Gå til innhold

Vårt lille mirakel har kommet til verden

andemor

Anbefalte innlegg

Fantastisk. Og litt freaky. De ser jo unektelig ut som aliens ennå. :ler: Jeg er nå uansett veldig fascinert av hele greia, jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enda en natt med dårlig søvn. Skjønner ikke at det plutselig har blitt så lite plass i blæra mi altså. Magen kjennes oppblåst ut for tida også, så enten har jeg lagt på meg, eller så er det andre ting som skjer der. Antagelig litt av begge. :fnise:

Mannen og jeg fikk snakket godt ut i helga, så nå er alt rosenrødt igjen. :rodmer: Det er litt rart med oss det der. Vi kan ha sånne perioder da hverdagen overmanner oss og alt går i kjedelige rutiner, og vi ikke er så flinke til å være kjærester. Og så snakker vi litt om det, og da er det tilbake til nyforelska-stadiet igjen.

Ha en fin uke dere! Jeg bare gleeeeder meg til å komme hjem til senga om noen timer. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blærekapasiteten blir litt bedre i andre trimester da limoren strekker seg litt oppover. Men etterhvert som den lille fyller mer og mer opp så minker kapasisteten igjen. Spesielt spennende er det når minien sparker rett på blæra!

Også har jeg lært meg at jeg ikke kan drikke noe etter kl 8 på kvelden for da blir jeg løpende på do hele natta!

Så bra dere fant tilbake til det rosenrøde igjen! :rodmer:

Det er så godt når man kjenner det kribler i magen selv om man har vært sammen en stud.

Ønsker deg en super fin mandag selv om du er litt trøtt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 10 uker! :hoppe: Nå føles egentlig ting mye sikrere allerede føler jeg. Den lille er jo faktisk et foster, og ikke et embryo lenger! Ojojoj... Leste at livmora er på størrelse med en grapefrukt nå, men jeg må si jeg lurer fælt på hvor den har gjort av seg! Jeg er jo mer oppblåst og litt større over magen, men en grapefrukt? Nei, den har jeg ikke sett noe til må jeg si. :ler:

Skal nok snart begynne å strikke litt. Har planer om bukse, ullteppe, jakke, og vognpose. Hm... Vi får nå se. Er egentlig mest dumme skuldra som begrenser meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: 10 uker!

Det er god plass til en grapefrukt-size livmor inni oss uten at det vises så godt på utsiden.

Den voksende magen kommer tidsnok til syne!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager på forhånd her, jeg.. Dette blir litt klagete innlegg.. Men bare så det er sagt, så går det egentlig veldig bra her. :sjenert:

Jeg lurer jammen på om jeg har fått meg bekkenløsning. Søren også. :kjefte: Har så vondt i korsryggen, og det har bare blitt verre de siste par dagene. Nå stråler det nedover den ene rumpeballen når jeg går, og det gjør vondt å bøye seg. :tristbla: Har kjent lenge at det har vært på en måte skjørt der, så jeg blir ikke overrasket hvis det er det jeg har fått. Er det mulig... Det skal liksom alltid være noe! Heldigvis skal jeg til fysioterapeut i morgen, så da kan han kanskje gi mer svar på det. Og da er vel fysioterapi gratis? Prøver å lete på NAV, men synes aldri de nettsidene der er til noe hjelp. :murvegg: Men diverse forum snakker om at jeg må få henvisning av lege med "bekkenløsning med gangvansker". Hmmm... Jeg får spørre fysioterapeuten i morgen.

Ellers har jeg funnet ut om svømmebassengtilbudet her på plassen. Det er jo ikke allverden, men jeg tror det er noe jeg bør benytte meg av. Kanskje få med meg ei jeg kjenner som nettopp har født når de har fått vanene litt mer på plass med den lille...

Snart helg dere! :nigo:

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig om du skulle få bekkenløsning allerede nå da!

Selv har jeg det med å stivne i leddene om jeg blir sittende for lenge i ro - men det går seg til etterhvert. Har også i perioder vondt i korsryggen - men det skyldes nok at jeg sitter for mye i løpet av dagen.

Håper fysioen kan komme med noen tips imorgen.

:klemmer: til deg!

Og :hoppendeglad: for at det snart er helg! Også i 2 hele dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det siste fysioterapi-time på en stund. Fikk noen øvelser å gjøre. Ikke noe hokus pokus egentlig. Det er visst ikke bekkenløsning jeg har heldigvis. Er visst bare sånn det kan være å være gravid. Jeg tror jeg bare må gjøre ting litt annerledes framover. Bøye meg i knærne, holde beina samlet når jeg går inn og ut av bilen, ta meg noen rusleturer i løpet av dagen på jobb. Jeg gjorde det i dag, og det fungerer greit. Har ikke like vondt i dag. Også må jeg nok ta det pent med trening. Trene oftere, men ikke så tungt og hardt. Rolig og saaakte. Kjedelig som fy, men bekkenløsning er tross alt mye mer kjedelig. Vi har nok gått litt vel hardt i forhold til formen min på disse kveldsturene også... Men jeg har planen klar nå! En tur hver kveld i passe tempo på ca en halvtime, deretter saaakte øvelser på matte på gulvet i minst en halvtime. Hmmm... Jeg er glad i planer. :fnise:

Nå får jeg få meg middag. Mannen jobber sent, så da tar jeg bare litt restemat.

God helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var bra det ikke var bekkenløsning da hvertfall. :)

Jeg har også hatt noen lignende smerter. Sitter i rumpeballen og sender ilinger nedover. Men de har vært borte i to dager nå så håper de holder seg fraværende :gjeiper:

Ønsker deg en god helg! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og lar frokosten synke før min kjære og jeg skal dra og trene litt. Det ser nydelig ut der ute, men susingen fra vinden tyder på at det er kaldt og surt. Så da er det godt å være inne. :)

Vi skal på festmiddag med jobben til mannen i kveld. En skikkelig rødvin og drinker-anledning, men mannen og jeg holder oss nok alkoholfri begge to. Koselig at han er solidarisk med meg. Eneste som bekymrer meg er at kjolen min er litt stram over magen nå. Men den passer! :biggrin: En måned til, og jeg hadde vært nødt til å kjøpe ny. Og mannen syntes fortsatt den er veldig fin på meg da jeg prøvde den i går, og da er jeg fornøyd.

I går kveld ordnet min kjære til stresslessen med god pute i ryggen til meg sånn at jeg sitter bedre. Jeg har egentlig troen på at det skal hjelpe med litt trening dette. Lurer på å begynne med personlig trening også.. Fint å få litt hjelp, for jeg er så redd for å gjøre noe som kan gjøre det verre. Det føles så skjørt i bekkenområdet, og har gjort det lenge nå. Stikker til hvis jeg hoster eller gjør for brå bevegelser. Huff. Det kan jo ikke være bra. Sorry at jeg bare klager over kroppen min for tida altså. Det er egentlig mest for at jeg skal ha litt oversikt over når og hva slags vondt jeg har. Mulig en liten hypokonder her. :sjenert: Ellers går det altså strålende, så jeg skal jo egentlig ikke klage. :biggrin:

Endret av andemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og god mandag, jenter! Håper dere har hatt en super helg!

Jeg har hatt en rolig og fin helg. Kost meg med min kjære. :rodmer: Vi gikk tidlig fra festmiddagen, og rett hjem i sofaen. :fnise: Deilig. Det er ikke like gøy å være på fest når alle andre har tyllet i seg gode mengder vin, så vi fant ut at det var like greit å dra hjem. Kjolen har blitt så stram over magen, så det var godt å ta den av og ta på kosebuksa! :biggrin:

I går fortalte vi det til den kommende oldemor også. Hun ble jo helt rørt, og satt og snufset der i andre enden av telefonen. Så hun skulle bruke kvelden på å feire! Det var gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en herlig helg for dere!! :)

Jeg slet forresten også med rygg/bekkenvondt før jul, da jeg var sånn ca 14-15 uker. Var helt sikker på at det var bekkenløsning, det var vondt da jeg snudde meg i senga osv, sånne typiske bekkenløsningstegn. Men jeg fikk tips om å gå mye, og etter bare en uke eller to var ryggen helt fin igjen. Nå er det ikke vondt verken der eller i bekkenet (er 23 uker i morgen), og det er så deilig! Så det er absolutt håp for deg også!

Ønsker deg en knakende fin uke, og at rygg/bekken blir bedre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo godt å høre, Dalmore. Skikkelig lettelse faktisk! Føler meg som en gammel kjerring nå. :fnise: Mannen ordner alt som kreves mye bøying, og det er såvidt jeg får lov til å ta ut av oppvaskmaskinen. Snill den mannen, altså. :rodmer: Jeg får nok prøve å gå mye, ja. Det går fint så sant jeg ikke går så veldig hardt. Litt vanskelig å få gått noe særlig på dagtid når man har en travel jobb som krever at man sitter foran pc'n, men det skal nok gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 11 uker! :hoppe: Jeg må snart slutte å feire for hver uke, for jeg synes jeg gjør det her hele tida! :ler: Fosteret er nå på størrelse med en lime. En lime! Som mannen sier; Da er det ikke rart at buksene strammer litt over magen!

I dag ble det den første modifiseringen av en bukse. Det var ikke det at den egentlig var så stram, men det var så ubehagelig å sitte. Så derfor ble det en o-ring (for sånt har vi i kjøkkenskuffen i stedet for strikk :ler: ) gjennom knappehullet, og vips! ble buksa litt større over magen.

Det er travle dager på jobben for tida. Jeg har opplæring på en person, og det er til tider ganske krevende. Rett og slett fordi det er en krevende jobb. I tillegg skal jeg jo prøve å få gjort mine egne oppgaver når jeg blir avbrutt støtt. :) Også er det jo alltid noe. :ler: Hvorfor er det sånn at det aldri kan være mulig å få sitte noen dager i strekk og bare gjøre rutineoppgaver? Det er gøy med stadige utfordringer, men rutineoppgave-haugen blir bare liggende der. Satser på at det blir bedre når denne opplæringen er ferdig.

Mannen har fortalt til ganske mange nå at vi skal få barn. :rodmer: Et par kamerater og noen nærme kollegaer. Selv aner jeg ikke hvordan jeg skal fortelle det til kollegaene mine. Jeg håper egentlig på at det skal komme en anledning der det er naturlig å si det, men jeg skjønner ikke helt hva det skal være. Antagelig blir det ikke før neste jordmortime, der jeg sier "Jeg skal bare på jordmortime, jeg!" :ler: Ellers er det jo ei lita bygd, og ryktene går fort, så man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

o - ring høres lurt ut men hva er det for noe? :klo: jeg trenger også noe slikt :)

:ler: Det er noe min kjære mann bruker til bil og sånt. Rett og slett en slags gummiring! Den er jo veldig stiv og fin i forhold til en strikk da! Du får sikkert tak i noe sånt på biltema. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag igjen. Min kjære overrasket meg med stearinlys og gave til frokosten i dag, så jeg hadde en veldig god start på dagen. :rodmer: Han er så snill mot meg at jeg skjønner ikke at han synes at jeg fortjener det.

Har bestilt boka "verdens beste pappa" til han nå. Tror nok den skal falle i smak. :ler: Det går liksom mer og mer opp for oss at vi skal ha barn, og vi gleder oss så utrolig mye! Et halvt år føles nesten lenge på å vente på den lille krabaten vår. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig fin start på Valentines dagen da :yvonne: Søt mann du har!

Ha en fin uke andemor :klemmer:

EDIT: du er jo 12 uker på vei :danser: :danser: :danser:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Ripsy! Ha en flott uke du også! :)

12 uker ja! Det er jo helt utrolig. :sjokkert: Blir bare mer og mer virkelig det her. :) Synes jeg bare går og venter på neste jordmortime og UL nå. Vil bare høre at alt er i orden med den lille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...