Gå til innhold

Jeg ammer offentlig!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det morsmelk vi snakker om her, min sønn hadde svak lukkemuskel og gulpet mye og ofte. Jeg gav bade erstatning og morsmelk. Gulp fra morsmelk lukter svært lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det morsmelk vi snakker om her, min sønn hadde svak lukkemuskel og gulpet mye og ofte. Jeg gav bade erstatning og morsmelk. Gulp fra morsmelk lukter svært lite.

Vet du hva? Det samme tenker jeg når hunden min gjør fra seg. Det lukter faktisk ikke mye, og jeg har null problem med å plukke det opp. Det betyr ikke at jeg ikke forstår at det kan lukte helt forjævlig for andre. Er vel ikke unormalt at mødre blir ganske immune mot vond lukt fra egne barn, akkurat som jeg er relativt immun mot lukt fra hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulp fra morsmelk lukter svært lite.

Nei, det gjør det ikke. :riste: Grunnen til at du synes det lukter svært lite er vel att du har blitt vant til lukten. For oss andre er det derimot en ram spylukt som slår mot en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør det ikke. :riste: Grunnen til at du synes det lukter svært lite er vel att du har blitt vant til lukten. For oss andre er det derimot en ram spylukt som slår mot en.

Jeg omgåes barn svært lite, men de få gangene jeg gjør det plages jeg ikke av gulpelukt, og det er ikke fordi jeg er immun, i hvert fall.

Så sterke reaksjoner som enkelte beskriver her grenser til fobier, og det kan dere strengt tatt ikke kreve at andre skal ta hensyn til. Og babyer gulper vel uansett når de har spist, enten de spiser av flaske eller pupp, så hva har dette med amming å gjøre? Eller er poenget at mødre bør holde seg hjemme til babyen er over gulpealder, uansett matemetode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sammenligner luktfri gulp fra et spedbarn med hundedritt så skjønner man jo at det er fobisk ja!

Bare forde du har blitt imun for gulp,så lukter vi andre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En 6 måneders unge trenger ikke å ammes offentlig, da en 6 måneders unge ikke har vondt av å spise annet enn bare morsmelk.

Jeg har ingen forståelse for at man slegner puppen i bordet å koppene fyker vegg-i-mellom. Det går an å være diskret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 6 måneders unge trenger ikke å ammes offentlig, da en 6 måneders unge ikke har vondt av å spise annet enn bare morsmelk.

Jeg har ingen forståelse for at man slegner puppen i bordet å koppene fyker vegg-i-mellom. Det går an å være diskret.

Jøss, slenger damene puppene i bordet så koppene fyker veggimellom der du bor altså?? Skulle jeg likt å sett :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ikke snakke om at det er ganske mange 6 måneder gamle babyer som ikke spiser noe særlig fast føde ;) Det anbefales å fullamme til de er 6 måneder og det tar faktisk overaskende lang tid å venne de til vanlig mat så selv etter at man har begynt med fast føde er melk hovedføden en god stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å se en mamma som slenger puppene omkring seg så koppene fyker veggimellom, jeg også :fnise: Ellers er det riktig det Shade sier, det tar ganske lang til å innføre fast føde for mange, så det er ganske urealistisk å tro at en 6-måneder gammel baby skal sitte pent og spise sin faste føde, bare fordi noen ikke tåler (diskret, da, enig i den) amming på kafé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å samanlikne babygulp med bikkjedritt blir vel litt søkt...

Ein skiftar tross alt ikkje drittbleier på bordet (nokon har vel gjort det og, men det er sjølvsagt ikkje akseptabelt), så å samanlikne med bikkjas etterlatenskaper blir verkeleg heilt på jordet. Viss nokon derimot feks har med seg hund på offentleg plass, og hunden kastar opp, syns eg jo ikkje det er veldig delikat, men det betyr jo ikkje at eg meiner hundar bør utestengas frå det offentlege rom for det?

Mange som verkeleg har store fobiar her, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å samanlikne babygulp med bikkjedritt blir vel litt søkt...

Ein skiftar tross alt ikkje drittbleier på bordet (nokon har vel gjort det og, men det er sjølvsagt ikkje akseptabelt), så å samanlikne med bikkjas etterlatenskaper blir verkeleg heilt på jordet. Viss nokon derimot feks har med seg hund på offentleg plass, og hunden kastar opp, syns eg jo ikkje det er veldig delikat, men det betyr jo ikkje at eg meiner hundar bør utestengas frå det offentlege rom for det?

Mange som verkeleg har store fobiar her, ja.

Hvorfor er det søkt å mene at man kan bli relativt immun mot både egen hund og eget barns vonde lukter? At en mor mener barnets gulp ikke lukter, betyr ikke at det ikke lukter vondt for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal godt gjøres å kjenne lukta fra en gulp fra et kafebord til et annet. Skjønner ikke at det er mulig jeg.

Noen er kanskje ekstra vare på den type lukter, muligens. Eller kanskje bare synet er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal godt gjøres å kjenne lukta fra en gulp fra et kafebord til et annet. Skjønner ikke at det er mulig jeg.

Men det er faktisk mulig (og ubehagelig) for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei du klarer vist ikke helt å forstå at alle er ikke som deg tydeligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det de ikke gjør! Dere snakker om å være diskret, men hva legger dere egentlig i det? Mødrene jeg har vært vitne til (Oslo Øst) forsøker jo ikke å dekke seg til en gang! De ammer over alt! Matbutikker, kafeer, restauranter, bokhandlere og klesbutikker foruten parker og offentlige plasser.

Nei, jeg vil ikke se en pupp når jeg spiser, uansett hvor mange unger som henger fast i den! :kjefte:

Dekk dere til! Hvor vanskelig kan det være? Hva med et sjal, eller et teppe? Problemet er jo ikke at ungen får mat, men ammepupper (spesielt de som har vært brukt i 6mnd, eller lenger) er IKKE et vakkert syn, har aldri vært det og kommer aldri til å bli det!

Hva pokker?! Greit, du har lov til å mene hva du vil men dette blir rett og slett respektløst i mine øyne. Det er STOR forskjell på hvordan "ammepupper" ser ut, ingen er like og du kan ikke komme her og si at ammepupper er stygt, hvor mange har du egentlig sett?! Hvis du er dame, så har du sikkert sett noen, men husk nå på at om puppene henger litt etter noen måneder med amming, som forøvrig er en gyldig grunn til at de blir slik, så er det helt naturlig!! Du drar alle under en kam her, jeg kan med sikekrhet si at det er mange ammepupper som ser fine ut. Og de som henger litt, SO WHAT!?

Ta deg sammen, virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHA dere har store problemer alle sammen!!

Vel, nesten alle av dere hvertfall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn selv og har dermed heller aldri ammet. Men jeg er en av de som sitter på cafe, går på kjøpesentret osv. Og ikke en eneste gang i mitt liv har jeg følt noe negativt ovenfor amming noe sted!

Jeg syns det er en naturlig, vakker, nødvendig og koselig ting. Jeg ser ikke bort på en dame som ammer og tenker "Oi, en pupp"....jeg tenker "Åh, så koselig" eller "Han/hun var sikkert sulten". Det finnes ikke noe støtende med en ammende pupp fordi jeg ikke lenger ser på det som en pupp, men som "matstasjonen" til det lille barnet. Ikke ser jeg på puppen heller, men på den nydelige lille babyen.

Skjønner selvfølgelig at det kan bli litt kleint hvis ei dame rusler rundt på kjøpesentret med puppen ute, men det er det da virkelig ingen som gjør. Når hun setter seg ned med barnet på fanget og gjør seg klar er det matingen som er hovedfokus, ikke hvorvidt brystvorten syns i noen sekunder eller ikke.

Jeg ville aldri pakket meg og babyen inn i tepper, satt oss bak vegger, inne på prøverom eller noe som helst hvis babyen min hadde vært sulten. Da ville jeg satt meg ned der jeg syns det er behagelig og diskret matet babyen min uten å vifte rundt med puppene.

Det ville aldri falt meg inn å styre på med en flaske til en sulten baby hvis jeg er heldig nok til å kunne amme den lille bare fordi noen rundt meg kan bli støtt av en pupp!

Nei, vettu hva!

Hvis ungen min skal ha mat så driter vel jeg i om dama med nesa i været på bordet ved siden av blir støtt fordi hun ikke klarer å se en annen vei!

Akkurat som at du tok ordene rett ut av munnen min! HELT enig med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...