Gå til innhold

Avlive kattunger ved å legge dem ut til måkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Bianca26

Dette her har jo utviklet seg til å bli en utrolig seriøs tråd da?! Jeg ser moderatorene har ryddet, men jeg synes de har vært snille med hva de har latt stå igjen...

Men, nok om det, for å svare på TS første innlegg, så nei, jeg synes ikke det er en grei måte å avlive kattungene på den måten. Om man først skal avlive kattunger selv kan man det i det minste gjøre det raskt, slik at ikke ungene lider lenger enn nødvendig.

De som sier at kattemamma leter etter ungene om man tar de vekk med en gang, og at det er bedre å la henne ha ungene noen dager, så er det feil, om man tar de med en gang har som regel ikke kattemamma rukket å knytte så mye bånd, noe den vil rekke å gjøre om den får ha ungene i noen dager. Det virker grotesk, det er så, men det er sant. Man ser det samme innen melkeproduksjon der kalven blir tatt fra kua rett etter at den har fått råmelk i vanlig produksjon, mens man i økologisk produksjon er pålagt å la kalven gå med mor, (eller annen ammeku) i et visst antall dager. Det blir som regel mye mer rauting og roping på kalven når de har fått noen dager å knytte bånd på.

Jeg er selvsagt enig i at det beste er å sterilisere katten, men om det nå først er som det er så får man i det minste ta livet av kattungene på en skikkelig måte.

Og til dere som hakker ned på TS, så er det ikke alltid like lett å stå opp mot familiemedlemmer som oppfører seg om de har rett, og man selv er sjokkert. For jeg regner med at det var det TS var. En annen gang regner jeg med at TS ville ha grepet inn, og i det minste sørget for at kattungene var DØDE når de ble lagt ut som fuglemat...

Uansett mener jeg at de skal avlives hos dyrlegen koste hva det koste vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy faen, så utrolig groteskt! For et fælt menneske. Jeg stusser litt over at du ikke gjorde noe? Lot du henne bare gjøre det? Anmeldt skulle hun ha vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett mener jeg at de skal avlives hos dyrlegen koste hva det koste vil.

vet du, der er jeg faktisk ikke enig med deg, for jeg tror det vil være mye mer traumatisk å opplve transport til dyrlege etc, enn å bli drept raskt som en fiks i det den kommer opp av vannet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT;

http://norskhuskattforening.net/atferd.htm#Kattenes%20sosiale%20liv

Leste noe i denne artikkelen som var sæ søtt. Mens hunder ser på eierne sine som flokkledere så ser katten sine eiere som kattewmor og kattefar

Åhellanndussen lizzm....

Det er jo bare tull, myten om alfaparet i ulveflokker og for hund er for lengst avkreftet av den samme mannen som oppfant uttrykket alfa - Dr. David Mech. Ledere for ulver er foreldreparet i flokken (familien), og de er ikke noen brutale råtasser som krever total underdanighet og slenger unga på rygg i tide og utide.

Om katter skal jeg ikke uttale meg, jeg har ikke sansen for krekene og gidder ikke sette meg inn i temaet.

OnTopic:

Dette må da være trolling, ingen kan vel bare bli stående og se på at noe sånt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, det finnes andre måter å avlive dyr på enn å legge dem ut til måkene. Da er det bedre at man gir dem en kakk i hodet, så dem dør med en gang.. Om man gjør det før de er 8 dager, kalles det ikke dyreplageri heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidila

Man behøver i hvert fall ikke skrike opp, om man setter undulatunger ut til måker. Behold disse egoistdyra bare dersom de er gode for deg, akkurat som menneskebabyer.

Det er bare tull å late som det er absolutt feil å kvitte seg med ondskap. Om hu fanatiske kjerringa over som hadde jobbet i dyrebutikken, tok ei slegg, og kverka de fuglene som hadde drept unga sine, så ville det vært helt OK, dersom hun ikke kunne tjene penger på dem. Helt OK. Når ble det etisk forpliktende å ta seg av mordere?

Dere høner argumenterer som om kattens stygge instinkter medfører en forpliktelse for mennesker å være kattens slave. Det går jeg ikke med på. Jeg ville satt ut katteungene til måkene, eller tent på posen de lå i med en gassbrenner. Katta er stygg, jeg er stygg.

Tror du skal holde deg unna dyr generelt

Endret av Het Potet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...