pekte på hjertet, hodet, navlestreng etc. Aldri sett mannen så oppslukt kan jeg fortelle. Og det var en pappa med høyt hevet hode som gikk ut fra UL :ler2: Gleder seg iallefall ikke mindre nå.

Jeg synes det var utrolig deilig å få se den lille igjen - og h*n har vokst. Og denne uka skal h*n vokse ytterligere 2 cm :sjokk: Det går jammen meg unna nå.

Er på jobb akkurat i skrivende stund, men skal hjem nå.....JEJ!!!! :-D Så skal jeg spise litt - er kvalm - før vi drar til Trondheim på shopping :Hehe:

GOD HELG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns jeg ser mannen ja...Så herlig det må være å dele noe sånt sammen, monja - nyyyt det!

Lykke til i de neste 30!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig å lese om den fine tiden du er i nå. Kjenner igjen det med å ha med mannen på ul ja..de blir jo helt gale... :ler: , den som spurte om alt mulig og var mest ivrig av oss to var jo han!

Det med å vite kjønn..vi visste jo, og må bare si at jeg brydde meg ikke om akkurat det da han kom til verden, var jo spent på hvordan han så ut. Så det er nok av spenning.Hvem ligner han på, hårfarge, lengde, vekt og mye mye mer!!! :) Vi synes det var koselig å vite at det ble en gutt, da ble det jo Lukas fra den dagen vi var på ul.

-jeg ser du har navnene klare, to flotte navn er det i hvertfall!!

Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet!!

Klem fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mayamor

Samboer lyste opp som et lite barn på ultralyden...

Til tross for at dette var hans 4 barn... :kline:

Og jeg som var redd at han ikke skulle bry seg like mye denne gangen... :oops:

De er skjønne disse mennene våre... :kyss:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monja

Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din, og det har vært så artig lesning, du skriver så bra :wink:

Og : Gratulerer med baby i magen !! :tommelsmil:

Også så skjønne navn du hadde valgt da !! Jeg har selv en sønn som heter Emil, han er min lille sjarmør, nest etter lillebroren Viljar, som er mammas lille gull :hjerter:

Ønsker deg masse lykke til i svangerskapet, du har så masse å glede deg til !!!

Hilsen Pludre som bor i hybelen noen hakk under deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at hele baby-opplevelsen blir mer virkelig for mennene når de får se vidunderet på UL-skjermen - de opplever jo ikke alle de andre forandringene til å begynne med slik som vi gjør. Nå kan du bare glede deg til han kan kjenne sparkene - det synes Kaktusmannen er kjempekoslig og kan ligge å pludre med babyen lenge på kvelden... :-)

Regner med at det var for tidlig å si noe om kjønn da? Vi har valgt å ikke vite - selv om jeg må innrømme at jeg har vært litt nysgjerrig. Pga. litt humper i veien har jeg hatt flere muligheter til å få vite det... men har klart å la være!

Godt å høre at formen er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+5 idag :-D

Tenk at jeg er inne i min 11. uke allerede. 9. mars minsker faren for abort og 16 mars er den første "puste-lettet-ut" dagen. Det er deilig.

UKE 11

Fosteret veier ca 25 gram og er 7,5 centimeter langt. Det kan bevege fingrene noe. Ganehalvdelene gror sammen og stemmebåndene er der.

Pica er en beryktet svangerskaps dille som det verserer mange morsomme historier rundt. Har du noen gode mottas de med takk til siden med de gode historiene. En del gravide får diller på en bestemt lukt eller smak og bare må ha det koste hva det koste vil og det er gjerne mannen det går utover for han må skaffe det.

Da jeg begynte på sykepleierhøgskolen i Drammen ble vi vist et lite hull i veggen på hybelhuset, det var en tidligere student som var blitt gravid og hadde fått pica på murpuss!! Selv fikk jeg dilla på riskaker, de der forferdelig tørre du får kjøpt i butikken. Nå kan jeg ikke fordra dem, men de var vidunderlige en periode i livet mitt!

Det du kan gjøre er å prøve å finne ut om du har noen form for mangel av stoffer som kroppen din trenger, vitaminer eller mineraler. I den første graviditeten min var jeg fryktelig melketørst og jeg hadde også veldig vondt under føttene mine etter hvert. Etter å ha fått det gode råd av en onkel som var lege å begynne å spise kalktabletter, forsvant både melketørsten og smertene under føttene mine.

Hvis det er noe du får dilla på så tenk etter på hva det inneholder og sjekk om det er noe du kan få tilført på annet hvis enn å spise avispapir eller murpuss.

På samme måte vil det være smaker og lukter som du absolutt ikke utstår. Da er det å prøve å unngå disse, det kan jo ikke alltid være like lett. Det kan være ting som du i utgangspunktet tenker at høres helt nydelig ut å sette til livs, men så når det ligger der foran deg på tallerkenen så er det definitivt ikke noe du kunne tenke deg la passere inn i munnen. De aller fleste har heldigvis stor forståelse for at man er litt rar når du er gravid. Har du sterkt parfymerte vaskemidler eller parfymer av noe slag kan det hjelpe å rydde dem bort for en periode.

Følelsene er jo helt på tur og også dette kan være slitsomt. Det er ikke alltid like greit å begynne å stortute for helt merkelige ting. Jeg kunne nesten ikke se nyhetene på et helt år fordi jeg syntes alt var så trist eller opprørende, det fortsatte nemlig en god stund mens jeg ammet. Det i kombinasjon med ammetåka gjorde at livet ikke dreide seg om så veldig mye mer enn den førstefødte og meg selv.

Så dere som venter deres første barn; vær forberedt og nyt det! Ikke planlegg 150 ting som du skal gjøre etter at babyen er født, bruk tida sammen alle tre og bli kjent, dette er faktisk noe av det viktigste du/dere gjør her i livet

Fikk brev fra sykehuset i går. UL 29. april klokka 11 :-D

Men huff, det er da så lenge til.... :sur:

Plages med at jeg sover dårlig om natta. Vondt å sove på magen og jeg klare ikke å sove lenger enn til senest halv åtte. Noe som medfører st jeg er lite sosial og må finne senga før Hotell Cæsar begynner :evil: Skal til legn på onsdag, så jeg skal spørre om muligheten til å få forlenga sykmeldinga til det verste går over. Dessuten plages jeg med hodepine og noe kvalme :kvalm: Men jeg skal ikke klage.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...