Gå til innhold

Pupsilures verden

Pupsilure

Anbefalte innlegg

Uff er så slitsomt når dem er overtrøtte og fortsatt ikke vil sove......har du prøvd klassisk musikk?? vi gjorde det her om dagen og bare byssa hun mens vi hørte på og jammen meg ble hun rolig, men sovna ikke før litt senere.

Bleier ja...haha....vi kjøpte bleier i norge sist siden de er blitt mye billigere, kjøpte 8 pakker i str1....og mannen var i tvil og sa...kommer hun til å passe i de sålenge......joda her er dem fortsatt på strammeste...vi kan neste krysse festene :ler:

Men om du har lekkasjer så hadde jeg nok prøvd størrelse opp....hvilken bleiesort bruker du???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker Libero. Blir den siste pakka med nr 1 nå altså, så går vi over til nr 2. Har akkurat demontert bleiekaka, så har endel bleier i str 2. Syns forsåvidt pampers var greie også, men siden vi handler på kiwi bruker vi libero.

Har vasket klær i str 56 nå, men det er altfor stort foreløpig. Er så redd for at det plutselig blir for lite, så jeg tok en opprydning i skapet nå, og la det til vask.

Oj, nå trengs puppen min her :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten har vært ganske grei egentlig, vært våken kanskje to timer totalt fra 24-08.30.

Jeg har ganske mye melk i starten, så det nesten føles som jeg skal drukne han noe ganger, og jeg har nå en liten teori om at det er litt av årsaken til at han ikke roer seg etter maten. Den superfine natten vi hadde, ammet jeg kun liggende, og da har han nok mer kontroll på spisingen selv.

De andre nettene har han pleid å skrike mye etter det siste kveldsmåltidet, som blir foretatt sittende, men så har han vært ganske grei på natten når han har spist liggende.

Har spist smash som lørdagsgodt både i går og i dag, men det er ikke supergodt lenger :nigo: Men brus derimot er like godt som alltid, og det får jeg i meg endel av :sjenert:

Vi skal spise gatekjøkkenmat i dag :jepp: Prøver å bestemme meg for hva jeg skal ha.

Har farget håret mitt nå. Ca 2 mnd siden sist :hakeslepp: Pleier å ta det hver mnd, men har bare glemt det helt. Fått masse grå hår i det siste :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre....lar du han rape nr du ammer liggende eller???

brus får jeg absolute ikke til å drikke....synes det smaker såpevann og snuppa får driiitvomdt i magen.

oi farge håret ja, gjorde det sist i uke 22 :sjenert: og jeg som er frisør :dåne:

høres ut som en koselig kveld foran dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg raper han ikke når vi ligger. Har tenkt at jeg nok burde gjøre det, men erfaringsmessig er han veldig vanskelig å legge ned hvis han har vært oppreist, og jeg er veldig nøye med at han ikke skal svelge luft. Hører jeg at han svelger luft så reiser vi oss opp og raper :jepp:

Tror jeg skal ta meg en ur på spa en dag jeg :nigo: Fikk veldig lyst til å ta behandlingen "Romersk time" http://www.bellefontainedrammen.no/index.php?sideID=39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, jeg får egentlig ikke til å amme liggende, synes puppene mine er bare for store og tunge.....men når vi nattammer sovner hun så godt ved puppen....men når jeg tar hun opp til å rape så våkner hun helt igjen...da er det jo så vanskelig å få hun å sovne igjen :(

aahhh spa hørtes jo bare helt nyyyydelig ut :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns amming liggende var kjempevanskelig i starten! Men nå går det veldig bra. Man kan også amme med den øverste puppen når du ligger på siden, hvis du legger deg litt mer over på magen :jepp:

Er litt skuffet over at det aldri ble noen Dolly Parton pupper på meg :sukk: De har egentlig ikke vokst noe. Litt bedre fylt bare, men ser ikke større ut. Får håpe det betyr at de ikke blir så hengete etter ammingen ;) Hadde gledet meg til å få stooore pupper jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha må si meg enig....er oppskrytt å ha store pupper.....blir jo tungt!

MEN når det er sagt så tror jeg mannen klager ikke :sjenert:

Hvordan ble det bedre med å amme liggende??? Ja kanskje jeg skulle forsøkt øvre puppen.....synes det er så kjipt å sitte i senga å amme på natta...jeg blir jo helt våken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva som gjorde at det ble bedre, men jeg klarte det absolutt ikke i starten. Det er viktig å flytte puta litt, sånn at du kan ha armen opp.

Veldig praktisk å amme liggende altså! Og så sovner jeg litt underveis mens han spiser :jepp: Men husk gulpeklut under hodet til babyen!

De sier at de som har store pupper får det til bedre når de ammer med den øverste puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å ikke ha armen under hodet hennes, men la henne ligge med hodet på madrassen :jepp:

Natten vår har vært slik:

La oss 23. Hyling til 24, prøvde alt; bleie, mat, swaddling, raping. det eneste som hjalp var å ligge oppå meg mens jeg sitter, så da ble det sånn da :) Satt slik fra 24-02. Prøvde da å legge meg ned. Han våknet og fikk mat, og etter det hylte han i en time. Jeg var så trøtt, og skikkelig irritert etterhvert. Prøvde alt nå også. Til slutt pakket jeg han stramt inn, og han sovnet det sekundet han var ferdig innpakket :overrasket: Så da sov vi fra 3-6. Spiste og sov videre til 8.30.

Han har hatt veldig mye luft i magen i natt og i dag tidlig. Jeg vet ikke hva som er vanlig hos babyer, men det er virkelig store mengder luft som kommer ut altså!

Jeg ligger i gulpekluter, og gulp og melk på lakenet mitt :spy: Er så forferdelig lei av alt kaoset på soveplassen min. Det er gulpekluter overalt, pupper som lekker, baby som gulper/sikler melk mens han spiser.

Kl 14 kommer svigers på besøk. Jeg skal sove litt nå. Og få ryddet opp her. Klarte å få laget meg mat selv i dag :tommelsmil: Men han skrek mens jeg var på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ligger i gulpekluter, og gulp og melk på lakenet mitt :spy: Er så forferdelig lei av alt kaoset på soveplassen min. Det er gulpekluter overalt, pupper som lekker, baby som gulper/sikler melk mens han spiser.

Høres ut som en slitsom natt!

hehe det høres ut som her i natt.....vet ikke hva jeg drømte med lekket noe synnsikt fra brystene, så her måtte mannen vekkes og nytt laken på...heldigvis har jeg tisselaken under på min side pga puppene....og gulpekluter er overalt mellom meg og mannen pga Bumba som vil helst sove mellom oss :rolleyes:

Men du, kom til å tenke på at du sa du drikker brus, du vet det er en av de største tinga barna reagerer på...får masse luft i magen her ihvertfall....

Håper du får sovet litt før besøket ditt i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg drikker endel brus... Hvertfall i går, så jeg lurer på om det var derfor han hadde så mye luft i magen. Æsj... Har ikke lyst til å slutte :sur: Men skjønner at jeg må. Vil jo ikke at han skal ha vondt, og vil heller ikke være våken selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må inrømme jeg synes det er jævla kjipt, er jo verre "regler" en når man gikk gravid jo! :dåne:

Men her smakte plutselig brus som såpevann, skjønner ikke hvorfor altså....men da var det lett å kutte.....MEN jeg har bestandig lyst på brus....spesielt siden man ikke drikker særlig alkohol akkurat nå så er en søndagsmiddag sååå god med brus :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært fint om løsningen var så "enkel" som å kutte ut brusen. Elsker cola light selv, men har klart å kutte ned til ca en halv liter i uka nå. Det er fælt i begynnelsen, men går greit etterhvert. Drikker litt ferskpressa juice istedenfor. Tropicana sine er veldig gode :jepp:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hører om "brusproblemene" så er jeg overlykkelig for at jeg ifjor i september kuttet ut brus 100%. Har ikke drukket brus siden da, og ikke frister det noe særlig lenger... men istarten, ja da var det ikke bare bare :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover også i en seng full av gulpekluter og sur melk :ler: Men, men, det går seg til etterhvert. Når de bikker seks uker så er ALT mye greiere. K reagerte også veldig på brus husker jeg, og melk og hvitløk. Ellers kunne jeg spiste det meste. Det gjelder å prøve seg fram egentlig.

Håper nettene blir litt greiere framover og at magevondten går bort :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lukter så sur melk her nå. Kan morsmelk bli sur sånn som kumelk?

Jeg og Goffel har sovet i 3,5 time, og mannen har hatt fri fra oss begge ;)

Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke har kommet igang med turer, så i morgen skal vi på tur :jepp:

Det var hyggelig med besøk av svigers. De syns Goffel ligner på min mamma nå :ler:

Svigermor syns det var SÅ lenge siden hun hadde sett han da, men han er jo bare tre uker gammel, så hvor lenge kan det ha vært liksom ;) Hun ville se han igjen snart. Så jeg og mannen fant ut at vi drar dit neste helg, lar henne passe han 2-3 timer mens vi drar på kino :nigo: Tenker det er ekstra gøy for svigermor å passe han alene, fremfor at hu mor står å følger med ;) Og så kan jeg og mannen være litt alene med hverandre. Merker at vi trenger det.

Vi samarbeider utrolig bra, og vi snakker masse sammen, og har det veldig fint. Men det blir lite tid til å være kjærester. Og vi glemmer å kose/kysse. Føler at jeg får nok kroppskontakt med den lille, og når han sover vil jeg være litt alene, og ikke ha noen helt inntil meg. Skjønner at det er en prøvelse for forholdet å få barn!

Jeg må forresten skryte litt av mannen. Han er så flink! Han gjør så mye her hjemme. Vasker og bretter alle klær, lager middag og andre måltider, handler all maten, støvsuger hver uke, rydder ut av oppvaskmaskinen. Og er masse sammen med babyen. :) Jeg har egentlig ingen oppgaver i huset lenger jeg :sjenert: Han koseprater også mye med lille gullet vårt, mye mer enn jeg hadde sett for meg. :rødme: Tenker at Goffel er veldig heldig som har en så engasjert far. Tror det er ekstra viktig for mannen å få et godt forhold til han, pga manglende forhold til sin egen far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...