AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #121 Del Skrevet 2. september 2010 Og om det så var et en person har hengepupper, går det vel an å ikke snakke stygt om dem likevel? Går du rundt og kalle alle overvektige "feite", eller? Du selv om syntes hengepupp er negativt.Selv barna dine forstår at en spade er en spade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 2. september 2010 #122 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg ser virkelig ikke problemet med offentlig amming, spesielt ikke hvis det gjøres noenlunde diskrè (noe de aller fleste jeg har sett gjør). Det får da være måte på hva man skal henge seg opp i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 2. september 2010 #123 Del Skrevet 2. september 2010 Du selv om syntes hengepupp er negativt.Selv barna dine forstår at en spade er en spade. Hva så? Jeg driver ikke og poengterer alt jeg synes er negativt på folk, når det ikke har noe som helst med saken som diskuteres å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. september 2010 #124 Del Skrevet 2. september 2010 Er jo fakta om en person har henge pupper så er det hengepupper. Er vell ikke så vannskelig å forstå? En spade er en spade Har ein person hengepuppar, så har ho det. Men kvifor må det kommenteras spesielt? Ikkje alle får hengepuppar av amming heller. Medan du ammar er det heller motsatt, ein har ofte så mjølkespreng at ein ser ut som ein glamourmodell... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 3. september 2010 #125 Del Skrevet 3. september 2010 Etter å ha leste denne tråden, føler jeg meg glad for å kunne være en så avslappet person at jeg ikke føler meg støtt av å se en pupp, hehe :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 3. september 2010 #126 Del Skrevet 3. september 2010 For min del er synet av en pupp i fri dressur, selv om jeg synes det er ubehagelig, det minste problemet. Smatting og raping er ekkelt, og ikke mer sjarmerende bare fordi det er en baby som gjør det. Gulping - ser/hører jeg det så brekker jeg meg (bokstavelig talt, jeg blir fysisk uvel av det). For meg er det like ekkelt som om en voksen person kaster opp i min nærhet. Unger som skriker og gråter, særlig de helt små, gir meg en dundrende hodepine. Sist men ikke minst, jeg har god luktesans, og det er ikke alle som er like kjappe med å skifte på babyen. Lukten av babybæsj er helt sikkert en vanesak for foreldrene, men for meg som sitter og spiser er det bare motbydelig. Bare fordi noe er naturlig, betyr ikke det at man kan gjøre det hvor som helst. Nei, jeg er ikke spesielt begeistret for barn, men jeg tolererer dem helt fint i settinger hvor jeg lett kan trekke meg unna. Hylende barn i matbutikken? Da beveger jeg meg til den andre enden av lokalet, så jeg slipper å stå midt i det verste bråket. Noen som skifter på barnet på stellebordet på toalettet? De har full rett til det, så da trekker jeg meg tilbake og venter til skifting av bleie er overstått. Noen som har satt seg et bortgjemt sted for å amme? Jeg tar hensyn og går litt utenom, og stirrer selvsagt ikke. Slik jeg ser det bør alle ta hensyn til hverandre, men det er dessverre en del ammende mødre som skal ha rett til ditt og datt, uavhengig av om det plager andre rundt dem. Helt greit at mor vil ut av huset litt (med barnet), men så var det dette med egnede steder, da. Jeg synes restaurant er totalt uegnet, men om man alikevel må dit så går det an å amme på toalettet eller finne seg en veldig bortgjemt krok. Synes det er uforskammet å plage andre gjester med lukt og lyd. Prøverom var forøvrig en kjempegod idè, men forstår at du ikke fikk sitte der om det var kø. Synes alle ammende mødre bør forsøke å finne skjermede steder, så får vi andre forsøke å være fintfølende nok til å ikke stirre. Selv om jeg overhodet ikke har lyst til å se en ammende mor, går det an å møtes på halvveien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 3. september 2010 #127 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) så går det an å amme på toalettet eller finne seg en veldig bortgjemt krok. Liker du å spise på do?????? Endret 3. september 2010 av Vinnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellam Skrevet 3. september 2010 #128 Del Skrevet 3. september 2010 Nå har jeg lest hele tråden, phu! Jeg vil først komme med et eksempel: Jeg og mannen min var ute og spiste middag, og jeg ble brydd/forstyrret eller hva jeg skal kalle det av paret, eller rettere sagt mannen på nabobordet. Han hadde et helt tydelig handicap. Han gikk hengslete, og jeg så på hele kroppen hans at han hadde smerter/ubehag. Men det som gjorde meg brydd var at han ikke greide å sitte i ro på benken der han satt. Han måtte gang på gang legge seg ned, og jeg så at han strevde med å få i seg maten. Hvorfor han måtte legge seg ned, om han hadde smerter, om han var kvalm, hvorfor-om... Jeg vet ikke. Det jeg vet er at dette forstyrret måltidet mitt med mannen min. MEN! Dette var mitt problem, og ikke mannen sitt ansvar. Han har selvfølgelig all rett i verden til å sitte på mitt nabobord. Jeg mener at man har to valg: Enten å akseptere meneskeheten, og det vil si: det vil alltid være de som har behov for å amme babyen sin på nabobordet på restauranten selv om jeg skulle synes at dette var sjenerende, det vil alltid være de med fysisk og eller psykisk funksjonshemming som vil kunne sitte ved nabobordet og både sikle, ha smerter, ha "unaturlige" kroppsbevegelser- you name it! Men mor som ammer sitt barn skal få gjøre det, og mannen på mitt nabobord skal få dra ut og spise med sin kjæreste, selv om det skulle sjenere meg. For hvis jeg har et problem med dette, så får JEG holde meg hjemme! Og for de som eventuelt vil komme med at sex er naturlig, tissing er naturlig... Det er forbudt ved lov å ha sex foran andre mennesker,(som ikke har sagt seg enige da .. og det er forbudt å tisse på offentlig plass, så er det sagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2010 #129 Del Skrevet 3. september 2010 Liker du å spise på do?????? Dere som skriver dette og lignende, mener dere det? Det er kanskje LITT forskjell på en baby som ammes, eller en voksen person??? Prøv å kom med holdbare argumenter, og ikke slik tull. Hvem tror at en baby bryr seg noe som helst om HVOR den er når den får mat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 3. september 2010 #130 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg spiser ikke på do og da skal for guds skyld en uskyldig unge slippe også! Et offentlig toalett er det mest uhygieniske sted som finnes. Lurer på hva dere gjør i syden når dere ser en toppløs dame på stranda. Det er jo mye værre. Med amming ser man i værste fall bare et glimt av en pupp. Ber dere henne ta på seg bikinitoppen igjen, fordi du tar deg en matbit mens du soler deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auraya Skrevet 3. september 2010 #131 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Dere som skriver dette og lignende, mener dere det? Det er kanskje LITT forskjell på en baby som ammes, eller en voksen person??? Prøv å kom med holdbare argumenter, og ikke slik tull. Hvem tror at en baby bryr seg noe som helst om HVOR den er når den får mat? Det er en grunn til at mattilsynet har regler for hvor langt spisebord kan være fra toalettene, nemlig at det er mange luftbårne bakterier på en dass. Selvsagt vil man ikke sitte midt oppe i disse og mate ett barn, som også har svakere immunforsvar enn oss voksne. Hva babyen synes og mener har ingenting med saken å gjøre. Endret 3. september 2010 av Auraya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #132 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg spiser ikke på do og da skal for guds skyld en uskyldig unge slippe også! Et offentlig toalett er det mest uhygieniske sted som finnes. Lurer på hva dere gjør i syden når dere ser en toppløs dame på stranda. Det er jo mye værre. Med amming ser man i værste fall bare et glimt av en pupp. Ber dere henne ta på seg bikinitoppen igjen, fordi du tar deg en matbit mens du soler deg? Slutt å bruk syden som en unnskyldning. Vi er i Norge,så hold deg her.Er ikke alle som henger i syden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #133 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg har er en av dem som ikke er spesielt begestret for amming i det offentlige rom, og har derfor innsett at jeg må holde meg unna de fleste kaffebarene og cafeene i nabolaget mitt på Oslo vest. Her er det barnevognmafiaen som regjerer, og jeg orker ikke å sitte inneklemt mellom ammende mødre som diskuterer konsistensen på avføringen til gullungen når jeg skal kose meg med en kaffe og en matbit. Jeg tror nok at en del spedbarnsmødre er langt inne i ammetåka og ikke helt registrerer at det faktisk finnes en verden rundt dem og dermed mister noe av gangsynet og de sosiale antennene sine. Jeg har venninner som har vært helt enige meg meg, helt til de selv fikk barn og da gikk de kjapt over til "den andre siden". Ja, amming er en naturlig ting og selvsagt skal den lille få mat, men er det for mye å forlange at dere kanskje tenker dere om og prøver å huske på at det finnes folk som ikke synes amming er topp og i det miste prøver å være mest mulig diskrete når dere må amme i det offentlige rom? Og kanskje dere kan spare avføringsdiskusjonen til en gang dere møtes hjemme hos noen? Og til TS: Hadde du okkupert et av de to prøverommene i min klesbutikk for å amme hadde du fått lov om det var stille og ingen som ventet på å prøve, forutsatt at du spurte om det var greit og ikke bare tok deg til rette. Hadde du derimot bare tatt deg til rette på et travelt tidspunkt hadde du nok fått beskjed om å fjerne deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 3. september 2010 #134 Del Skrevet 3. september 2010 Slutt å bruk syden som en unnskyldning. Vi er i Norge,så hold deg her.Er ikke alle som henger i syden! Folk soler seg toppløse i norge også! Slutt å være så snever og trangsynt. Hjelper å ta seg en tur til syden, da lærer man seg å slappe av og da unngår kanskje å irritere seg over noe så hverdagslig som at en mor gir barnet sitt mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 3. september 2010 #135 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg lurer i grunne litt på hvor dere ser alle disse "blottende amme-mødrene" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #136 Del Skrevet 3. september 2010 Folk soler seg toppløse i norge også! Slutt å være så snever og trangsynt. Hjelper å ta seg en tur til syden, da lærer man seg å slappe av og da unngår kanskje å irritere seg over noe så hverdagslig som at en mor gir barnet sitt mat. Du som er trangsynt lille Du som mener alle skal tilpasse seg alt som er så forbaska naturlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 3. september 2010 #137 Del Skrevet 3. september 2010 Ja, amming er en naturlig ting og selvsagt skal den lille få mat, men er det for mye å forlange at dere kanskje tenker dere om og prøver å huske på at det finnes folk som ikke synes amming er topp og i det miste prøver å være mest mulig diskrete når dere må amme i det offentlige rom? Og kanskje dere kan spare avføringsdiskusjonen til en gang dere møtes hjemme hos noen? Ærlig talt. Jeg har store problemer med å tro at dette er et så stort problem at du ikke lengre kan gå på cafè, da er det kun fordi du lar det være et problem. Jeg har aldri, ikke en eneste gang vært borti en situasjon der jeg har blitt sittende ved siden av blottende amme-mødre som høylytt diskuterer avføring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #138 Del Skrevet 3. september 2010 Nå er riktignok mitt yngste barn blitt 8 år. Men da jeg hadde baby var det stellerom over alt. Det var fine rom, med stellebord, vask, en god stol å sitte i. Hvor er alle disse blitt av? Det burde vel ikke være noe problem å amme på et stellerom. Jeg hadde sjelden behov for å amme på cafeer og andre folksomme områder. Om jeg måtte så fant jeg et bord i et hjørne og snudde rygge til alle. Det går an å ta hensyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 3. september 2010 #139 Del Skrevet 3. september 2010 Det går an å ta hensyn. Ja, og det er nettopp derfor man IKKE ammer i stellerom. Der kommer det nye mennesker og skal skifte på sine små barn, så man bør forsøke å være rask og ikke skape kø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 3. september 2010 #140 Del Skrevet 3. september 2010 Liker du å spise på do?????? Nei, men jeg kan godt drikke litt der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå