Gå til innhold

MonThes verden


MonThe

Anbefalte innlegg

Nok en fin dag i dag :) jeg og E lå til kl 9 (mannen leverte i bhgen), så dro vi inn til byen og handlet inn til den kommende uka. Oog, så var vi og kikket på ny bil til meg. Har frafør en liten Toyota som jeg er veldig fornøyd med, men får ikke med meg 2 bilstoler og vogn (får bare plass til understellet i bagasjen, så må ha bagdelen i baksetet), så jeg må ha større bil. Har vært å sett på en superfin Volvo v50, 2011 modell, og om jeg bytter in min blir ikke mellomlegget så altfor mye, tror jeg skal slippe unna med å betale like mye på "nybilen" som jeg gjør nå :) skal å prøvekjøre den på lørdag, gleder meg :hoppe:

Har også hatt besøk av ei venninne i dag, hun har termin om 3 uker, så det ble mye prat om fødsel og baby :)

Føler ting går veldig bra for tiden, fine dager med både F og E, det er så godt :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God formiddag

:kaffekopp:

Så som så med soving i natt, og er i tillegg blitt forkjølet og har vondt i halsen, så her har vi ikke mange planene for dagen. Kjenner det er heelt greit at været ikke er så bra heller, da gjør det ihvertfall ingenting om vi ikke kommer oss utfor døra i dag :wink:

Har begynt å planlegge dåp -- vi gjør det enkelt med pølse m/brød eóg en gedigen kakebuffet her hjemme hos oss :) Har bestilt dåpskake av ei lokal dame, den blir så fiiiin! Den skal være noe ala denne, bare med rosa detaljer istedenfor lilla, og uten "babyen", og med navn + dåpsdato på :)

post-34763-0-61907400-1367572300_thumb.j

Nå knirker E, tror det er på tide med litt mat, ønsker alle en fin fredag :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp::Gjesp::kaffekopp:

Selvfølgelig skal F finne ut at det er morgen kl 05 når E har vært mye våken i natt og mannen er på nattevakt ....der fikk jeg for å ha lekt med tanken på å få enda en ganske tett :rolleyes:

Ingen store planer i dag, bortsett fra å prøvekjøre volvoen. Skal innom ei venninne og låne et "cakepops-jern", har lyst å lage det til dåpen, så kanskje blir det baking iløpet av dagen :)

Fin lørdag til alle :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: i dag har E smilt til meg på ordentlig for første gang :strix:

...hun har det fineste smilet, lille skjønne jenta mi :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Her har vi vært våkne siden kl 03 -- da våkna E, og kl 04 våkna F :daane: Styra og ropte i senga si helt til jeg ga opp 0515 og tok han inn i senga vår, og nå har vi trøyd oss med "bakgårdsgjengen" på Netflix i vel en time.

Må prøve å få han til å sove litt i bilen før bhgen, hvis ikke kan det bli en lang dag for han :/

Noen dager siden jeg har skrevet nå. Hatt ei fin helg, fått gjort masse småprosjekter her hjemme, og hatt mye besøk. Ellers så var vi på "fjelltur" på søndag - fant ut at vi måtte "prøvegå" turen opp til den setra hvor dåpen skal være, noe jeg er veldig glad vi gjorde - for vi fant ut det absolutt ikke egna seg for en familie med små barn eller godt voksne som gjester. Kort fortalt; humpete kjerrevei med masse grus/steiner og stupbratte 2 km å gå rett opp!! Heldigvis hadde vi F i meis for han kunne ikke ha gått selv, og det var kjempeekkelt og tungt å gå med vogn. Enden på visa ble til at vi ringte kirkekontoret (der de forøvrig kunne fortelle at ingen av de hadde vært der oppe, var ett nytt prosjekt dette! :rolleyes: ), og flytta dåpen til en dag de har "vanlig" dåp, og pga ferie i familien blir det ikke dåp før 25.august.

Var på 6ukerskontroll på helsestasjonen i går, E veier nå 4360 gram og er 56 cm lang :) De sa hun virker frisk og fin, men de fant en bilyd på hjertet hennes. Visstnok ganske vanlig, men vi blir henvist videre. Håper vi får time raskt, blir jo litt bekymra :/

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O hadde også en bilyd på hjerte, samme med Belle sin A her på forumet. O var helt frisk, og det mener jeg A også var! :)

Men klart man blir litt bekymret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

O hadde også en bilyd på hjerte, samme med Belle sin A her på forumet. O var helt frisk, og det mener jeg A også var! :)

Men klart man blir litt bekymret!

Ja, det var det barnelegen også sa, var visst mange som hadde en slik ulyd, hvorpå det bare forsvinner av seg selv :) men en liiten bekymring melder seg jo..

:klemmer:

-----

I skrivende stund er jeg og E på jentetur, og på besøk til mamma, mens guttene er hjemme og passer huset :) vi har hatt en skiiiikkelig lat dag, og det har vært deilig å få servert middag :jepp: I morgen drar vi alle på hytta og møtes der. Rart å tenke på at sist vi var på hytta var med rier, bare timer før E kom til verden :hjerte:

Og dere??! Jeg har kjøpt meg ny bil i dag!! :hoppendeglad::bolledeig:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har smilt masse de siste par dagene, og begynt å lage skikkelige babylyder :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og F har nå fått enda ett nytt ord inn i vokabularet sitt -- når det er noe han ikke vil sier han "ne-hei, jo-o, ne-hei, jo-o" misforstått litt han, søtingen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M har også bilyd ja. Ble oppdaget på sykehuset og det ble konstatert at det var åpning mellom de to hjertekamrene. Som oftest har legene bilyd i ørene skjønner du. :fnise: Vi skal inn til kontroll nå snart, håper det har vokst sammen nå. A var også til kontroll da hun var rundt året, men det var bare bilyd i ørene. :lol:

SÅ deilig med babysmil! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M har også bilyd ja. Ble oppdaget på sykehuset og det ble konstatert at det var åpning mellom de to hjertekamrene. Som oftest har legene bilyd i ørene skjønner du. :fnise: Vi skal inn til kontroll nå snart, håper det har vokst sammen nå. A var også til kontroll da hun var rundt året, men det var bare bilyd i ørene. :lol:

SÅ deilig med babysmil! :hjerte:

Kjekt å høre andres erfaringer :jepp: ...håper vi slipper å vente i månedsvis før vi får time, kjenner jo jeg bekymrer meg litt innerst inne. Håper uka deres er fiin :klemmer:

------

Her har vi hatt noen fine dager i det siste :) ikke så mye spennende, bortsett fra at jeg har fått min første fartsbot :P holdt 80 i 70sonen, og skylder på den nye fine bilen min ;)

I morgen skal jeg på etterkontroll, blir nok å takke ja til GU. Regner med at alt er ok der nede, men greit å få det bekreftet :)

Men nå, en episode av Vampire Diaries. Jeg er hekta! Takk til Netflix! :Nikke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste natten i natt -- E sov fra 23 til 0310, så amming, og så sov hun til 0630 :hoppe:

Vært på etterkontroll, gjorde ikke annet enn å snakke prevensjon og kropp, legen mente jeg ikke trengte å ta GU siden jeg følte meg så bra. Og jeg synes det var heelt greit å slippe :wink: har bestemt meg for å sette inn hormonspiral, men må vente noen uker - hun anbefalte å vente til minst 3 mnd etter fødsel pga myk livmorhals. Så da må jeg vente noen uker med det! Om lysten skulle komme så funker det greit med kondom synes jeg, gidder ikke styre med å begynne på minipiller :sengekos:

Ellers ingen store planer for dagen. Skulle egentlig få besøk av ei venninne, men hun avlyste - har termin om ei lita uke og hatt maserier i går/natt og var sliten --- spennende! :hoppe:

Tror jeg drøyer det litt med å hente F i bhgen.. Det er så fint vær ute, så vet han koser seg. Synes det er litt styrete å være ute med de begge alene, og E trives ikke så veldig godt i vogna si.

Finfin dag til alle :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj for ei natt :daane: Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært oppe og rugga/rapa/byssa/putta inn smokk i natt. Tror E har hatt mye luft i magen (uten at det har gjort vondt), for hun har makket noe forferdelig i hele natt. Burde sikkert ha sovet nå mens hun gjør, men fristet mer med litt alene-tid og en kaffekopp i sofaen. Satser på at hun blr med på en liten hvil i senga senere i dag :)

Ingen store planer for dagen i dag. Skal pusse buadsølvet mitt. Og må en liten tur til byen for å kjøpe sort strømpebukse, og hårspray. Å stryke skjorter til morgendagen får mannen ta seg av, han er nemlig myye flinkere enn meg til å stryke! Jeg er for utålmodig :wink:

Gleder meg veldig til i morgen! :flagg: Blir stas å gå i tog sammen med F! Etter toget skal vi til svigerinna mi på kake og kos :)

Jeg lagde frestn cakepops til i morgen i går (eh... :P ) - de ble såå fine! :hoppe: Hadde lånt meg et cakepopsjern av ei venninne, så det var veldig enkelt (brukte Møllerens 123 sjokoladekake). Men det tok litt tid, og ble litt sølete med all glasuren og strøsselet. Men de ble veldig, veldig fine og var kjempegode ifølge F :jepp:

Nå er det ei som er våken her, må løpe :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :vinke:

Her har vi en fantastisk deilig 17.mai med sol og blå himmel, og 23 grader!! :sol: Må være tidenes fineste 17.maivær, vanligvis så regner det og blåser det!

Å gå i tog var nok mer stas for mor og far enn for F, da han var mer interessert i å stå og slå med flagget i bakken enn å gå :fnise: Det endte med at vi danna baktroppen, laaaangt bak, var såvidt vi kunne skimte toget der framme :ler: Men noen strofer "hipp hipp hurraaa" ble det, da! :wink:

Etter toget var vi hos svigersøs på kaffe, før vi dro hjem, vrengte av oss finstasen og tilbrakte resten av dagen uti hagen og grilla, spiste is og koste oss :) rett og slett perfekt! :hjerte:

Imårn drar jeg og ungene en tur på hytta, sammen ned søs og familien. Mannen har arbeidshelg, stakkar! Det er meldt strålende vær så regner med det blir deilig :)

Ønsker alle en fortsatt fin 17. Mai, og pinse :flagg:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har sovet natta gjennom!! :hakeslepp: Tok kvelden kl 23, og sov da i ett fram til 05.30! :hoppe:

...nå er vi ferdige med å pakke i bilen, og setter straks nesen mot hytta :) det er allerede 14 grader her, og blå himmel så tror det blir en strålende dag :sol:

God lørdag til alle :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på hytta :klemmer: Her skal vi også på hytta, men været er ikke like bra. Er overskyet, men 14 grader, da. Hadde derimot suuupervær i går! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kos deg på hytta :klemmer: Her skal vi også på hytta, men været er ikke like bra. Er overskyet, men 14 grader, da. Hadde derimot suuupervær i går! :)

Takk for det :) Vi er ikke akkurat bortskjemte med finvær her hvor jeg bor, så vi nyter det til det fulle når temperaturen stiger :sol: Håper dere også koste dere :klemmer:

-----

Hatt noen deeeeilige dager, med nydelig vær! :sol: :is: Storkost oss på hytta med store og små - bading, grilling og skravvel, alltid like kjekt å være sammen med familien min, og nydelig med 27 grader i skyggen (hytta ligger veldig lunt til ) :hjerte: Kom hjem fra hytta nå i ettermiddag, og da hadde mannen ordna til "sommerhagen" her hjemme også, så vi har vært ute hele dagen, og lekt og kost oss -- F eelsker å bade i plaskebassenget, og nå har også alle bilene hans fått seg en skikkelig vask :wink: Ellers har vi fått opp en levegg på den ene siden av huset i dag, og begynt å olje utemøblene. I morgen står beising av platten for tur. Skikkelig sommerstemning --- måtte det være en forsmak på hvordan sommeren kommer til å bli :pls:

Hadde en skikkelig ekkel episode her i ettermiddag da, når vi spiste grillmiddag ute -- F ramla ned fra Tripp Trapp stolen sin :grine: Han reiste seg og "klatra" litt opp på bordet for å ta ei pølse fra fatet, og når jeg sa han skulle sette seg ned klarte han å sette seg "oppå" stolen slik at han falt baklengs av, , med hodet/nakken rett i plattingen :/ Han begynte å hylgråte, og jeg/mannen ble skikkelig redd, det så skikkelig grusomt ut :sukk: Det gikk heldigvis bra, han slo seg nok godt, men tror han skvatt mest, for han var som vanlig etter han slutta å gråte (men gråt ganske lenge) , og han hadde ingen kul/sår/merbare vondter etterpå. Men det var helt forferdelig å se. Nesten så jeg kjenner jeg begynner å gråte bare jeg tenker på det.. Har vært inne og titta til han flere ganger i kveld da, er jo litt redd for hjernerystelse.

Må løpe, E hyler :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så ekkelt med bakoverfall :(

Det går som regel alltid bra, men greit å følge med litt ekstra ja. Hodet og nakken er liksom de stedene jeg er mest redd for også. :klemmer:

Dere får kose dere i sommervarmen! :goodbye::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så ekkelt med bakoverfall :(

Det går som regel alltid bra, men greit å følge med litt ekstra ja. Hodet og nakken er liksom de stedene jeg er mest redd for også. :klemmer:

Dere får kose dere i sommervarmen! :goodbye::sol:

Heii :vinke:

Uff, ja grusomt ekkelt når de slår seg :( spesielt på slike "utsatte" steder. Heldigvis går det som regel bra - regner med det skal bli mye knall og fall opp igjennom årene :wink: håper dere har hatt en super dag :klemmer:

-----

Nok en herlig dag med nydelig vær, bading, grilling og kos! :sol: F slukna på ett blunk når han ble lagt, jeg og E ligger langstrakt på sofaen, og mannen er på butikken og kjøper snop til kveldens Ungkaren-episode. Herrlig :jepp:

Har frestn fått innkalling til sjekk av bilyden til E, allerede nå på torsdag! Må på et sykehus som ligger i en by noen timer unna, og har tenkt å kombinere turen med en liten shoppingrunde :) har ikke time før kl 14.30, så rekker noen timer på kjøpesenter først :) .....og krysser fingre og tær og alt som krysses kan for at de ikke finner noe på undersøkelsen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :vinke:

Finfin dag, med lang trilletur i øsende,varmt "sommerregn" før kaffebesøk av ei venninne :) Venninna hadde med seg ei bleiekake med masse smågaver på til E, så koselig :hjerte:

Ellers ikke gjort stort i dag. Hadde en skikkelig fin stund med F og E på badet i ettermiddag - E lå i vippestolen mens F satt ved siden av, og han tøysa og tulla med henne, mens hun pludra og smilte tilbake. og det fikk f til å tøyse desto mer :) Så koselig å se :rodmer:

...den der dårlige samvittigheten ovenfor F er frestn mer eller mindre borte :jepp: Jeg kan ennå få små stikk av dårlig samvittighet på ettermiddager hvor E gråter/krever mye og det blir liten tid til F. Men jeg vet innerst inne at de kommer til å få veldig mye glede av hverandre, og jeg er flink til å ha kvalitetstid med F når mannen er hjemme/mens E sover, feks ved kveldsstell etc. Og når F kommer løpende mot E når vi henter i bhgen mens han roper navnet hennes og stikker hodet oppi bilstolen, ja, da vet jeg at en lillesøster er den fineste gaven vi kunne ha gitt han :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...