Gå til innhold

Barn i magen....


monja

Anbefalte innlegg

HVAAA? :D

Det var vel ikke så vanskelig? :wink:

Aha..derfor du har vært litt "fraværende" i det siste. Get it!

GRATULERER TIL DEG OG MONJAMANNEN.

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! :D

..Ekstra stas at du har termin dagen før bursdagen min da.. kommer heeelt sikkert til å komme den 29.. en fantastisk dag å bli født på..! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYE MED GRAVIDITETEN MONJA!!! :D

Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skulle gratulere deg, her eller der eller begge steder, men nå gjorde jeg det her... Ville også vente med å gratulere til du var helt sikker, istedet for å trekke tilbake gratulasjonen i dag... Kall meg gjerne overforsiktig, men jeg har ikke så mye peiling på Clear Blue tester og sånt jeg... :ler:

Kjempeglad på din og Monjamannens vegne i allefall!

Hilsen Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Gled deg til en fantastisk tid!!

Nå er det vel på tide for meg å komme over til generell for jeg er ikke gravid så det smeller etter..Må jo gi plass til nye gravide!!

Klem fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte:De hjerteligste gratulasjoner Monja vennen min :hjerte:

Nå ble jeg kjempe glad ja..

*sitter her å stråler*

:hjerter:

Mange klemmer fra Jinx

:kyss::hjerte::kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle lykkeønskninger :kyss:

Det har vel ikke akkurat gått opp for meg at det faktisk er en baby som holder på å forme seg inni magen min, men det kommer vel mer når jeg skal til legen 18. februar. Synes det er flott at jeg bare måtte vente 14 dager på time - til tross for at han egentlig ikke hadde tid før laaangt ute i mars. Godt at de setter av noen timer til "annet bruk" også. Venninna mi måtte vente 5 uker før hun kom til legen hun :o

Jeg er også i god form, og har ikke vært uvel på morgenen. Får det mest på ettermiddagen jeg og middagen går stort sett rett i do. Håper det går over snart da. Ellers er det ømme bryster som plager meg mest, men det holder på å avta nå det også.

Gleder meg masse til den første risikotiden er over - ca 9. mars, for det er jo ikke fritt for at det er litt bekymringer ute og går - men jeg er ikke hysterisk, og lever stort sett som normalt.

Vi er så lykkelige :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom Kladden din og gratulert deg, men det er på plass med en gratulasjon her også, selvfølgelig!

GRATULERER SÅ MYE, VENNEN MIN!!!

Tenk at dere bare var offisielle prøvere i 1 mnd før dere fikk full klaff - det må være så herlig! Gleder meg med dere og ønsker dere alt godt framover!!!

Skal bli så moro å følge med i dagboka di!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!!

Hvordan er formen? :) Det var SÅ utrolig kos å høre at du er gravid! Blir så spennende å følge deg og graviditeten, du har så mye å se fram til.

Det var jo bra at du fikk komme så snart til legen, men en skulle jo tro at dette på en måte er en hastesak? Jeg fikk komme på dagen da jeg ringte og sa jeg var gravid...Men det kan hende at det er forskjellig fra plass til plass.

Forstår godt at dere er lykkelige, det har dere all grunn til!! :wink:

Kos deg masse med graviditeten Monja, jeg skal følge med på oppdateringene!!!!!

Stor klem fra Eowyn og lillegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lykkelige omstendigheter.

Vi har jo termin omtrent samtidig, skal bli gøy å følge deg i tiden fremover.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt terminkalkulator for å regne fra første dag i siste mensperiode, og fant selv fram til slutten av september. Men etterhvert begynte det å gå opp for meg at jeg faktisk fikk vonde bryster i midten av desember, og at jeg rett etter jul hadde en og annen morgen jeg følte meg kvalm. Det har fått meg til å stusse på når jeg egentlig har termin?!? Jeg hadde en liten blødning 23. desember og regnet den som første mensdag i siste periode - men blødningen var jo bare bittelitt akkurat den dagen. Har ikke hatt skikkelig mens siden 26 november så jeg er nok litt spent på hva legen sier når jeg skal dit 18. februar. Måtte bare få undre litt høyt her for det er jo så lenge til jeg skal til legen enda, og tiden går jo så treigt nå..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Kan ha vært en festeblødning det da, og at du derfor er en måned lenger kommet enn du trur... blir spennende å høre hva legen sier ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på UL og sett den lille inne i meg idag :D Ringte legevakten på sykehuset i går kveld og spurte om jeg kunne ta en paracet eller noe mot "mensmurringene" som følge av at livmora utvider seg. Fikk snakke med vakthavende og han sa det var greit.

*men jeg tok ingen da :wink: *

Klokka 23 ringte han tilbake til meg og sa han ville ha meg på UL idag. For å være sikker på at det ikke var festet utenfor livmora :o Ikke at han trodde det, men for å være på den sikre siden :Nikke:

*uvant å møte sånn omtanke fra en lege :ler: *

Møtte på UL idag, og etter mye om og men (både utvendig og innvendig UL) så han en fostersekk og et lite foster. Og jeg fikk se et lite :hjerte: som pulserte. Men h*n gjemte seg godt da. Ville liksom ikke vise seg fram for mamma'n sin. Skal tilbake den 26. februar på ny UL :wink: Og da skal pappa'n h*ns være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legen mente bebisen har 7 fullgåtte uker bak seg - ut ifra det han så på UL..... :D

UKE 7: Terminen har feilmargin med pluss/minus 14 dager!

Det lille underet er nå 1,5 cm langt, på størrelse med tommelfingerneglen din, helt uvitende om hva slags forandringer den er i ferd med å sette i gang.

Fordi vi alle er litt forskjellige i størrelse vil selvfølgelig også størrelsen på fosteret variere fra person til person både i vekt og lengde, derfor blir det litt ca mål her, men jeg har tatt utgangspunkt i forskjellige bøker og funnet en gylden middelvekt.

Fordi vi er forskjellige er også svangerskapene våre av forskjellig lengde, terminberegningen er også basert på et gjennomsnitt. Dette gjelder både termin naegele, som regnes ut etter siste mens og ultralyd termin som regnes ut i fra fosterets størrelse rundt 17. svangerskapsuke. Begge opererer med en feilmargin på pluss-minus 14 dager rundt den termindagen du får.

Det kan hende at du allerede merker at du er mer trett enn vanlig og at du trenger en ekstra hvil i løpet av dagen. Det kan være en nyttig investering fordi du også har en tendens til å bli mer kvalm når du er trett.

Begynnende morgenkvalme vil kunne være merkbar hos noen nå. Da er det viktig for deg med en rolig oppvåkning på morgenen om du kan få det til. At den første maten du spiser er mild og ikke tungt fordøyelig. Det kan være lurt å vente med både te og kaffe til litt lenger utpå dagen når du har kommet skikkelig i gang. Jeg fikk det gode råd å drikke eplemost/eplejuice utblandet i farris, og det hjalp meg mot kvalmen.

Te med ingefær i kan også hjelpe. Noen sverger til b-vitaminer om morgenen.

Noen kan få edderkoppnett lignende rødfargete striper på bena. Disse er forårsaket av de hormonelle forandringene i svangerskapet og forsvinner etter at babyen er født.

Varicer eller åreknuter er derimot litt mer permanente. De er mer hovne og plagsomme i graviditeten og går noe tilbake etter fødselen, men vil aldri forsvinne helt.

Dersom du har mye av det i familien kan det være lurt å prøve å forebygge litt. De har også en tendens til å bli verre fra graviditet til graviditet.

Det er flere årsaker til at det oppstår i tillegg til at du kan være arvelig disponert. Det økte presset fra livmoren på venene i bekkenet, økt trykk på leggvenene, det økte blodvolumet og graviditetshormoner som gjør at venene utvider seg.

Plagene med dette varierer fra lett smerte til en kraftig relativt kronisk smerte hos de som har det ille. Hos noen må åreknutene opereres dersom det er veldig plagsomt, men det er ikke før etter fødselen, og da blir det litt bedre for de fleste uansett.

Det du kan gjøre for å unngå å få varicer er:

1. Å unngå altfor kraftig vektøkning

2. Unngå å stå eller sitte i lengre perioder av gangen. Pass alltid på å ha bena høyere hevet enn hjertet når du ligger eller sitter for dette letter tilbakestrømningen av blodet.

3. Bruk støttestrømper (fåes på apotek eller hos bandagister). Disse bør tas på før du står opp om morgenen og tas av når du legger deg.

4. Pass på at du ikke har på deg sokker som strammer av for blodsirkulasjonen i bena.

5. Å ta en rask spasertur hver dag på 20-30 minutter er også bra for sirkulasjonen.

6. En del leger mener at det kan være bra med c-vitaminer for å holde venene elastiske. Det er i tillegg bra for jernopptaket i kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Gratulerer med baby i magen :-) Det blir spennende å følge en annen septembermage under vekst :) Må innrømme at jeg er skrekkelig misunnelig for at du allerede har fått se nurket.. Jeg vil og :ler:

Vi var jo inne på bryllupsforumet samtidig og nå skal vi altså være på gravidsidene sammen :) Koselig :-)

Må si dere er flinke som allerede har navn klare. Vi er LANGT unna noe som helst i den retningen. Får vel låne navnebøker på biblioteket etterhvert.. Favorittnavnene mine, Adrian og Aurora, liker ikke mannen i det hele tatt nemlig :cry: Kallenavn underveis har vi blitt enige om da: Bim = Barn i Magen :hjerte:

God natt klem fra Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monja

Så fine navn dere har valgt! Har en nevø som heter Emil faktisk.

Ja nå er det ikke lenge igjen til mandag, gleder/gruer meg til da.

Ønsker deg en god helg, pass godt på deg selv og magen din!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...