Gå til innhold

Skikk og bruk i garderoben på treningssenteret


Riskrem

Anbefalte innlegg

Hvilke uskrevne regler for skikk og bruk i garderoben på treningssenteret synes du folk bør rette seg etter?

Personlig synes jeg dette:

- Ikke bruk flere kvadratmeter med gulvplass... dvs, ikke spre tingene dine utover på gulvet når det er folk rundt deg.

- Vask hendene når du har vært på do.

- Ikke bytt bind og tampong foran andre - gå heller på do.

Synes folk noen ganger tar seg litt til rette i garderoben :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sprad rundt naken overalt i garderoben. Jeg er ikke sjenert og er ikke den første som kler på meg en pologenser under et håndkle i et hjørne, men det finnes en mellomting. Der jeg trente før var det alltid noen som skulle bort til hårtørkeren og bort på doen og bort til speilet og frem og tilbake og rundtforbi, alt dette uten å ta på seg en liten truse eller et håndkle. Jeg synes man skal oppføre seg annerledes i en fellesgarderobe enn hjemme i sin egen stue. Jeg vil ikke ha din nakne kropp i ansiktet mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta intimbarberingen i fellesdusjen. For det første synes jeg ikke det er behagelig å bli presentert for andres indre kjønnslepper, for det andre tror jeg ikke de som kommer etter deg synes det er kult med kjønnshår mellom tærne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask treningstøyet ditt hver gang du har brukt det. Det gjelder forsåvidt for hele treningstudioet og ikke bare i garderoben.

Ikke sett våte sko på bunnen av skapet (slik at det drypper ned skitten illeluktende vann på skapet under).

Skru av vasken når du er ferdig å bruke den.

Ta med deg såpen/sjampoen ut igjen av dusjen.

Ikke drikk av vasken, fyll på flaske eller kopp, og drikk av den.

Ikke spytt i vasken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jøss, folk irriterer seg over mye.

(Jeg er en sånn som går naken i garderoben og drikker av vasken uten flaske..)

Eneste som kan irritere meg i garderoben er follk som dusjer for lenge hvis det er kø bak dem.

Hvis det ikke er kø skal folk få lov til å dusje så lenge de vil uten at jeg irriterer meg. Men hvis jeg står svett og må vente på å få vaska meg, fordi dama forran skal barbere leggene, da blir jeg sinna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Ikke bytt bind og tampong foran andre - gå heller på do.

Ikke ta intimbarberingen i fellesdusjen. For det første synes jeg ikke det er behagelig å bli presentert for andres indre kjønnslepper, for det andre tror jeg ikke de som kommer etter deg synes det er kult med kjønnshår mellom tærne.

Er det virkelig noen som gjør dette? *måper*

I samme gate kommer vel "barbering av legger" selv om jeg aldri har sett det heller i en fellesdusj. (Liker ikke å tråkke i hår, verken mitt eget eller andres.)

Og så er det helt greit om man bretter sammen håndkleet og setter seg på det hvis man ikke har fått på seg truse og av en eller annen grunn skal sette seg på en benk i garderoben. Naken rumpe på flerbruksbenk = ikke delikat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kle av de våte skoene før man tusler inn i garderoben slik at vi andre slipper å bli søkkvåte på beina. Er det så vanskelig å lese et skilt som opplyser om dette?

Ellers er jeg veldig enig i alt som er sagt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ikke bytt bind og tampong foran andre - gå heller på do.

Bytter....

JENTER....

T-A-M-P-O-N-G-E-R

FORAN..

HVERANDRE??????

The fuck!!!????? ÆSJ!!! ÆSJÆSJÆSJÆSJÆSJ!

FYSJ!!!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det heldigvis ikke lov å barebere seg i dusjen på treningssenteret, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det heldigvis ikke lov å barebere seg i dusjen på treningssenteret, heldigvis :)

Samme hos meg. Og der har jeg egentlig ikke noe å klage på, men ser en jente der som pakker seg inn i plastfolie før trening, hva f* er det for noe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hos meg. Og der har jeg egentlig ikke noe å klage på, men ser en jente der som pakker seg inn i plastfolie før trening, hva f* er det for noe???

Mange tror de får saunaeffekt av slikt, svetter mer liksom. Jeg har sett jenter pakke seg inn i svartsekker før trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tror de får saunaeffekt av slikt, svetter mer liksom. Jeg har sett jenter pakke seg inn i svartsekker før trening.

Er det mulig? Så hun tror hun bir slankere altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytter....

JENTER....

T-A-M-P-O-N-G-E-R

FORAN..

HVERANDRE??????

The fuck!!!????? ÆSJ!!! ÆSJÆSJÆSJÆSJÆSJ!

FYSJ!!!

Haha, nei, vi gjør ikke det. Er bare noen få særinger som ikke har grenser i det hele tatt. For det der er ganske nasty og jeg er veldig glad jeg aldri har vært ute for det selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, enig med alt som står her! :jepp:

En annen ting som jeg synes er helt hårreisende opplevde jeg i går. Damen med skap ved siden av meg gikk i dusjen uten å lukke skapdøren, og lot lommebok og bilnøkler ligge fritt fremme (lommeboken hadde hun brettet åpen slik at alle kortene var synlige), synlig for alle som gikk forbi :nei: Er hun helt dum?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Barbering i dusjen

- TISSING i dusjen (!!!). Gjør det gjerne hjemme, men ikke der jeg skal tråkke etterpå!!

- Jeg trener ofte på morgenen, og da er vi mange som skal rett på jobb og trenger å føne håret først. Da er det IKKE greit å dra ut kontakten til føneren for å varme opp rettetanga!

Kjenner jeg nesten blir aggressiv her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*sjokkert*!!!! Glad jeg aldri har opplevd slike ting (men så renner jeg ikke akkurat ned helsestudioene heller)! Skifte tamponger/bind foran andre??? Tissing og barbering i dusjen???

Verste jeg har opplevd, var ei som satt og skrevde på benken - lenge!! Og da snakker vi mer enn 90 graders vinkel! Æsj!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært borti voksne damer som skifter bind ja - og ei venninne av meg fikk dessverre opplever tampongbytting også. hun holdt på å kaste opp..... :S

dette med nakenhet er ganske plagsomt. hvorfor kan de ikke ta på seg undertøyet før de bøyer seg langt ned, med rumpen(og annet) i været - men puppene hengende rett foran ansiktet mitt for å hente noe i bagen sin?

jeg smører meg inn med fuktighetskrem osv i selve dusjområdet så andre skal slippe å få mer innsyn enn nødvendig......

jeg må innrømme at å se en noe eldre kvinne, som har født barn(og dertil litt...påvirket underliv, som jo forsåvidt er helt greit) bøye seg SKIKKELIG langt ned så jeg fikk se rett inn i gudene vet hva, det gav frysninger langt oppover ryggen.

og så dette med de som lukter mange dager gammel svette.......er spesielt ei ung jente som lukter skikkelig ille, og så tar på seg vanlige klær før hun går hjem.... :S

er mye uting som skjer i garderoben. mange mannfolk som tror jentegarderoben er som en skjønnhetssalong, men jeg kan avkrefte det.

tisse i dusjen hjemme er helt ok? har aldri hørt om det engang......w-h-y?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker garderoben for det meste for å skifte kjapt, så har ikke fått med meg så mye av det som ev. skjer der inne. Jeg bor 2 min unna treningssenteret, så jeg pleier å dusje hjemme.

Men jeg har sett noen jenter som trener samtidig som meg, som bruker "hele" garderoben. Flyter av klær, sko, sminke og rettetenger. Det setter jeg ikke pris på.

Også er det noen andre jenter som glaner forferdelig når jeg skifter. Greit at folk kikker litt på meg, men å stirre/glane når jeg står der naken er ikke særlig kult. Står selvsagt ikke naken lengre enn nødvendig - undertøyet kommer kjapt på.

Ellers prøver jeg å oppføre meg ordentlig når jeg er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tisse i dusjen hjemme er helt ok? har aldri hørt om det engang......w-h-y?

Mente at hjemme kan folk gjøre hva de vil for min del. På mitt bad er det toalett rett ved dusjen, og jeg bruker det.

En ting til jeg har lagt merke til, som for så vidt ikke har noe med skikk og bruk å gjøre, er alle disse "småbertene" som står og sminker seg og speiler seg i en evighet før de går for å trene. Hva er det for noe da?? Eller hun som for en stund siden kom inn og utbryter høyt til venninnen sin etter trening: "Æsj, du er jo skikkelig svett jo!" Er ikke det noe av hele poenget??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...