Gå til innhold

Avlive kattunger ved å legge dem ut til måkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes du det er humant å plassere nyfødte kattunger (kattunger som et menneske har valgt å ta ansvar for) i hagen, la de ligge i timer å kave, kanskje kveles (alle dyre og menneske barn er avhengig av pleie rett etter fødsel), og til slutt bli plukket opp av måker for å bli kakket i hjel? Jeg synes det er en pervers handling. Det kunne blitt gjort annerledes.

Det er det vi her inne reagerer på, jeg i hvertfall....

Trist.

Det går nok ganske mye fort, vil jeg tro. Hvis hun legger dem til måkene, legger hun dem nok på et sted hvor det pleier å være mye måker, så da blir de sikkert tatt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg hva jeg skal gjøre med måkeungene. Mate dem til katten min! Naturens gang. Da blir han nok glad :)

Herregud, folk er rare :) Kan ikke helt se for meg en intelligent

person i denne sammenhengen. Vedkommende høres sprø ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pet.

Vil du tro ja.

Jeg tok bare utgangspunkt i at trådstarter sa "Og riktignok var kattungene borte vekk noen timer senere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt på landet.

Slutt å vær så sabla hårsåre. Det er naturens gang. Kom dere ut stuedøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok ganske mye fort, vil jeg tro. Hvis hun legger dem til måkene, legger hun dem nok på et sted hvor det pleier å være mye måker, så da blir de sikkert tatt med en gang.

Ja, men tenk på den stakkars kattemora som må gjennomgå graviditeter og fødsler for så at søsteren din gir dem til måkene! Det er jo helt jævlig! Skjønner ikke at folk kan gjøre sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja. Hvis vi alle skulle gjort dette hadde det ikke vært mange katter igjen. Måkene hadde jo spist dem alle!

Søstra di burde anmeldes. Kattene hun eier burde bli tatt inn av dyrebeskyttelsen/etc og personen burde aldri få lov til å ha ansvar for katt igjen. Enkelt og greit :) Skulle likt å hørt hva mattilsynet mente om denne oppførselen, med tanke på måkene. Regner med at ikke bondesøstra di har sjekket ut særlig, da kunnskapsnivået på et slikt menneske virker en del skrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt på landet.

Slutt å vær så sabla hårsåre. Det er naturens gang. Kom dere ut stuedøra.

Haha! Så alt som er normalt på landet er naturens gang?

Kan du utdype deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig noe innavla skrudd kvinnemenneske dette her...

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster bor på gård og har flere katter. De er ikke sterilisert, da hun mener det er for dyrt, og kan forandre kattens lynne. Selvsagt har dette resultert i noen kattungekull opp igjennom. En gang var jeg tilfeldigvis tilstede ved en av fødselene, og så med egne øyne at min søster tok èn og èn kattunge etterhvert som de kom ut, og la dem ute i hagen for at måkene skulle ta dem. Hun påsto at dette var naturens gang. Og riktignok var kattungene borte vekk noen timer senere, fuglene hadde gjort jobben sin..

Jeg kjenner jeg får en bitter smak i munnen av dette. Kunne dere gjort dette? Er det ikke en smule uetisk? :klø:

WTF.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jaja. Hvis vi alle skulle gjort dette hadde det ikke vært mange katter igjen. Måkene hadde jo spist dem alle!

Enig. Flere skulle gjort som TS' søster. Sånn som det er nå, flommer landet over av uønskede katter, hvorav mange lever som villkatter og har forferdelige liv. Pluss at de er til plage for omgivelsene. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Flere skulle gjort som TS' søster. Sånn som det er nå, flommer landet over av uønskede katter, hvorav mange lever som villkatter og har forferdelige liv. Pluss at de er til plage for omgivelsene. :tristbla:

Øhm, kanskje derfor man skal sterilisere kattene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!

Kjenner at jeg ble så forbanna av å lese dette at jeg skal ikke utbrodere noe mer, annet enn å si at dette synes jeg er UAKSEPTABEL OPPFØRSEL av din søster!! Fysj og fysj :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øhm, kanskje derfor man skal sterilisere kattene sine?

Da hadde ikke dette vært en problemstiling. Men når kattene er født og eieren har bestemt seg for å avlive dem så kan det da ikke spille noen rolle om de blir drept av måker eller mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Øhm, kanskje derfor man skal sterilisere kattene sine?

Joda. Enig. Men det hjelper jo ikke når kattungene først er født. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Så alt som er normalt på landet er naturens gang?

Kan du utdype deg?

At denne dama IKKE PÅ NOEN MÅTE har klart å komme opp med dette selv!

"Hei, jeg slenger bare kattungene ut så blir problemet løst av måkene :)"

NEI! Dette er en helt normal og velkjent måte å avlive dyr på vestlandet/trønderlagskysten på. De som bor på de øyene utpå der gjør dette stadig vekk. Har slekt og familie der og har både hørt og sett dette bli gjort og det er IKKE ansett som unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå vil ikke jeg si at det er dyremishandling at et dyr spiser et annet dyr. Hadde kattemor født ute i naturen kunne dette lett ha skjedd, men kattemor er faktisk stort sett veldig flink til å forsvare sine nyfødte. Så fort jeg leser at et menneske er involvert i denne sammenhengen og slike saker, lurer jeg på om mennesket er helt frisk. Og når det gjelder det naturlige. Det er ikke naturlig å kaste kattemor sine nyfødte ut til måkene, så det er sagt med det samme. Ute i naturen ville kattemor tatt forbehold for den slags farer.

Hun er redd for at katten skal forandre seg når den blir kastrert? Jeg lurer virkelig på hva dette mennesket tenker med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Flere skulle gjort som TS' søster. Sånn som det er nå, flommer landet over av uønskede katter, hvorav mange lever som villkatter og har forferdelige liv. Pluss at de er til plage for omgivelsene. :tristbla:

Jeg er den samme anonyme. Og nei, jeg er ikke enig med deg. I dette landet burde folk vært såpass oppegående at de kastrerer kattene sine og ikke får opp til flere kull/uønskede kattunger.

Mennesker som holder på slik burde aldri ha katt. Alle katteeiere burde kastrere kattene sine.

Når dette førsta har skjedd en gang, la gå. En gang til, Hva foregår? Enda en gang, Nå må du søren skjerpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde ikke dette vært en problemstiling. Men når kattene er født og eieren har bestemt seg for å avlive dem så kan det da ikke spille noen rolle om de blir drept av måker eller mennesker?

Jeg synes absolutt de fortjener en human avlivning når et menneske først har tatt seg det ansvaret å skulle eie dyr!

Dette mennesket tar ikke det ansvaret å eie dyr seriøst.

Føler jeg gjentar meg selv........... Samme med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...