Gå til innhold

For sant til å være godt


Vera Vinge

Anbefalte innlegg

Jeg er litt kjolelysten selv gitt. :) likte godt den kjolen fra Asos, i blått, men tviler på at den ville passet til min nåværende figur... Jeg begynner å bli rimelig frustrert over at ingenting passer for tiden, kan fortsatt bruke mammatøyet og DET har jeg ikke lyst til heller. Tvillinggraviditet setter vist varige spor, i hvertfall på et sånt gammelt skinn som meg. ;) I tillegg er jeg meget skuffet over ammingens manglende slankende effekt! :fnise: Her snakker alle om hvor mye de gikk ned i ammeperioden etc og blabla, men her skjer det null og niks og jeg fullammer 2 stykker!!! Urettferdig sier jeg bare... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers er jeg enig med deg, det meste ordner seg på ett eller annet vis. Enten ved at man forandrer mening, syn på ting eller at ting bare plutselig faller på plass. Selv har jeg tenkt at det var en mening med at vi ikke fikk frøkna vår før nå vi gjorde det. Hadde vi fått en tidligere så hadde det ikke vært henne liksom... Og, jeg erkjenner at vi stresset, spesielt jeg (jeg er jo oldis og ville ha barn før 40..), noe som gikk ut over vårt forhold på flere områder. Jeg reiste til Trondheim for innsetting 3 ganger, siste gangen fortalte vi det ikke til noen, holdningen min var mer "barn er ikke den eneste lykken her i livet, og dette er siste forsøket for min del, jeg orker ikke mer medisiner, stress, bekymringer, det får gå som det går". For min del fungerte dette tydeligvis. Det er dermed ikke sagt at det er løsningen for alle altså, men jeg tror at jeg var mer psykisk klar?

Nå babler jeg...

Ikke meningen å trakke noen på tærne, ei heller bagatellisere andres problemer, men jeg tror ting skjer når det er ment å skje. Eller noe slikt...

Det høres virkelig ut som tøffe tak hele den prosessen med insetting m.m. Dere har virkelig fortjent å endelig kunne kose dere med vesla (om man kan bruke ordet fortjent om noe sånt da). Er det sånn at dere ser dere fornøyd med henne, eller tenker dere på flere, om jeg kan spørre om det? (Jeg vet heller ikke hvor gammel du er.)

Eh..

Nå ser jeg at den første setningen min kanskje kan høres litt brutal ut... :sjenert:

Beklager! Men det er ikke vondt ment, overhodet ikke! Bare jeg som er en direkte nordlenning her.

:ler: Nei, jeg tar ikke sånt vondt ment. :fnise: Man har forskjellig smak, og det er også mye man kan syns er ok på andre uten at man vil gå i det selv.

Jeg er litt kjolelysten selv gitt. :) likte godt den kjolen fra Asos, i blått, men tviler på at den ville passet til min nåværende figur... Jeg begynner å bli rimelig frustrert over at ingenting passer for tiden, kan fortsatt bruke mammatøyet og DET har jeg ikke lyst til heller. Tvillinggraviditet setter vist varige spor, i hvertfall på et sånt gammelt skinn som meg. ;) I tillegg er jeg meget skuffet over ammingens manglende slankende effekt! :fnise: Her snakker alle om hvor mye de gikk ned i ammeperioden etc og blabla, men her skjer det null og niks og jeg fullammer 2 stykker!!! Urettferdig sier jeg bare... :kjefte:

Det må være kjedelig med klestrøbbel etterpå, kan jeg tenke meg, spesielt etter flere måneder som flodhest i forkant. Syns også godt du kunne fått noen fordeler av å styre med og amme to små. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, vi kommer ikke til å gjøre noe for å unngå å få en til. Har også et egg på frys som jeg kommer til å sette inn, men jeg vet ikke. Vi brukte jo 4 år på å få hun vi har i dag, og ikke minst, hun er en drøm å ha i hus. Smiler når hun våkner, sover godt på natten, skriker så godt som aldri og er generøs med smilene til alle, det vil ikke være lett å være søsken etter ei sånn frøken ;)

Jeg fylte 38 her om dagen, så ja, godt voksen og sent i gang.... Så ja, jeg stresset litt mtp alder.

Men, jeg er fornøyd med å ha ei, vokste opp som enebarn selv, men mannen vil veldig, veldig gjerne ha flere, så, ja, vi håper på en til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Jeg likte kjolen kjempegodt! :hjerter: Og både dongeriskjørtet og det pudderrosa skjørtet. Jeg tør vel muligens ikke gå i slik pudderrosa farge selv siden jeg blir veldig blek i slike farger (jeg har litt dumme bleke farger, i motsetning til deg, som jeg ser for meg at tåler slike farger godt selv om du er lys), men lekkert var det! Og kombinasjonen med rødt var lekker. Dongeriskjørtet ligner litt på et jeg kjøpte selv i dag på Zara. :ler: Jeg ble veldig vårlig stemt av det jeg også.

Ellers synes jeg du har en strålende fornuftig innstilling. Du er flink, Vera! :klem:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, vi kommer ikke til å gjøre noe for å unngå å få en til. Har også et egg på frys som jeg kommer til å sette inn, men jeg vet ikke. Vi brukte jo 4 år på å få hun vi har i dag, og ikke minst, hun er en drøm å ha i hus. Smiler når hun våkner, sover godt på natten, skriker så godt som aldri og er generøs med smilene til alle, det vil ikke være lett å være søsken etter ei sånn frøken ;)

Jeg fylte 38 her om dagen, så ja, godt voksen og sent i gang.... Så ja, jeg stresset litt mtp alder.

Men, jeg er fornøyd med å ha ei, vokste opp som enebarn selv, men mannen vil veldig, veldig gjerne ha flere, så, ja, vi håper på en til :)

Skjønner. Og ser hvordan man nesten kan tenke at man får være fornøyd når man klarer å få én rolig unge. :ler: Godt å høre også da, at hun er så grei å ha med å gjøre. :) Jeg har en venninne som har hatt en blid og rolig datter, som din, og hun ble nesten litt snurt da hun var på første barseltreff. Hun syns nemlig det var kjempeslitsomt å bli mor, hun som både alltid har likt å disponere sin egen tid og også blir lett sliten/syk osv. Og hun satte i gang og klage sammen med de andre damene, da de etter hvert bare så litt bryskt på henne og lurte på hva hun egentlig klagde på. :ler: Hun innser at hun kanskje ikke tok innover seg at de fleste andre har det mye mer slitsomt. Men så er det jo en stor omveltning uansett, og man kan jo nesten ikke sammenligne med andre enn seg selv og hvordan man hadde det før. Vil tro man klarer å sette enda mer pris på rolige barn hvis man først har hatt urolige barn (eller som min venninne, også har planlagt barnet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Jeg likte kjolen kjempegodt! :hjerter: Og både dongeriskjørtet og det pudderrosa skjørtet. Jeg tør vel muligens ikke gå i slik pudderrosa farge selv siden jeg blir veldig blek i slike farger (jeg har litt dumme bleke farger, i motsetning til deg, som jeg ser for meg at tåler slike farger godt selv om du er lys), men lekkert var det! Og kombinasjonen med rødt var lekker. Dongeriskjørtet ligner litt på et jeg kjøpte selv i dag på Zara. :ler: Jeg ble veldig vårlig stemt av det jeg også.

Ellers synes jeg du har en strålende fornuftig innstilling. Du er flink, Vera! :klem:

Hm, kan ikke skjønne hvilke "dumme" bleke farger du har? :klø: Skulle også tro du med ditt mørke hår også får litt kontrast til lyse farger uansett? Men jeg pleier uansett å bruke litt ekstra sminke når jeg bruker noe pudderrosa opp til ansiktet, enten ved å markere øynene litt eller bruke rødlig leppestift, for jeg syns det er lett å føle seg litt utvasket.

Men dongeriskjørt høres herlig vårlig ut, ja! Jeg får også litt lyst på noe sånt. Praktisk til sommeren og kan jo kombineres på utallige måter.

Det minner meg om at jeg godt kan få en hvit bluse/skjorte til. Den mest nøytrale jeg har er av alle ting litt stram om bysten, av alle ting. :hoho: Ikke akkurat et problem jeg pleier å slite med, men jeg tror ærlig talt jeg klarte å krympe den i siste vask, så jeg kan vel ikke akkurat skryte av at det er noe som vokser. :fnise:

Og så tusen takk for hyggelige ord, E. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den videoen minner meg for øvrig om noe av det jeg elsker mest, nemlig å se på film av bykjøring om kvelden. Eller selv å være passasjer i bil i byen om kvelden og titte ut på lysene. Det gir meg en kriblende eksistensiell følelse, om jeg kan si det sånn. En følelse av å virkelig være i live. Jeg er ikke noe bymenneske, annet enn om kvelden.

Litt samme greia som i

filmen. (Fantastisk film, forresten.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner meg om noe annet jeg liker, nemlig å lese vinanmeldelser. Selv om jeg drikker vin sjelden. Egentlig liker jeg alle beskrivelser av smaker, lukter, form, farge, opplevelser. Jeg liker når det jeg leser får meg til å neste smake det. Det er noe med å være jordet i øyeblikket.

Det betyr ikke at jeg har et problem med at jeg henger igjen i fortiden eller et annet sted. Jeg dagdrømmer en del og liker det, men jeg liker også å rense hodet for tanker og bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett Blå, Hvit, Rød?

Ellers tror jeg forøvrig at hvor vanskelig det oppfattes å ha barn, er skrekkelig individuelt. Jeg er klar over at vi er heldig (?) ved å ha fått ei "snill" jente, men det betyr ikke at jeg også kan ha det tungt innimellom. Jeg sover lite, er godt voksen og har vært vant til å styre mitt eget liv, noe jeg har gjort i mange, mange år. Ikke like enkelt å endre situasjonen til at det plutselig er noen som trenger deg 24/7... Samtidig, det er garantert skrekkelig tungt for de med kolikkunger.

Det jeg mener er at ingen kan måle hvem som har det "verst", da vi alle stiller med ulike forutsetninger.

Håper du får ei flott helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett Blå, Hvit, Rød?

Ellers tror jeg forøvrig at hvor vanskelig det oppfattes å ha barn, er skrekkelig individuelt. Jeg er klar over at vi er heldig (?) ved å ha fått ei "snill" jente, men det betyr ikke at jeg også kan ha det tungt innimellom. Jeg sover lite, er godt voksen og har vært vant til å styre mitt eget liv, noe jeg har gjort i mange, mange år. Ikke like enkelt å endre situasjonen til at det plutselig er noen som trenger deg 24/7... Samtidig, det er garantert skrekkelig tungt for de med kolikkunger.

Det jeg mener er at ingen kan måle hvem som har det "verst", da vi alle stiller med ulike forutsetninger.

Håper du får ei flott helg! :klem:

Jeg har sett "Blå" og husker at jeg likte den, selv om det føles litt fjernt akkurat nå (lenge siden). Planlegger å se de andre også. ;) Har du sett dem og likt dem?

Jeg mente forresten ikke i innlegget over å antyde at folk med rolige barn har det bare lett, hvis det kunne forstås sånn. Det er jo en enorm overgang uansett og man sammenligner jo gjerne med livet før barn, som tross alt var helt annerledes. Derfor syns jeg kanskje det var litt surmaget at barselvenninnene til venninnen min ikke viste mer forståelse for at hun også kunne være sliten. Samtidig er det kanskje noe med å ha såpass sosial fintfølelse at man i det minste ikke er den som klager mest og høyest alltid, om man vet at man har den "letteste" ungen og selv ikke har noen spesiell sykdom eller problemer etter fødselen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker alltid på linkene du legger ut. Takk for vårfølelsen (selv om det er lite utenfor husets fire vegger som minner mye om vår). Takk for nydelig sang. Og, helt enig: fantastisk film.

Håper helgen er god :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludovie

Jeg elsker også å sitte på i bil sent om kvelden. Spesielt i Paris. :) Det er faktisk en av de tingene jeg savner aller mest derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker alltid på linkene du legger ut. Takk for vårfølelsen (selv om det er lite utenfor husets fire vegger som minner mye om vår). Takk for nydelig sang. Og, helt enig: fantastisk film.

Håper helgen er god :klem:

Heisann, alltid hyggelig å se deg innom. :)

Nå fikk jeg lyst til å se "Lost in translation" igjen i kveld, men den har forsvunnet fra coveret sitt. Mistenker at broren min har tyvlånt den.

Ellers en super helg i Vinge-heimen. Har ikke hatt store planer, og dermed mye tid til å rusle rundt i våren, i tillegg til at jeg har fått trent og slappet av. Hadde dessuten veldig hyggelig besøk av kollegaer i går kveld. Jeg serverte litt småmat, som fylte potetlefser med avokadosalsa og røkelaks, ovnsbakte potetbåter med romesco (brukte en annen oppskrift hvor jeg bl.a. ristet mandlene, etter tips fra Ludovie en gang i tiden) og brød med hummus. Testet også ut kokos- og limemuffins. De ble veldig gode (jeg liker i grunnen alle bakverk med innslag av noe friskt), men jeg syns kanskje de smaks- og konsistensmessig hadde litt mye smør i seg sammenlignet med hva som er nødvendig. Og så kom en av gjestene med hjemmelagde makaroner. :sikle:

Og så spilte vi brettspill ut i de sene nattetimer. Noe jeg elsker (både legge meg seint og spille spill). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også å sitte på i bil sent om kvelden. Spesielt i Paris. :) Det er faktisk en av de tingene jeg savner aller mest derfra.

Morsomt at vi er fler om det. :)

Og Paris da. :hjerte: Om kun en måneds tid kan jeg bedrive akkurat det der, faktisk. Da skal jeg sykle i gatene så håret flagrer, litt for mett, i retning hvor som helst. Jeg fikk faktisk et nytt forhold til den byen etter at de innførte bysykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag lurte jeg på om jeg skulle lage en fiskesuppe etter oppskrift fra Bent Stiansen, da vi fikk denne boka til jul. Han har en fiskesuppe som i følge svigermor er fantastisk. Den inneholder bl.a. reker, blåskjell, rød og hvit fisk, i tillegg til vanlige fiskesuppegrønnsaker og estragon. Har alt utenom blåskjell og god fiskekraft egentlig.

Men mulig jeg får besøk av en venninne som jeg i så fall har syplaner med, og derfor ble det akkurat nå en kjapp middag med rester fra i går i stedet, og så får suppa tas en annen dag. Lager kanskje en banankake, da min (gravide) venninne elsker bananer over alt. Men kanskje er det litt dumt å lage kake til en gravid som allerede klager over for stor vektoppgang? :klo:

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg jammen blitt tante for første gang. Det er litt rart å tenke på, og også litt uvirkelig fordi barnets mor og far bor på en annen kant av landet. Så det blir nok ikke noe møte med den lille jenta før om noen uker.

Og så ble jeg helt ærlig ikke udelt glad da jeg fikk beskjeden, og det skal jeg prøve å ikke skamme meg over. Delvis fordi hele det opplegget der stikker litt, noe som også handler om ting jeg ikke vil skrive her (altså ikke bare om min egen historie med mislykkede barneforsøk). Men jeg er sikker på at når vi bare blir kjent med vesla, føles ting veldig mye bedre. Og jeg gleder meg til å bli kul tante. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns fortsatt det er litt vondt at jeg ikke har klart å strikke noe til niesen min. Jeg hadde jo store planer om det, men det ble bare for tragisk å skulle sitte og gråte mens jeg strikket babyklær, så jeg la det hele på hylla. Jeg satser på å kjøpe noe fint i stedet.

Jeg tror derimot det skal gå greit å strikke noe til min gode venninne som venter sitt første barn på sensommeren, men der har jeg jo god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Kul og bra holdning. Det er dessuten viktig å være ærlig overfor seg selv når det gjelder egne følelser. Og, som du sier, det kommer nok til å endre seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...